Skip to main content

Je bent hier terecht gekomen omdat jouw factuur van juli 2024 iets hoger is. Dit komt door de jaarlijkse inflatiecorrectie. Benieuwd naar wat dit inhoudt en welke gevolgen dit voor jou heeft? Dan ben je hier aan het juiste adres. In dit topic beantwoorden wij al jouw vragen.
 

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Door deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij op 1 juli 2024 een inflatiecorrectie van 3,8% toe op onze mobiele abonnementen. De wijziging zie je in augustus 2024 op je factuur van juli 2024. Je betaald namelijk achteraf bij Tele2. 
 



Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven. 

In 2024 voert Tele2 een inflatiecorrectie door op de vaste kosten van je mobiele abonnement. Dit geldt voor je Bel/SMS-bundel en je databundel. De inflatiecorrectie wordt jaarlijks bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en is voor dit jaar vastgesteld op 3,8%. De correctie is ingegaan op 1 juli 2024. Op de factuur die je in augustus ontvangt, zie je de correctie voor het eerst.

De inflatiecorrectie geldt voor alle consumentenabonnementen en contractverlengingen, met uitzondering van abonnementen die op of na 1 april 2024 zijn besteld of verlengd. De inflatiecorrectie geldt voor de volgende bundels:

  • Bel/SMS-bundel
  • Databundel

De prijzen van andere (losse) bundels en de tarieven voor verbruik buiten de bundel worden niet verhoogd.

 

Wanneer gaat de correctie in?

Per 1 juli 2024 wordt de jaarlijkse inflatiecorrectie doorgevoerd voor klanten van Tele2 (Mobiel). Contracten die op of na 1 april 2024 zijn afgesloten worden niet meegenomen.

 

Mag ik nu kosteloos mijn contract opzeggen?

Je kunt je abonnement niet kosteloos opzeggen naar aanleiding van deze wijziging. In de Algemene Voorwaarden die bij je contract horen, staat deze inflatiecorrectie namelijk ook vermeld.

 

Hoe berekent Tele2 de inflatiecorrectie?

Tele2 volgt de door het CBS berekende inflatie (consumentenprijsindex). Het CBS berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de consumentenprijsindex (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van het CPI-cijfer van het CBS over het voorafgaande kalenderjaar. Dit inflatiepercentage is 3,8% in 2024. Lees hierover meer op de website van het CBS.

 

Valt inflatiecorrectie onder de contractvoorwaarden?

Ja, inflatiecorrectie is een standaard onderdeel van het contract en is o.a. opgenomen in: Tele2 Mobiel: Algemene Voorwaarden

 

Geldt dit ook voor Tele2 Thuis?

Ja, dit geldt ook voor Tele2 Thuis diensten, alleen wordt deze correctie per 1 januari ingevoerd. Dit kun je controleren op je factuur van januari.

 

Ik zie geen verhoging op mijn factuur. Hoe kan dit?

Als je een abonnement hebt afgesloten op of na 1 april 2024, dan geldt deze inflatiecorrectie niet voor jouw abonnement.

 

Heb je een vraag die hier niet tussenstaat? Laat hieronder en reactie achter – de Community helpt je graag verder. Je kunt ook altijd een nieuw topic starten. Meer weten over de kosten op je factuur? Bekijk dan deze pagina op onze website.

 

Relevante kennisartikelen

 

 

 

Geen reactie

Reageer