Skip to main content

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 

Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. In januari 2023 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 8,6%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt. 

 

FAQ
 

Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

 

Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor dit jaar (2023) is vastgesteld op 8,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

 

Hoe is het inflatiepercentage bepaald? 

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij, net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022.

 

Hoe ben/word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. Daarnaast kun je natuurlijk al jouw vragen hier op onze Community stellen.

 

Wanneer gaat de correctie in? 

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

 

Abonnement
 

Mag ik mijn contract hierdoor opzeggen?

Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie - voor het einde van de contracttermijn - op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene voorwaarden van T-Mobile. Je bent dus hieraan gebonden. 

 

Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement. 

 

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Voor mobiele abonnementen geldt: heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis klanten geldt: is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor zakelijke abonnementen geldt dat de inflatiecorrectie niet van toepassing is op het Corporate Rateplan en het T-Mobile Zakelijk Internet prijsplan.

 

Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement inclusief de kortingen op het maandbedrag. We berekenen geen inflatiecorrectie over: aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland, de maandelijkse betaling voor je toestel, kosten buiten de mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers, eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart, kortingen die je krijgt over aanvullende diensten via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel. 

 

Ik heb T-Mobile voor thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid. Het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel. Het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement. *(internet 80, Postcodekorting, Glasvezel internet 750). We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Thema pakketten, ESPN en Film1, beltarieven voor vast bellen, tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile voor thuis, eenmalige tarieven zoals activatiekosten. 

 

Welke Zakelijke abonnementen zijn uitgesloten van inflatiecorrectie?

Het Zakelijk Internet prijsplan en het Corporate Rateplan zijn beide uitgesloten van de inflatiecorrectie in 2023.

 

Mocht je hier nog andere vragen over hebben laat het dan gerust weten in de comments onder dit bericht! 

Dat ga je op de eerste factuur in januari zien. Je kan toch niet opzeggen,  dus zorg gewoon dat er geld op je rekening staat voor de automatische incasso. Oude factuur bedrag + 9%. Kan het nooit te weinig zijn.


@Arrow87, Je bedoeld de "gratis” extra's zoals de 7.50 korting op de extra zenderpakketten die je krijgt door klant voordeel?

Daar mag men best wel een verhoging over rekenen, alleen zijn die pakketten volgens de voorwaarden gratis en moet men de korting ook evenredig verhogen, maar volgen de startpost word daar geen verhoging over berekend.

@ericAls je het op de factuur gaat zien kun je weigeren te betalen en er een zaak van maken, T-Mobile zal ongeacht hoe de verhoging er uit gaat zien 30 dagen voor het ingaan bekend moeten maken aan de klant, anders gaan ze best wel de fout in en kan de ACM er wel eens over struikelen.


@Doornekamp33 , Ik bedoel onderstaande bundel

Het hele idee met deze bundel is dat je ongeveer €5,- per maand voordeel hebt. Aangezien de inflatiecorrectie niet van toepassing is op externe diensten Videoland en Netflix) zou het logischer zijn dat de inflatiecorrectie alleen berekent wordt over het mobiele gedeelte.

Dat bedoelde ik met mijn vraag.


Vier dagen te vroeg verhuisdatum laten ingaan is best zuur, volgend jaar pas overstappen na 1oktober met 3 abonnementen. 


Elk jaar verhoogd tmobile de prijzen voor bestaande klanten met x procent. Het vreemde is dat de prijzen voor nieuwe klanten niet stijgen. Unlimited mobiel kost voor nieuwe klanten nog steeds 25euro. Maar als je je abonnement laat doorlopen krijg je bovenop die 25euro een vaste klanten boete onder het mom van gestegen kosten. Waarom stijgen de kosten wel al jaren achter elkaar voor klanten die hun abonnement laten doorlopen maar niet voor nieuwe klanten? Wie kan dat uitleggen? Klinkt mij meer als "we hebben een legale manier om een paar euro extra te verdienen op alle lopende abonnementen, zonder dat je mag opzeggen".

Je zegt toch ook niet tegen klanten in de supermarkt, u winkelt a 10 jaar bij ons, u gaat meer betalen maar nieuwe klanten niet.


Als je jouw abonnement weer verlengd krijg je ook de bundelprijzen die op dat moment gelden voor een “nieuwe klant”. Je kunt dus zelf jouw inflatiecorrectie terugdraaien. De tegenprestatie is dat je jezelf weer voor 1 of 2 jaar vastlegd als klant. 


@eric Dat is toch een vreemde gang van zaken dat je op deze manier de vaste klanten op achterstand zet. Dergelijke acties zorgen er bij mij juist voor dat ik niet ga kijken om bij tmobile te verlengen maar ook bij andere providers...


Het was een vraag hé, probeer je een nieuw abonnement of binnen een bestaand abonnement iets te veranderen. In het laatste geval kun je het lopende abonnement aanpassen met de prijzen en voorwaarden die golden tijdens op het moment van afsluiten van je huidige abonnement. 


Ik lees het nu pas.

Een stijging van 8,6%, tjonge dat is niet niks.
Dan ga ik ineens van 51 naar 55 euro.
 

Vanaf januari ben ik weg.


Let op het is zover. De inflatiecorrectie gaat deze maand in voor veel abonnees.

 

 


Ik lees hier van alles over inflatiecorrectie of hoe je het ook noemt maar heeft het CBS en CPB dan het gemiddelde inflatie cijfer voor 2022 al bekend gemaakt dan?  zo nee dan kan T-Mobile nooit nu al hun inflatiecorrectie berekenen.


De inflatiecorrectie voor dit jaar (2023) is vastgesteld op 8,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

 

@BeMu Dit staat toch duidelijk in de post, effe uitklappen en je kan het lezen.


Het was een vraag hé, probeer je een nieuw abonnement of binnen een bestaand abonnement iets te veranderen. In het laatste geval kun je het lopende abonnement aanpassen met de prijzen en voorwaarden die golden tijdens op het moment van afsluiten van je huidige abonnement. 

Alleen dat geldt niet voor mij. Ik heb nog een ouder 25/25 abonnement en bij net aanpassen van de prijzen heen en weer ga ik enorm omhoog.

 

Helaas nog geen antwoord gezien op de vraag waarom de abonnementen op de website voor nieuwe klanten nog niet zijn aangepast. Anders had de kop moeten zijn: Mijn abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2023 voor bestaande klanten.

Dan zou ik wel graag toelichting willen waarom er een heel verhaal staat over dat alles duurder wordt, ook voor T-Mobile. Maar waarom dan niet alle prijzen omhoog gaan. T-Mobile is namelijk niet verplicht om de prijzen te verhogen voor bestaande klanten, het is natuurlijk wel een makkelijke manier om op meer dan 90procent van het klantenbestand een paar euro extra binnen te halen. Nadeel voor T-Mobile is wel dat KPN binnenkort ook glas wil aanleggen en een overstap alleen maar aantrekkelijker wordt. Dan hop ik gewoon elk jaar over met een leuke actie en zijn er voor de providers veel meer kosten in het toesturen en retourhalen van apparatuur.


@Mark-DenHaag Dan ga je er voor het gemak aan voorbij dat al de providers inflatiecorrectie toepassen.

Als je bij TM en TMT pas na 1 oktober verlengd heb je nergens last van.

 

“Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage”.


@CrisTien Dus als hij het doet moet zij het ook doen?

 

Als T-Mobile roept dat alles duurder wordt, dan zou je verwachten dat alle abonnementen (dus ook de prijs die nieuwe klanten betalen!) in prijs omhoog gaan en niet alleen die van voor 1 oktober het voorgaande jaar. Mijn punt is niet dat het wel of niet mag, dat is geen discussie.

 

(Toch best bijzonder dat klanten de visie van T-Mobile verdedigen dat ze meer moeten betalen tov nieuwe klanten).


Oké succes! @Mark-DenHaag  Jouw woorden dat je dan overstapt naar de KPN.😂  uitleg staat in opening waarom ik wel en een ander niet.

Gelukkig passen supermarkten en de rest van de wereld geen correctie toe. 😂 en blijft alles bij het oude.

je praat jezelf tegen. Maar evengoed moet je vooral lekker doen wat je wil. Ik ben er ook niet blij mee. Maar overstappen is erger.(ervaring) In het vervolg verleng ik pas 01-10 voor één jaar.

Meestal gaat het om een paar centen maar helaas komt geen bedrijf er dit jaar goedkoop omheen.

En hè iets wat de moeite is voor mij om te verdedigen doe ik ook. Ik heb echt een super verbinding overal en nergens dus tja daar komt mijn passie vandaan🤭🤝

Gelukkig heeft mijn werkgever mij ook inflatiecorrectie gegeven net als iedereen

Ik vermoed dat niemand dat gaat weigeren 


@CrisTien Dus als hij het doet moet zij het ook doen?

 

Als T-Mobile roept dat alles duurder wordt, dan zou je verwachten dat alle abonnementen (dus ook de prijs die nieuwe klanten betalen!) in prijs omhoog gaan en niet alleen die van voor 1 oktober het voorgaande jaar. Mijn punt is niet dat het wel of niet mag, dat is geen discussie.

 

(Toch best bijzonder dat klanten de visie van T-Mobile verdedigen dat ze meer moeten betalen tov nieuwe klanten).

Hoi @Mark-DenHaag, alhoewel ik je sentiment ten dele begrijp en het er eveneens deels mee eens ben, kun je niet verwachten dat we bij klanten die pas sinds bijvoorbeeld november van het afgelopen jaar een nieuw abonnement gestart zijn met de toen geldende abonnementsprijzen, na slechts enkele weken een inflatiecorrectie toepassen. Waarom we het niet bij nieuwe aanvragen vanaf 1 oktober doen, of bij verlengingen, vindt deels daarin zijn oorsprong. 

Ik denk dat je onbewust een belangrijk verschil aankaart, namelijk het verschil tussen prijsverhoging op abonnementsniveau en prijsverhoging ten aanzien van de prijsinflatie. Bij abonnementsprijsverhogingen worden de prijzen van het abonnement verhoogd, bijvoorbeeld ten einde een sterkere marktspositie ten opzichte van de concurrentie te realiseren. Bij de inflatiecorrectie wordt er rekening gehouden met de prijsinflatie, zoals elk jaar gebeurt. Het is hierin geen bewuste trap richting bestaande klanten, maar juist een correctie op basis van hoe hoog de prijsinflatie was - zoals uitvoerig besproken in alle genoemde punten in de originele post.


@CrisTien Natuurlijk passen supermarkten prijscorrectie toe, maar dat is voor alle klanten. Niet voor klanten die langer dan 3 maanden vaste klant zijn en dat nieuwe klanten een jaar lang de oude prijs betalen. Dus die vergelijking snap ik niet zo.

 

Gaat mij echt puur om de uitleg van T-Mobile in het eerste bericht. Zeg dan gewoon “We verhogen de prijs voor alle klanten die voor 1 oktober klant zijn geworden omdat we dat in onze algemene voorwaarden hebben opgenomen” Niet een of ander XXXX verhaal wat elk jaar wordt ge copy - pasted terwijl de prijs voor nieuwe klanten ongewijzigd blijft. Je kon 5 jaar geleden ook al unlimited op je mobiel krijgen voor 25euro per maand (in combinatie met een vast abonnement) en dat is nog steeds 25euro per maand voor nieuwe klanten. Als je niets zou doen en dit door zou laten lopen betaal je als vaste klant dan inmiddels al 5 jaar inflatie correctie en dus een heel stuk meer. Dat vind ik gewoon niet fair, ongeacht of dat het in de voorwaarden staat en wettelijk ook mag.


Hoi @Mark-DenHaag, alhoewel ik je sentiment ten dele begrijp en het er eveneens deels mee eens ben, kun je niet verwachten dat we bij klanten die pas sinds bijvoorbeeld november van het afgelopen jaar een nieuw abonnement gestart zijn met de toen geldende abonnementsprijzen, na slechts enkele weken een inflatiecorrectie toepassen. Waarom we het niet bij nieuwe aanvragen vanaf 1 oktober doen, of bij verlengingen, vindt deels daarin zijn oorsprong. 

Ik denk dat je onbewust een belangrijk verschil aankaart, namelijk het verschil tussen prijsverhoging op abonnementsniveau en prijsverhoging ten aanzien van de prijsinflatie. Bij abonnementsprijsverhogingen worden de prijzen van het abonnement verhoogd, bijvoorbeeld ten einde een sterkere marktspositie ten opzichte van de concurrentie te realiseren. Bij de inflatiecorrectie wordt er rekening gehouden met de prijsinflatie, zoals elk jaar gebeurt. Het is hierin geen bewuste trap richting bestaande klanten, maar juist een correctie op basis van hoe hoog de prijsinflatie was - zoals uitvoerig besproken in alle genoemde punten in de originele post.

Zeg dat dan gewoon. De nieuwe klanten willen jullie graag een aantrekkelijk aanbod kunnen doen en de klanten die dat al hebben gekregen kunnen we de inflatie doorberekenen voor de (verhoogde kosten voor de) bedrijfsvoering.

 


Gewoon verlengen, dan krijg je ook die.lagere.prijzen. Maar als je gebuik maakt van de 25+25 euro deal moet je niet verlengen, dan betaal je ook meer. Beter alleen de inflatie correctie erbij krijgen.


Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 

Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. In januari 2023 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 8,6%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt. 

 

FAQ
 

Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

 

Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor dit jaar (2023) is vastgesteld op 8,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

 

Hoe is het inflatiepercentage bepaald? 

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij, net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022.

 

Hoe ben/word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. Daarnaast kun je natuurlijk al jouw vragen hier op onze Community stellen.

 

Wanneer gaat de correctie in? 

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

 

Abonnement
 

Mag ik mijn contract hierdoor opzeggen?

Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie - voor het einde van de contracttermijn - op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene voorwaarden van T-Mobile. Je bent dus hieraan gebonden. 

 

Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement. 

 

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Voor mobiele abonnementen geldt: heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis klanten geldt: is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor zakelijke abonnementen geldt dat de inflatiecorrectie niet van toepassing is op het Corporate Rateplan en het T-Mobile Zakelijk Internet prijsplan.

 

Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement inclusief de kortingen op het maandbedrag. We berekenen geen inflatiecorrectie over: aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland, de maandelijkse betaling voor je toestel, kosten buiten de mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers, eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart, kortingen die je krijgt over aanvullende diensten via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel. 

 

Ik heb T-Mobile voor thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid. Het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel. Het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement. *(internet 80, Postcodekorting, Glasvezel internet 750). We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Thema pakketten, ESPN en Film1, beltarieven voor vast bellen, tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile voor thuis, eenmalige tarieven zoals activatiekosten. 

 

Welke Zakelijke abonnementen zijn uitgesloten van inflatiecorrectie?

Het Zakelijk Internet prijsplan en het Corporate Rateplan zijn beide uitgesloten van de inflatiecorrectie in 2023.

 

Mocht je hier nog andere vragen over hebben laat het dan gerust weten in de comments onder dit bericht! 

 

Een inflatie correctie is normaal, maar het percentage wat door T-mobile wordt gehanteerd is niet normaal; de CBS cijfers zijn gebaseerd op heel veel kentallen en T-mobile zou er goed aan doen de kentallen voor ICT diensten te hanteren i.p.v. het algemene cijfer; dan zou de verhoging maar ongeveer de helft zijn van de 8,6% nu……
In het algemene cijfer zitten allerlei zaken (m.n. brandstof) die niet direct (maar wellicht indirect enigszins) van invloed zijn op internet diensten.
Samengevat: inflatie correctie oké, maar 8,6% niet oké

 

 


Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 

Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. In januari 2023 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 8,6%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt. 

 

FAQ
 

Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

 

Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor dit jaar (2023) is vastgesteld op 8,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

 

Hoe is het inflatiepercentage bepaald? 

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij, net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022.

 

Hoe ben/word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. Daarnaast kun je natuurlijk al jouw vragen hier op onze Community stellen.

 

Wanneer gaat de correctie in? 

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

 

Abonnement
 

Mag ik mijn contract hierdoor opzeggen?

Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie - voor het einde van de contracttermijn - op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene voorwaarden van T-Mobile. Je bent dus hieraan gebonden. 

 

Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement. 

 

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Voor mobiele abonnementen geldt: heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis klanten geldt: is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor zakelijke abonnementen geldt dat de inflatiecorrectie niet van toepassing is op het Corporate Rateplan en het T-Mobile Zakelijk Internet prijsplan.

 

Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement inclusief de kortingen op het maandbedrag. We berekenen geen inflatiecorrectie over: aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland, de maandelijkse betaling voor je toestel, kosten buiten de mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers, eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart, kortingen die je krijgt over aanvullende diensten via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel. 

 

Ik heb T-Mobile voor thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid. Het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel. Het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement. *(internet 80, Postcodekorting, Glasvezel internet 750). We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Thema pakketten, ESPN en Film1, beltarieven voor vast bellen, tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile voor thuis, eenmalige tarieven zoals activatiekosten. 

 

Welke Zakelijke abonnementen zijn uitgesloten van inflatiecorrectie?

Het Zakelijk Internet prijsplan en het Corporate Rateplan zijn beide uitgesloten van de inflatiecorrectie in 2023.

 

Mocht je hier nog andere vragen over hebben laat het dan gerust weten in de comments onder dit bericht! 

 

Een inflatie correctie is normaal, maar het percentage wat door T-mobile wordt gehanteerd is niet normaal; de CBS cijfers zijn gebaseerd op heel veel kentallen en T-mobile zou er goed aan doen de kentallen voor ICT diensten te hanteren i.p.v. het algemene cijfer; dan zou de verhoging maar ongeveer de helft zijn van de 8,6% nu……
In het algemene cijfer zitten allerlei zaken (m.n. brandstof) die niet direct (maar wellicht indirect enigszins) van invloed zijn op internet diensten.
Samengevat: inflatie correctie oké, maar 8,6% niet oké

 

 

Daar ben ik helemaal met je eens tuurlijk! zelfs dat T-Mobile Algemeen wel een beetje moet voorkomen met het inflatie correctie voor nieuwe en huidige klanten inplaats van 8,6% in %4,3 veranderen natuurlijk! 🤝😁

 

📈📉

 

😉👍

 

Grt, 👋

 

 


Hoi @Mark-DenHaag, alhoewel ik je sentiment ten dele begrijp en het er eveneens deels mee eens ben, kun je niet verwachten dat we bij klanten die pas sinds bijvoorbeeld november van het afgelopen jaar een nieuw abonnement gestart zijn met de toen geldende abonnementsprijzen, na slechts enkele weken een inflatiecorrectie toepassen. Waarom we het niet bij nieuwe aanvragen vanaf 1 oktober doen, of bij verlengingen, vindt deels daarin zijn oorsprong. 

Ik denk dat je onbewust een belangrijk verschil aankaart, namelijk het verschil tussen prijsverhoging op abonnementsniveau en prijsverhoging ten aanzien van de prijsinflatie. Bij abonnementsprijsverhogingen worden de prijzen van het abonnement verhoogd, bijvoorbeeld ten einde een sterkere marktspositie ten opzichte van de concurrentie te realiseren. Bij de inflatiecorrectie wordt er rekening gehouden met de prijsinflatie, zoals elk jaar gebeurt. Het is hierin geen bewuste trap richting bestaande klanten, maar juist een correctie op basis van hoe hoog de prijsinflatie was - zoals uitvoerig besproken in alle genoemde punten in de originele post.

Zeg dat dan gewoon. De nieuwe klanten willen jullie graag een aantrekkelijk aanbod kunnen doen en de klanten die dat al hebben gekregen kunnen we de inflatie doorberekenen voor de (verhoogde kosten voor de) bedrijfsvoering.

 

Hier markeer je een gedeelte waarin ik beschrijf wat een intentie kan zijn maar dat geldt voor abonnementsprijsverhogingen, nooit voor een inflatiecorrectie. 


Hier markeer je een gedeelte waarin ik beschrijf wat een intentie kan zijn maar dat geldt voor abonnementsprijsverhogingen, nooit voor een inflatiecorrectie. 

Jullie geven aan dat de prijs omhoog moet omdat alles duurder is geworden, maar dat lijkt alleen dus voor bestaande klanten te gelden en kan de dienst voor nieuwe klanten wel voor de oude prijs zonder inflatie. Dat is mijn punt, niets meer, niets minder.


Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Deze prijsinflatie heeft ook effect op onze kosten. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken wij het inflatiepercentage dat is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

 

Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie. In januari 2023 verhogen wij de vaste kosten van een abonnement met 8,6%. Dit zie je terug vanaf de eerste factuur die je in 2023 krijgt. 

 

FAQ
 

Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.

 

Hoe hoog is de inflatiecorrectie?

De inflatiecorrectie voor dit jaar (2023) is vastgesteld op 8,6%. Wij volgen - zoals voorgaande jaren - de door het Centraal Bureau voor de Statistiek berekende inflatie (consumentenprijsindex) over de maand juni. Je maandelijkse abonnementstarief gaat met dit percentage omhoog.

 

Hoe is het inflatiepercentage bepaald? 

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de Consumenten Prijs Index (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing baseren wij, net zoals alle voorgaande jaren, op het Consumenten-prijsindexcijfer van het CBS van de maand juni van het voorafgaande jaar. Dit inflatiepercentage was 8,6% in juni 2022.

 

Hoe ben/word ik geïnformeerd over de inflatiecorrectie?

Deze inflatiecorrectie is in lijn met onze beloften en de contractuele afspraken met onze klanten. We informeren Thuis klanten via de nieuwsbrief van december en daarnaast zien alle klanten de inflatiecorrectie toegepast op de rekening in januari, met een verwijzing naar meer informatie op de website. Daarnaast kun je natuurlijk al jouw vragen hier op onze Community stellen.

 

Wanneer gaat de correctie in? 

Wij corrigeren het abonnementstarief elk jaar op 1 januari. Contracten die op of na 1 oktober 2022 zijn afgesloten of verlengd, zullen pas volgend jaar gecorrigeerd worden met het dan geldende inflatiepercentage.

 

Abonnement
 

Mag ik mijn contract hierdoor opzeggen?

Het is niet mogelijk om je abonnement vanwege deze inflatiecorrectie - voor het einde van de contracttermijn - op te zeggen. De inflatiecorrectie is onderdeel van je contract en staat vermeld in de Algemene voorwaarden van T-Mobile. Je bent dus hieraan gebonden. 

 

Hoe kan het dat ik geen verhoging zie op mijn factuur?

Als je een abonnement hebt afgesloten of verlengd op of na 1 oktober 2022, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement. 

 

Geldt inflatiecorrectie voor alle abonnementen?

Voor mobiele abonnementen geldt: heb je je abonnement na 5 december 2010 nieuw aangesloten of verlengd? Dan wordt deze in prijs verhoogd. Maar is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor T-Mobile Thuis klanten geldt: is je huidige abonnement op of na 1 oktober 2022 ingegaan? Dan is er zo weinig tijd verstreken dat de prijzen niet verhoogd worden. Voor zakelijke abonnementen geldt dat de inflatiecorrectie niet van toepassing is op het Corporate Rateplan en het T-Mobile Zakelijk Internet prijsplan.

 

Ik heb een mobiel abonnement, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag (de vaste afgesproken kosten) van je mobiele abonnement inclusief de kortingen op het maandbedrag. We berekenen geen inflatiecorrectie over: aanvullende mobiele diensten zoals Deezer en Videoland, de maandelijkse betaling voor je toestel, kosten buiten de mobiele bundel zoals bellen naar servicenummers, eenmalige tarieven zoals aansluitkosten of het bestellen van een nieuwe simkaart, kortingen die je krijgt over aanvullende diensten via T-Mobile Samen of T-Mobile Klantvoordeel. 

 

Ik heb T-Mobile voor thuis, hoe wordt de prijsverhoging berekend?

We berekenen inflatiecorrectie over: het maandbedrag van je internet abonnement inclusief permanente kortingen* op het maandbedrag en inclusief Klantvoordeel Meer snelheid. Het maandbedrag van je televisie abonnement inclusief eventueel Mobiel+Thuis voordeel. Het maandbedrag van je Vast Bellen abonnement. *(internet 80, Postcodekorting, Glasvezel internet 750). We berekenen geen inflatiecorrectie over: extra TV pakketten zoals Thema pakketten, ESPN en Film1, beltarieven voor vast bellen, tijdelijke kortingen zoals actiekortingen van T-Mobile voor thuis, eenmalige tarieven zoals activatiekosten. 

 

Welke Zakelijke abonnementen zijn uitgesloten van inflatiecorrectie?

Het Zakelijk Internet prijsplan en het Corporate Rateplan zijn beide uitgesloten van de inflatiecorrectie in 2023.

 

Mocht je hier nog andere vragen over hebben laat het dan gerust weten in de comments onder dit bericht! 

Ok had artikel 15 in de algemene voorwaarden wel gezien maar heb de 3 maanden niet tot me laten doordringen omdat ik er automatisch van uitging dat pas na een vol jaar een inflatiecorrectie wordt toegepast. Dat doen andere leveranciers ook en velen dus niet zoals T-mobile dat doet. Voorbeeld HollandsNieuwe. Pas na een vol jaar een inflatiecorrectie.


Reageer