Skip to main content

We stoppen niet tot iedereen verbonden is!

Vandaag presenteren we ons Connect to Change plan waarin de sociaal maatschappelijke initiatieven van het afgelopen jaar samenkomen. T-Mobile is één van de grootste telecomproviders van Nederland. We vervullen een belangrijke rol in onze samenleving en voelen ons verantwoordelijk voor de wereld om ons heen. Daarom doen we er alles aan om duurzaam en verantwoord te ondernemen, vinden we dat iedereen gelijke kansen verdient en streven we ernaar dat iedereen toegang heeft tot de mogelijkheden die digitalisering ons biedt. Niemand mag daarin achterblijven of buitengesloten worden. Met ons ‘Connect to Change’ plan nemen we iedereen mee in de mogelijkheden van nu en de toekomst en leveren we een positieve bijdrage aan de maatschappij.

 

Connect to Change

Voor ‘Change’ is actie nodig en daarom richten we ons op 4 belangrijke thema’s om verandering te brengen. Met ons programma ‘Connect to Change’ richten we ons op: Duurzaamheid, Innovatie voor de Maatschappij, Digitale Inclusie en Diversiteit & Inclusie.

Duurzaamheid

We doen er alles aan om zo milieuvriendelijk en circulair mogelijk te werken. Van het streven naar 100% groene stroom tot de ambitie om volledig circulair te zijn door hardware en apparatuur van medewerkers én klanten te recyclen.

Wat hebben we tot nu toe gedaan?

  • We gebruiken al jaren 100% groene stroom. Door het Tele2-netwerk na de fusie uit te faseren, hebben we ook nog eens 36 ton aan CO2-uitstoot bespaard. Dat staat gelijk aan de uitstoot van ongeveer 19.000 huishoudens.
  • Meer dan 85.000 klanten namen een mobiel abonnement af via de Recycle Deal, wat betekent dat hun telefoon gerecycled wordt als hun abonnement afloopt.

Innovatie voor de Maatschappij

Verbinden zit in onze DNA. Dat doen we dagelijks voor miljoenen mensen via ons netwerk en technologie. We willen door middel van technologie en connectiviteit bijdragen aan het welzijn van de mens en de maatschappij. Door samen te werken met sociale ondernemers faciliteren we innovaties op het snijvlak van zorg, educatie en slimme steden.

Wat hebben we tot nu toe gedaan?

  • In 2020 zijn we een pilot gestart met Virtual Reality (VR) pionier HorusVR. Samen met kennisinstellingen en zorgaanbieders zetten de organisaties VR in voor innovaties in zorg en onderwijs. Zoals VRiendje, een VR-oplossing die mensen op afstand in contact brengt met de buitenwereld. In de pilot wordt VRiendje om de tien weken bij een ander zorgcentrum ingezet. De organisaties onderzoeken onder meer hoe VRiendje bij kan dragen aan sneller herstel van kinderen die langdurig in het ziekenhuis verblijven en aan het verminderen van eenzaamheid onder ouderen. T-Mobile helpt met technische ondersteuning met als belangrijkste doel om VRiendje robuuster en slimmer te maken.

 

 

Digitale Inclusie

We streven naar verbinding, juist ook voor de mensen die nu buitengesloten zijn. We willen eenzaamheid en uitsluiting bestrijden. Het is daarom belangrijk dat iedereen toegang heeft tot de mogelijkheden die technologie en connectiviteit ons bieden en dat iedereen in staat is om mee te gaan in een snel digitaliserende samenleving. We stoppen pas als iedereen verbonden is met de digitale samenleving.

Wat hebben we tot nu toe gedaan?

  • In 2020 schoten we te hulp tijdens de eerste lockdown door de coronacrisis, zodat mensen met elkaar in contact konden blijven. We zagen dat vooral onderwijs- en zorginstellingen hulp konden gebruiken. Door gratis PrePaid simkaarten met 50GB data weg te geven aan onderwijsinstellingen, stelde T-Mobile kinderen die thuis geen internettoegang hadden toch in staat online hun lessen te volgen.
  • Donatie van 25.000 simkaarten aan organisaties in de zorg en het onderwijs, zodat zij verbonden kunnen blijven tijdens de coronacrisis.
  • Een smart workshop gegeven voor ouderen.

Diversiteit & Inclusie

Ook geloven we dat iedereen gelijk is. We vinden het belangrijk dat je 100% jezelf kan zijn als je bij ons werkt, want verschillende mensen versterken ons juist. We staan voor gelijke kansen voor iedereen. Er wordt extra aandacht besteed aan gelijke kansen voor vrouwen, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, mensen met verschillende seksuele geaardheden, mensen met een niet-westerse culturele achtergrond en de verschillende generaties die bij de organisatie werken. Diversiteit en inclusiviteit horen in ons DNA. Alleen zo ben je met iedereen verbonden als organisatie and we won’t stop creating a brighter future for everyone!

Wat hebben we tot nu toe gedaan?

  • In 2020 zijn we gestart met het interne Diversiteit & Inclusie programma, onderwerpen die altijd al een belangrijke rol speelden bij de manier van werken van onze organisatie. Om meer specifiek te investeren in diversiteit en inclusie, hebben we een team van ambassadeurs en een speciaal projectteam opgericht. Zij bewaken en realiseren de ambities, coachen managers en zijn sparringpartner voor het recruitmentteam.
  • Ook zijn er vier verschillende ‘Employee Resource Groups’ opgericht die de stand van zaken rondom gender, seksualiteit, etnisch erfgoed en handicap bespreken. Aan de hand daarvan worden speerpunten voor de verdere uitrol van het Diversiteit & Inclusie programma bepaald.

Wil je meer lezen over andere resultaten van Connect to Change? En wat de belangrijkste doelen en ambities zijn voor 2021? Check dan het CSR report of onze website voor meer informatie.

Geen reactie

Reageer