Skip to main content

[Opgelost] Problemen met bellen en internetten

  • 30 June 2024
  • 25 reacties
  • 11915 Bekeken
[Opgelost] Problemen met bellen en internetten

[30-06-2024, 12:56 uur] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten in de regio Amsterdam, Utrecht en Flevoland niet kan bellen en internetten. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update: 30-06-2024, 13:57] Onze technische collega's hebben de oorzaak nog niet gevonden en werken er nog hard aan. Houd dit topic in de gaten voor meer updates.

[Update: 30-06-2024, 17:33] De problemen met ons netwerk in de regio Amsterdam, Utrecht en Flevoland zijn verholpen. Iedereen kan weer gebruik maken van ons mobiele netwerk.

This topic has been closed for comments

25 reacties

Reputatie 2

Dubbele post, sorry

Reputatie 2

Helaas is Harderwijk weer de klos, eerst via vaste netwerk en nu mobiel.

Helaas is Harderwijk weer de klos, eerst via vaste netwerk en nu mobiel.

Amsterdam ook https://allestoringen.nl/storing/odido/

Almere ook.

Reputatie 1

Same calling/mobile Internet issue at Amsterdam/Diemen.
 

@Odido can you guys consider having a dedicated “status” page for outages and failures like this, with some updates / details? Will be much easier to follow & will reduce communications on both sides, save us all time.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @minamo7sen, thank you for your feedback and for sharing your location. For this issue we will update you in this topic as soon as we have more information on the status. I hope we can fix this as soon as possible.

[30-06-2024, 12:56 uur] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten niet kan bellen en internetten. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update: 30-06-2024, 13:57] Onze technische collega's hebben de oorzaak nog niet gevonden en werken er nog hard aan. Houd dit topic in de gaten voor meer updates.

Waarom een aantal klanten? Nergens in Almere Stad werkt odido. Geen bereik en geen mobiel internet

Reputatie 1

De storing begon al uren geleden, maar een melding op de storingspagina of via klantenservice was nergens te bekennen. Volgens de klantenservice omdat veel medewerkers vrij zijn in het weekend. Bizar. 
 

Vervolgens staat er een melding in de storingspagina zonder concrete tijdsindicatie. “Verwachting dat het binnen 2 uur is opgelost”. 2 uur vanaf wanneer?? 
 

mega-amateuristisch voor iets waar Nederland volledig afhankelijk van is. Dat kan beter, “we zijn er voor je”…. 

2x alweer in 1 week tijd. Bij Tmobile hebben we dit nooit gehad. Is er niet beter op geworden nu het odido is

Zeg maar gerust landelijke storing..

Gezien de weinig aanbieders in nederland vind ik een NLalert gepast als men meer dan een dagdeel niet kan bellen of internetten..

Amsterdam. 15:17. “No service”. Can’t make calls and send/receive SMS. Thus, impossible to login to websites, which require two factor authentication.

P.S.: mobile internet was down for a few hours now, but at least I could receive calls. Now even the mobile line is down. Nothing works.

Reputatie 2

Het was mooi geweest als er een sms naar de getroffenen wordt gestuurd zodat we op de hoogte zijn. Ik zit in Weesp en kan mijn zoontje niet bereiken. Ik ben naar een café met internet gegaan maar mijn zoontje is zonder wifi onbereikbaar.

Schandalig, elke maand betaal je trouw zoveel geld maar vervolgens kan je gewoon niets. Wanneer wordt de storing opgelost?

voortaan zou ik het zeer op prijs stellen als wij de klanten een melding krijgen als er een storing is en/of een onderhoud gaat plaats vinden. ik heb sinds een uur of 11:00 geen mobiele internet en kan niet bellen of gebeld worden. dit staat ook mijn werk in de weg want ik kan op deze manier niet vanuit  huis werken. dit is vet niet oke. dit had ik nooit toen het nog T-mobile heten… dit moet VEEL beter Odido.

Travelled from Groningen to Amsterdam and problems (extreme poor connection, dropped connection, no connection) all of the way. This is usually very good all the way. The help in the app reports that there are no problems, would be good if this is updated. And that I can only report an outage via calling, not in the chat... Which of course I can't do as I can't call. Sitting in a cafe using free WiFi to post this and plan the rest of my day :(

Zeg maar gerust landelijke storing..

Gezien de weinig aanbieders in nederland vind ik een NLalert gepast als men meer dan een dagdeel niet kan bellen of internetten..

Yes, definitely worth calling it a national problem. Been a problem for me all day. If you dont issue an alert, at least let the chatbot know or have a message in the app. Stupid that i can only find my fellow sufferers here to know it's not just me or my phone....

[30-06-2024, 12:56 uur] We ontvangen meldingen dat een aantal van onze klanten in de regio Amsterdam, Utrecht en Flevoland niet kan bellen en internetten. Op dit moment zijn we op zoek naar de oorzaak en de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte.

[Update: 30-06-2024, 13:57] Onze technische collega's hebben de oorzaak nog niet gevonden en werken er nog hard aan. Houd dit topic in de gaten voor meer updates.

Nog twee uuren.... Update?

Hoelang duurt dit nog. Even serieus we betalen zo veel per maand.

Hoe kan het dat er nog steeds niet meer bekend is? Ik betaal voor onbeperkt omdat ik geen toegang tot wifi heb, en ben dus afhankelijk van mobiel internet voor mijn werk. Toen het vanochtend om 11:30 begon neem ik vervroegd lunchpauze, inmiddels is de werkdag voorbij. Dit is echt onacceptabel; waarom wordt er niet meer uitgelegd??? Ik kan julie beloven dat ik het hier niet bij laat zitten. 

Reputatie 1

We zaten in Utrecht en komen nu net thuis in Weesp en hebben er dus ook al enkele uren last van.

@Marciano van Odido is er alweer een update? De laatste was 2,5 uur geleden namelijk. Met zo een massale storing zou je verwachten dat er ieder uur toch wel even een update gegeven wordt.
 

Bij mij in Diemen doet hij het weer vanaf 11:00 tot 16:35 deed het niet . Is niet normaal onacceptabel 

Hi @minamo7sen, thank you for your feedback and for sharing your location. For this issue we will update you in this topic as soon as we have more information on the status. I hope we can fix this as soon as possible.

Goeie updates zeg… Storing is al gaande vanaf 11:30 als zowel dit landelijk is in plaats van regionaal!
Krijgen klanten nu ook compensatie? Want dit is gewoon onacceptabel...

Reputatie 7
Badge +14

Bij het consumenten recht is er compensatie vanaf 12 uur storing.  Zakelijk zijn er andere SLA's mogelijk. 

It's almost 11:pm and the internet on my mobile is still not working. It is not very professional from Odido to firstly not fix the issue, secondly not to have customer care active during this crisis and thirdly not inform their customers about the issue and provide a clear plan and time lime on when the issue will be resolved. I hope a large firm like Odido is held accountable and provides the answers

No internet yet