Skip to main content

Van dinsdag 20 t/m dinsdag 27 augustus 2024 kunnen er door een technisch probleem onterecht kosten in rekening zijn gebracht voor je verbruik in Italië. Was je in die periode verbonden met de Italiaanse provider Iliad? Dan hebben we per ongeluk kosten in rekening gebracht. Dit probleem is inmiddels opgelost.
 



Waarschijnlijk ben je in dit topic terechtgekomen, omdat je onderstaande SMS van ons hebt ontvangen:

Hallo, je was laatst in Italië (of je bent er nog). Per ongeluk hebben we onterechte kosten bij je in rekening gebracht voor gebruik van het Italiaanse Iliad-netwerk. Dit kan gaan om bellen, sms'en en/of mobiel internet.
Je hoeft deze kosten natuurlijk niet te betalen. We geven je een vergoeding met als beschrijving 'Correctie roamingkosten Italie'. Deze vergoeding zie je ook terug op je factuur. Lees meer op community.odido.nl/nieuws-552/onterechte-kosten-voor-verbruik-in-italie-368104 Tot snel, Odido

 

Vergoeding

Merk je dat je hoge kosten hebt gemaakt voor bellen/gebeld worden, sms versturen/ontvangen of mobiel internet? Geen zorgen. We maken binnenkort een vergoeding aan, waardoor deze kosten automatisch volledig worden kwijtgescholden. Heb je meer dan € 1 aan extra kosten? Dan ontvang je automatisch de credit. Heb je onder de € 1 aan extra kosten? Dan vergoeden we deze graag handmatig voor je. 

 

Ik zag een klant voorbijkomen met deze kosten (Gardameer)

Als ik de topic tegenkom zal ik haar/hem hierheen sturen.😎

Gelukkig klant is al geholpen. @wizzard2407 


Na het sms bericht van Odido dat ik extra kosten aan het maken was in het buitenland heb ik geprobeerd contact te krijgen via de klantenservice. Het enige waar ik terecht kon was een slecht werkende chatbot. Deze kon mij geen kloppend antwoord geven en mij niet doorverwijzen naar “een mens” om te verklaren waar de extra kosten vandaan kwamen. Hij gaf als advies extra data aan te schaffen om de extra kosten niet verder op te laten lopen. Deze heb ik vervolgens voor €15,- aangeschaft. Ik neem aan dat deze kosten ook terug gestort gaan worden? 


Hallo @Ruben.J, welkom op onze Community! Excuses voor al het ongemak. Ik zie bij je nummer dat er inmiddels een creditnota van € 9,61 is aangemaakt onder je account voor de extra kosten die je hebt gemaakt. Alleen ging dit niet over de Extra data die je had aangeschaft. Geen zorgen, ik heb zojuist deze kosten handmatig voor je vergoedt middels een creditnota van € 15,00. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur! 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 


Hello! I also have a problem with extra costs. These costs were debited while I was in Italy in August, but were only debited from my account today, although I received a notice of unjustified debit in Italy. Could this be a mistake?


Hello! I also have a problem with extra costs. These costs were debited while I was in Italy in August, but were only debited from my account today, although I received a notice of unjustified debit in Italy. Could this be a mistake?

I saw extra costs in the Odido app when I was in Italy, but they were only debited from the card yesterday.


Reageer