Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

  • 28 November 2023
  • 170 reacties
  • 7750 Bekeken
Multi Gb snelheden beschikbaar bij Odido

Toon eerste reactie

170 reacties

Reputatie 5

Mag ik heel ongeduldig en al vragen hoe snel de lijn word omgezet naar 8Gb??

Ik heb dit gistermiddag aangepast.

Mijn vraag omdat ik de Zyxel T75 niet zal gebruiken, ik heb mijn eigenXGS-PON apparatuur die ik gelijk kan aansluiten.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @R3D 

Hiervoor moet een monteur komen die ook de Huawei XGSPON ONT komt installeren. Heb je al een afspraak kunnen maken?

Reputatie 1

Ik krijg helaas geen support medewerker te pakken via de Izzy (chatwidget).

Ik heb een vraag met betrekking tot de bestaande welkomsbonus/prijzen bij het aanpassen van de snelheid naar 2Gbits.

Blijven de prijzen zoals ze waren tot de welkomskorting verlopen is? Of gaat de nieuwe prijs gelijk in. (Zie een van de eerste reacties bij dit bericht).

Reputatie 5

Hallo @R3D 

Hiervoor moet een monteur komen die ook de Huawei XGSPON ONT komt installeren. Heb je al een afspraak kunnen maken?

Ik heb de afspraak gecanceld.

Los van het feit dat ik technischer ben dan de Guidion monteur is het geen exacte wetenschap om de A-vezel uit de oude HWTC mediaconverter te trekken en in de nieuwe te stoppen.

Reputatie 7
Badge +15

@R3D 

De afspraak afzeggen was denk ik niet so slim. De monteur zou alles voor je installeren en eventueel activeren.

 

Schiet niet op, nog steeds deze foutmelding. En de klantenservice kon weinig doen… Dus van 1Gbit naar 2Gbit,

Reputatie 5

@R3D

De afspraak afzeggen was denk ik niet so slim. De monteur zou alles voor je installeren en eventueel activeren.

Ik ben Netwerk Enigineer bij een andere ISP, je mag van me aannemen dat ik weet wat ik doe.

Ik heb goed contact met Guidion en als ik een monteur langs moet laten komen om een media converter aan te laten sluiten heb ik mijn baas maandag wat uit te leggen.

Activeren kan de back-end ook prima remote.

 

@R3D 

Is er al wat bekend over het activeren van een Fritz XGS-PON SFP module.

Ik kan namelijk over van GPON naar XGS-PON.

 

Reputatie 5

@R3D

Is er al wat bekend over het activeren van een Fritz XGS-PON SFP module.

Ik kan namelijk over van GPON naar XGS-PON.

 

Technisch gezien hoeft daar niet veel extra’s voor te gebeuren omdat de fritzbox xgs-pon (5590) kan schakelen tussen AON/GPON/XGS-PON.

Het enige wat je hoeft te doen is de gpon sfp omwisselen met de xgs-pon sfp van AVM.

En als je niet een van de gelukkige bent die zijn eigen modem heeft kunnen registreren, in geval van een nieuwe media-converter even op de lijn hangen voor de activatie en dan het pon-id aanpassen in je F!B.

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Ben benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik heb ook een upgrade aangevraagd aar de 8GB en ook een UDM Pro SE.

Nu kan je hem i.m.o. alleen via een SFP aansluiting tot 10Gb WAN aankoppelen. Heb jij het glasvezel er direct in geplaatst? Is dat met of zonder de nieuw mediaconverter? Lijkt mij sowieso dat de meegeleverde router buiten beschouwing blijft ;-)

Heb bv nu (i.c.m. mijn huidige Gb aansluiting) de UTP direct op de 2.5 Gb WAN poort aangesloten vanaf de media converter. Vanzelfsprekend binnen de UDM Pro SE de VLAN 300 inrichting om internet door te geven het netwerk in.

Reputatie 5

Zojuist gewijzigd naar 8Gbps, dit haalt hij nu via XGS-PON met een UDM Pro SE.

 

Ben benieuwd hoe je deze hebt aangesloten. Ik heb ook een upgrade aangevraagd aar de 8GB en ook een UDM Pro SE.

Nu kan je hem i.m.o. alleen via een SFP aansluiting tot 10Gb WAN aankoppelen. Heb jij het glasvezel er direct in geplaatst? Is dat met of zonder de nieuw mediaconverter? Lijkt mij sowieso dat de meegeleverde router buiten beschouwing blijft ;-)

Heb bv nu (i.c.m. mijn huidige Gb aansluiting) de UTP direct op de 2.5 Gb WAN poort aangesloten vanaf de media converter. Vanzelfsprekend binnen de UDM Pro SE de VLAN 300 inrichting om internet door te geven het netwerk in.

Ik gok een SFP_ONU op poort 10/11 of een SFP_RJ45 van de HWTC 10Gb downlink naar sfp+10/11

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb een 100mb/s aansluiting met als klantvoordeel 3 gratis tv pakketten sinds medio 2015 zo uit het geheugen, helaas heeft Odido (en voorheen T-Mobile) het onzalige idee om op het moment ik b.v. naar 400mb/s of welke andere aanpassing dan ook dit voordeel gaat verdwijnen.

Wel is het zo dit voordeel blijft zolang ik niks verander aan mijn internetsnelheid, m.a.w. is verhogen voor mij niet aantrekkelijk 

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, als je naar de nieuwe proposities/prijzen gaat dan gelden de daarbij behorende klantvoordelen. Ook de mensen die de ooit geroemde €25 + €25 hebben afgesloten gaan een behoorlijk hoger bedrag betalen. Maar dat is nu eenmaal de wet van de vooruitgang, wat ooit was kan veranderen en is niet altijd ten goede.. Maar dan heb je wel meer snelheid wat vroeger niet eens werd aangeboden!

Reputatie 7
Badge +1

@eric Ik had voor de aardigheid eens gekeken naar mijn huidige propositie en wat ik zou gaan betalen als ik b.v. 1gb/s zou willen hebben, de totaal prijs volgens de “oude prijzen” zijn voor 100mb/s 39,38€ en dan nog voor tv inclusief Ziggo en gratis 3 pakketten 32,61€ samen is dat 71,99€.

Voor 1gb/s zou ik dan kwijt zijn 55€ voor internet en voor tv 32,61 plus 11,25 maakt samen 98,86€ volgens de calculator verschil 26,87€/maand dus helaas niet aantrekkelijk in mijn geval.

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, maar de nieuwe proposities zijn ook niet zo gekozen om goedkoper dan vroeger uit te zijn :) The only way is up. Door de exotische aanbieding van jou geldt dat helemaal. Maar mooier kunnen we het nu niet maken. Je hebt gewoon al jaren een fantastische deal!

Reputatie 7
Badge +1

@eric Je heb helemaal gelijk daarom blijf ik gewoon houden wat ik heb, ondanks dat soms iets anders soms best leuk is, zelfs als ik naar andere aanbieders kijk komen ook die niet in de buurt.

P.S. die deal is nog uit de tijd van Vodafone zover mijn geheugen rijkt omstreeks half 2015 kan er een paar maanden langs zitten maar zeker niet meer

 

Reputatie 2

 

Schiet niet op, nog steeds deze foutmelding. En de klantenservice kon weinig doen… Dus van 1Gbit naar 2Gbit,

 

Bij mij ook onveranderd. Klantenservice kon het wel reproduceren en herkent het probleem (dus het komt vaker voor).

Hij kon de afdeling die hij hiervoor nodig had niet bereiken (belde buiten kantoortijd), maar belt mij morgenochtend wel terug, dus ben benieuwd. 

Reputatie 2

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Quint76 

Volgens mij mis je het installatiepakket met de Huawei XGSPON ONT, deze hoort Odido te versturen.

Reputatie 2

Hallo @Quint76 

Volgens mij mis je het installatiepakket met de Huawei XGSPON ONT, deze hoort Odido te versturen.

Dank voor je reactie.

Mja het is Odido die de afspraak met Guidion op gang heeft gebracht nadat ik mijn upgrade had besteld. Dit betreft dus een upgrade van 1 naar 2 GB, ik bezit al een Zyxel modem en de GPON Huawei ONT sinds begin Oktober. Volgens de mail die ik van Odido heb gehad zou de ONT door de monteur worden meegenomen.

Dit stond er in de bevestigingsmail :

Om je hierop voor te bereiden moeten we het kastje vervangen dat tussen je aansluitpunt en modem zit (de ONT). Gaan we meteen regelen! Je krijgt hiervoor een e-mail en sms-bericht van onze monteursdienst Guidion

Ik denk dat het allemaal veel te snel gaat.

Snelheid verhoging en de nieuwe tv ontvanger.

Ik wacht wel ff uiteindelijk wil ik van GPON naar XGS-PON.

Maar moet het wel werken met mijn Fritzbox 5590.

Daar gaat de glasvezel direct in de Fritz SFP module. In mijn geval GPON

 

Reputatie 2

Ik denk dat het allemaal veel te snel gaat.

Snelheid verhoging en de nieuwe tv ontvanger.

Ik wacht wel ff uiteindelijk wil ik van GPON naar XGS-PON.

Maar moet het wel werken met mijn Fritzbox 5590.

Daar gaat de glasvezel direct in de Fritz SFP module. In mijn geval GPON

 

Hey Peter,

Ik denk ook dat Odido te snel iets heeft aangekondigd maar goed het is nu zo.

Heb zelf ook een Fritzbox 5590 met GPON module erin momenteel en een XGS-PON module om erin te stoppen als het nieuwe abbo is geactiveerd. Heb geen zin in allerlei kastjes in mijn meterkast dus hoop dat ik kan overstappen met de Fritzbox.

@Quint76 

Ik wacht nog ff.

Ik hoor graag of het lukt met de XGS-PON SFP module.

 

Reputatie 5

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Precies waarom ik geen Guidion monteur nodig heb.

Pakketje zou overigens al twee dagen onderweg zijn, niks gehoord status “in Behandeling”.

Opvallend wel dat je nieuwe producten lanceert en vervolgens je helpdesk offline is.

Reputatie 2

Heb aan het eind van de middag de monteur van Guidion op visite gehad.  Meneer begreep niks van mijn setup (gebruik mijn eigen modem, een Fritzbox) maar hij dacht dat ik een nieuwe aansluiting moest hebben. Uitgelegd dat het om een upgrade naar 2 GB gaat en dat de ONT moest worden geplaatst. Hij had alleen maar ONT’s van Zyxel en Nokia (Delta) bij zich wat volgens mij helemaal niet klopt aangezien het volgens mij een Huawei moet zijn.  Maar goed hij was ervan overtuigd dat het die Zyxel moest zijn. Hij heeft er uiteindelijk drie geprobeerd maar geen van allen maakten verbinding (verrassing pfff) dus uiteindelijk is hij weer vertrokken zonder dat ik een werkende upgrade heb. Hij zou het laten uitzoeken door de backoffice en die erop terug laten komen.

Conclusie geen upgrade en ik moet maar zien wanneer dit verhaal geregeld gaat worden 🙄

Precies waarom ik geen Guidion monteur nodig heb.

Pakketje zou overigens al twee dagen onderweg zijn, niks gehoord status “in Behandeling”.

Opvallend wel dat je nieuwe producten lanceert en vervolgens je helpdesk offline is.

R3D heb jij wel een pakketje met nieuwe ONT (en eventueel T-75 modem) gestuurd gekregen dus ?

bij mij helemaal niks, moest een monteur maar doen volgens de mail. Ik doe het ook liever zelf als het kan maar ja zonder spullen word het lastig 😊

Reageer