Skip to main content

Nieuw bij Odido: 2-jarige Internet + TV abonnementen

  • 3 July 2024
  • 4 reacties
  • 645 Bekeken
Nieuw bij Odido: 2-jarige Internet + TV abonnementen

Vanaf vandaag, 3 juli 2024, heb je ook de keuze voor een 2-jarig abonnement. In dit topic lees je hier meer over!

 


 

Waarom een 2-jarig contract?

Je krijgt nu de keuze om zowel een 1-jarig als een 2-jarig abonnement bij ons af te sluiten. Een langere looptijd van het contract, betekent ook een langere periode genieten van korting! Een 2-jarig contract is nu mogelijk als nieuw contract of bij een verlenging. 

 

Welke diensten volgen de contracttermijn (looptijd 1 jaar of 2 jaar)?

Bij het afsluiten van een internetabonnement ga je een nieuw contract aan met een looptijd van 12 maanden of 24 maanden. Kies je ook voor TV en/of Vast Bellen op het moment van afsluiten, dan zijn deze diensten ook gekoppeld aan de duur van het internetabonnement.

 

Verstrijken minimale looptijd overeenkomst 2 jaar contract

Wanneer je een internetabonnement afsluit met een looptijd van 24 maanden, dan wordt na 24 maanden de overeenkomst omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd. De ingangsdatum van de overeenkomst kan je terugvinden in Mijn Odido.

 

Opzegging 2 jaar contract

Als je de overeenkomst wilt opzeggen, dan kan de opzegging pas ingaan op een datum gelegen op of na het verstrijken van de 24 maanden looptijd. Na deze looptijd wordt de overeenkomst omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd. De overeenkomst is dan elk moment opzegbaar. De opzegtermijn is dan een maand.

 

Mobiel + Internet tegelijk bestellen

Wanneer je een mobiel- en internetabonnement tegelijk bestelt, dan heeft het internetabonnement dezelfde looptijd als de gekozen looptijd van het mobiele abonnement.


Kan je na bestelling de contracttermijn nog wijzigen?

Het is niet mogelijk om na bestelling de contracttermijn aan te passen.


Wanneer kan je met een 2 jaar contract verlengen?

Je kan verlengen vanaf de laatste 4 maanden van het contract.

 

Hoe zit het met de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor een 2 jaar contract is hetzelfde als voor een 1 jaar contract. Odido is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Odido voert geen inflatiecorrectie door als er 3 maanden of minder van de overeenkomst verstreken zijn.

 

Ga je na een migratie van DSL internet naar Glasvezelinternet een nieuw contract aan?

Wanneer je het DSL internetabonnement overzet naar een Glasvezelabonnement dan ga je geen nieuw contract aan. Als je op dat moment nog in contract (12 of 24 maanden) zit, dan blijft dat contracttermijn behouden ook na de migratie.

 

Heb ik bij een verhuizing ook de keuze voor een 2 jaar contract?

Bij een verhuizing is dit nog niet mogelijk. Dit wordt later mogelijk gemaakt. Mocht je voor nu toch een 2-jarig contract willen bij een verhuizing? Dan kan je een nieuwe bestelling plaatsen op je nieuwe adres via onze Odido website en het huidige abonnement op je oude adres stopzetten via Odido Service.

 

4 reacties

Reputatie 6
Badge

Als de inflatiecorrectie het zelfde blijft? Wat is dan überhaupt het voordeel voor de klant om te kiezen voor een tweejarig abonnement? Volgens mij ben je nog altijd goedkoper uit als je elk jaar een nieuwe jaar abonnement afsluiten want dan krijg he 6 maanden lang korting. Daarnaast kun je eerder overstappen.

Bij de fusie met Tele2 beloofde jullie een maandelijks opzegbaar abonnement. Dit is nog steeds niet gerealiseerd. Dat zou pas echt meer vrijheid betekenen. 

Reputatie 7
Badge +14

Het voordeel zal een nieuwe korting structuur zijn welke langer dan de huidige zal zijn. Het wachten is dus even op de eerste echte promotie. 

Tele2 heeft zich teruggetrokken van de Nederlandse markt. En zelfs de merknaam zit nu in een sterfhuis constructie. Odido maakt haar eigen keuzes en een 2 jaar contract betekend meer korting aan het begin van een contract en niet elk jaar weer hoeven te leuren. Win-win dus.

Reputatie 2

Het voordeel zal een nieuwe korting structuur zijn welke langer dan de huidige zal zijn. Het wachten is dus even op de eerste echte promotie. 

Tele2 heeft zich teruggetrokken van de Nederlandse markt. En zelfs de merknaam zit nu in een sterfhuis constructie. Odido maakt haar eigen keuzes en een 2 jaar contract betekend meer korting aan het begin van een contract en niet elk jaar weer hoeven te leuren. Win-win dus.

Mee eens. Maar er zijn veel klanten die er nog in zouden trappen ook. Die ook niet snappen dat je na je contractperiode kan verlenging et nieuwe korting, net als bij mobiel. Of ze vinden het teveel gedoe, terwijl het je toch een paarhonderd euro kan schelen in die contractperiode.

Voor miijzelf is verlengen van m'n glasvezel dan weer niet edht nuttig, gezien ik nog in het oude prijsplan zit. En daar graag blijjf, op de inflatiecorrectie na zou ik als ik ga downgraden van m'n 1 gbit naar 500 MB ga ik het dubbele betalen bijna voor de helft van het snelheid die ik krijg 😅en bovendien vervalt een groot deel van m'n unlimited bundel-korting ook.. upgraden naar 2 gbit is dan evt. nog te doen, maar aan 1 gbit heb ik ruim genoeg.

Zou de aanbieding van 2 jaar overigens ook voor verlengers gelden?

Reputatie 7
Badge +14

Vast internet aanbiedingen geleden alleen voor nieuwe klanten. 

Reageer