Skip to main content

[Opgelost] Problemen met ons netwerk

• August 1, 2025
  • 519 reacties
  • 93932 Bekeken
[Opgelost] Problemen met ons netwerk
Toon eerste reactie

519 reacties

• August 1, 2025

Schiedam nog steeds geen vast internet geen wifi geen tv om 19:28.

moet ik wellicht iets resetten of zo en hoe dan?

Heb je een Zyxel modem? Boven de power knop zit een reset knopje. Die even met een tandenstoker indrukken, dan werkt het daarna waarschijnlijk wel weer. 

Al gedaan. Niks!!

• heeft eerste post geplaatst
  • August 1, 2025

[Update 18:57 uur] We zien dat de problemen met ons mobiele netwerk zijn opgelost en zullen dit nauwlettend in de gaten houden. We begrijpen dat deze netwerkproblemen vragen kunnen oproepen. Bij Odido bieden we één van de snelste en betrouwbaarste netwerken ter wereld. Toch kan er soms iets mee gebeuren. We doen er alles aan om je elke dag de ervaring te geven die je van ons mag verwachten. Onze oprechte excuses voor het ongemak dat je vandaag hebt ervaren.

Voor klanten die langer dan 12 uur last hebben gehad van de problemen op ons mobiele netwerk kijken we naar een compensatie. Na het weekend laten we jullie in dit topic weten waar én hoe jullie deze compensatie kunnen aanvragen. Voor nu wensen we iedereen een fijn weekend toe.

[Update 16:39 uur] De problemen met het mobiele netwerk in Noord Holland zijn ook opgelost. Kun je nog geen gebruik maken van het mobiele netwerk herstart dan je toestel.

[Update 16:17 uur] De problemen in Rotterdam zijn opgelost. Mocht je nog geen gebruik kunnen maken van het mobiele netwerk in de regio Rotterdam herstart dan je toestel. Voor de regio Noord Holland zijn we nog bezig met de oplossing, zodra er meer bekend is delen we dat hier in een nieuwe update.

[Update 13:27 uur] Onze engineers werken momenteel nog steeds hard aan een oplossing voor de regio Noord Holland en de regio Rotterdam. Sorry voor het ongemak. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een nieuwe update.

[Update 10:50 uur] Tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden aan een van onze datacenters zijn er problemen ontstaan op ons netwerk. Deze deden zich voornamelijk voor op het mobiele netwerk. Hierdoor was het tijdelijk niet mogelijk om te bellen, en konden er problemen optreden bij het verzenden van sms’jes of het gebruik van mobiel internet.

Onze engineers hebben hard gewerkt om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. We zien nog problemen op een deel van ons mobiele netwerk in de regio Noord Holland en Rotterdam waardoor de problemen nog niet volledig verholpen zijn. Voor een groot deel van onze klanten geldt dat zij weer gebruik kunnen maken van spraak, sms en internetdiensten via mobiel. We hopen dat spoedig al onze klanten weer volledig verbonden zullen zijn.

[01-08-2025/07:00] Op dit moment kun je problemen ervaren op ons netwerk. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing. Zodra we meer weten plaatsen we hier direct een update.

Schipluiden  net alles weer werkzaam 

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Hier in naaldwijk werkt het ook weer (op afstand gezien).

Maar het blijft belachelijk dat het zo lang moest duren, ook communicatie is heel belangrijk naar de klanten toe.

Dit gaat zeker nog een staartje krijgen en ben van plan over te stappen….

• August 1, 2025

Heb je een Zyxel modem? Boven de power knop zit een reset knopje. Die even met een tandenstoker indrukken, dan werkt het daarna waarschijnlijk wel weer. 

Noppes. TV kent mijn wifinetwerk ook ineens niet meer....

• August 1, 2025

Noppes

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Noppes

Hier ook zelfde probleem. Zyxel modem, paar keer reset knop gedaan. Ook 2 keer stekker er helemaal uit. Alle lichtjes groen, maar helaas op mijn tv geen internetverbinding, derest doet het wel

• August 1, 2025

Odido klik&klaar is nog buiten bereik, heb op dit moment nog een klein abbo van simpel met een beetje internet, die lag er ook uit vanaf 6.30 die was 15.00 weer ff terug alleen red ik het niet met dat kleine  abbo , odio klik&klaar van vanmorgen ,of als ik zo hoor vanaf vannacht tot nu nog steeds niks.

• August 1, 2025

Odido klik&klaar is nog buiten bereik, heb op dit moment nog een klein abbo van simpel met een beetje internet, die lag er ook uit vanaf 6.30 die was 15.00 weer ff terug alleen red ik het niet met dat kleine  abbo , odio klik&klaar van vanmorgen ,of als ik zo hoor vanaf vannacht tot nu nog steeds niks.

• August 1, 2025

Noppes

Hier ook zelfde probleem. Zyxel modem, paar keer reset knop gedaan. Ook 2 keer stekker er helemaal uit. Alle lichtjes groen, maar helaas op mijn tv geen internetverbinding, derest doet het wel

Lichtje van internet Brandt niet op modem....

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Iemand tips?

Ik heb een Zyxel modem, alle lichtjes branden groen. Modem heb ik gereset en zelfs een keer de stekker eruit getrokken. Maar ondanks alle groene lichtjes herkent mijn tv mijn Wifi-verbinding niet …. 

• August 1, 2025

Weer TV en internet in Schiedam-Noord

-

• August 1, 2025

Iemand tips?

Ik heb een Zyxel modem, alle lichtjes branden groen. Modem heb ik gereset en zelfs een keer de stekker eruit getrokken. Maar ondanks alle groene lichtjes herkent mijn tv mijn Wifi-verbinding niet …. 

Hetzelfde hier. Behalve dat het groene internetlampje uit blijft

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Great, now my Internet back to service.

It is at Wateringen Denhaag

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Weer TV en internet in Schiedam-Noord

-

Heb je een Zyxel modem? Zo ja zou je mij misschien kunnen helpen?

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Het duurt ff maar dan heb je ook wat.

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Iemand tips?

Al gelukt? Bij mij herkent mn tv maar de wifi niet

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Het duurt ff maar dan heb je ook wat.

Gelukkig ook in Poortugaal weer internet 

• August 1, 2025

Iemand tips?

Nee niks

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

20:00, weer internet in Schiedam

• is een Top Poster
  • August 1, 2025

Iemand tips?

Nee niks

Hier ook niet, alles werkt, alle groene lichtjes doen het, maar mn tv herkent de wifi maar niet

henkdenkt
  • August 1, 2025

In plaats van enkel het naleven van de wettelijk verplichte (!) compensatie voor mensen die langer dan 12 uur last hebben gehad van deze storing, zou met het oog op de voorgaande grote storingen het Odido sieren om iedereen korting te geven. Het gaat daarbij niet om het bedrag, maar vooral om het gebaar. Kan er echt geen € 10,- vanaf?

Hoewel storingen niet altijd te voorkomen zijn, is het gebrek aan actieve communicatie vanuit Odido voor mij een reden die ik zeker meeneem bij een toekomstige verlenging van mijn abonnement(en). Afgezien van de media, is de enige plek waar Odido communiceert over deze storing het forum. Dat leest lang niet iedereen.

henkdenkt
  • August 1, 2025

17:17 in Den Hoorn (Zuid-Holland).. na meer dan 12 uur lang nog steeds geen vast internet en het mobiele internet is krakkemikkig.

Het is absurd dat de communicatie over de situatie zo slecht is en er geen oplossingen worden geboden.

Ik heb een boel van mijn meetings met belangrijke klanten moeten verplaatsen naar maandag omdat vandaag het simpelweg niet lukte om te videobellen op mijn laptop.

Zo belangrijk was het waarschijnlijklijk niet, anders had je wel persoonlijk contact gehad ipv video bellen

Wauw wat een achterlijke opmerking. Als je collega's of klanten over heel de wereld verspreid zitten kun je ze niet allemaal persoonlijk zien. Heel veel vergaderingen etc worden via teams of andere apps gedaan. Maar waarschijnlijk heb jij daar nog nooit mee te maken gehad. 

Klopt, ik kom nog uit een tijd dat je elkaar in levende lijve ontmoeten. Gezellig uit eten, op kantoor langs komen. Persoonlijk contact, zoek dat maar op in de geschiedenisboeken 

Die tijd is niet meer. Beetje meelopen met de tijd ikke doe ik ook. Ik ken de bakelieten telefoon nog. Dus klets niet of wil je gewoon aandacht. 

Hij heeft in elk geval tijd genoeg om te trollen op een forum. Gezellige oude brombeer dat ie is. 

Ik trol niet. Ik erger me aan mensen die lopen te huilen als er eens een keer storing is. Ik zit al weet ik hoelang bij odido, en ja ze hebben wel eens storing, maar dat hebben andere telecom providers ook, en zelfs bedrijven in andere sectoren, zoals bijvoorbeeld banken. Waar gewerkt word vallen spaanders. Is het fijn, nee natuurlijk niet, en ja voor sommige is het gewoon k u t. Maar dan denk ik aan als je met pech staat langs de snelweg en de anwb niet kan bellen, of dat je je zelf buiten gesloten hebt en een slotenmaker nodig hebt, of medische dingen waar geen 112 voor gebeld kan worden. Maar ook daarin kan je je indekken, meeste telefoons zijn duo sim, stop dan gewoon een extra simkaart van bijvoorbeeld kpn in je telefoon voor nood. Of desnoods een oude telefoon die in je keukenla ligt.Probleem opgelost. En dat dat janken om compensatie, die paar rot centen waar je dan recht op hebt, daar kan je tegenwoordig niet eens de mayo bij de mac donalds van betalen. Of denk je nu echt dat je €100 gaat krijgen? En dan het fijt dat iedereen maar denkt dat die belangrijk en / of onmisbaar is. Tuurlijk zijn er belangrijke mensen, maar dat zijn er geen 18 miljoen in Nederland. Kortom, zit de tijd uit, doe eens menselijk en communiceer eens zonder scherm. Of ga een boek lezen, tuinieren, of verzin het maar. Het komt allemaal wel goed. En ik wacht toch de Russen alle communicatie hacken hier, dan word het pas echt lachen. 

Ik denk dat storingen voor veel mensen op zich niet echt onoverkomelijk zijn. De gebrekkige communicatie erover daarentegen wel. Die kan en moet echt beter. Het gaat bij compensatie niet om het bedrag, maar om het gebaar. Gelet op de andere grote storingen die recent hebben plaatsgevonden en bij elkaar zeker 24 uur en langer hebben geduurd, zou een algehele compensatie juist wel op z’n plaats zijn. Odido maakt daarmee goede reclame voor zichzelf en de klanttevredenheid kun je daardoor ook positief beïnvloeden.

• August 1, 2025

Fijn. Schiedam west niet

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

In Nieuw Vennep nog steeds geen internet en tv. Modem al 5x helemaal gereset, maar helpt niets. Inmiddels 19.30 uur. 

Glasvezel internet doet het weer in Nieuw Vennep.

20.29uur.

• is een nieuwe Poster
  • August 1, 2025

Fijn. Schiedam west niet

glasvezel werkt nog steeds niet in Maassluis.. 20:35