Beantwoord

zit in het buitenland en ben mijn simkaart kwijt!

  • 1 December 2023
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

hey!

 

ik zit in het prachtige Sri Lanka maar ben helaas mijn simkaart kwijt geraakt bij het wisselen. Is het wellicht mogelijk om een eSIM aan te vragen?

 

een tip trouwens: omdat ik geen simkaart heb kan ik door 2fa (welke ik zelf niet eens aangezet heb) niet inloggen op mijn odido account immers, een sms naar mijn telefoon wordt niet ontvangen door de missende simkaart. Is het geen goed idee om als alternatief een code op je telefoon te ontvangen?

 

groetjes!

 

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 5 December 2023, 11:49

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Reinovitch  Wat geweldig zo,n reis?! 🧳 

Er was een extra opties voor 2Fa 2Staps via een authenticatie-app.

De moderator moet je verder helpen omdat je jezelf nu ook niet kan legitimeren.

Zet bij instellingen in je forum account vast je klantnummer en geboortedatum om de moderator te laten zien wie je bent (dat kunnen wij klanten niet lezen)

Is het niet goedkoper sneller om in Sri Lanka een tijdelijke simkaart te kopen?

MVG.

Dank voor je snelle bericht! Ik zal het toevoegen. Ik heb de simkaart nodig om mijn werk mail te kunnen bereiken (ook 2fa) dus dat wordt helaas lastig. 

Waar kan ik mijn klantnummer vinden?

Reputatie 7
Badge +14

@Reinovitch Je kan in het privé deel van je forum account (let op niet hier) ook je 06 posten)

Je klantnummer staat op je contract en in je account waar je nu niet bij kan.

Sorry dat ik het nu niet voor je kan oplossen en er geen mobiel moderator aanwezig is.

Ik ga ze op de hoogte brengen van je probleem in de hoop dat ze je morgen kunnen helpen.

Fijne warme zondag! 🌟🥶

 

 

Reputatie 6
Badge +6

hey!

 

ik zit in het prachtige Sri Lanka maar ben helaas mijn simkaart kwijt geraakt bij het wisselen. Is het wellicht mogelijk om een eSIM aan te vragen?

 

een tip trouwens: omdat ik geen simkaart heb kan ik door 2fa (welke ik zelf niet eens aangezet heb) niet inloggen op mijn odido account immers, een sms naar mijn telefoon wordt niet ontvangen door de missende simkaart. Is het geen goed idee om als alternatief een code op je telefoon te ontvangen?

 

groetjes!

 

 

Hallo @Reinovitch, je simkaart kwijtraken op vakantie is natuurlijk nooit fijn. Hopelijk verpest die je vakantie niet en kun je er gewoon nog zorgeloos genieten! Goed dat je via deze weg contact met ons opneemt, ik help je graag verder! Ik zou een eSIM voor je kunnen aanvragen, maar dan wordt de QR-code voor je klaargezet in je Mijn Odido account en is ook alleen via daar te scannen en te activeren. Dat lijkt me niet handig, aangezien je niet kunt inloggen. Wat ik wel voor je zou kunnen doen, is per direct de huidige simkaart blokkeren, zodat je zeker weet dat er niks geks mee kan gebeuren. Daarnaast kan ik ook een nieuwe fysieke simkaart voor je bestellen. Deze zal binnen 3 werkdagen naar je thuisadres worden verzonden. Ben je toevallig op korte termijn terug in Nederland? Dan kun je ook langs in één van onze winkels, waar je direct een nieuwe simkaart kun aanschaffen. Mijn collega's helpen je dan ook direct met het activeren en koppelen van je nieuwe simkaart. Mocht je nog voor langere tijd in het buitenland zijn, dan zal de simkaart  vanuit Nederland naar jou toe moeten worden verzonden. Vanuit hier kunnen we de simkaart alleen naar het bij ons bekende adres versturen. Is het mogelijk dat je de simkaart dan laat versturen door een kennis, vriend(in) of familielid naar jou in het buitenland? 

Kun je mij een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kan ik in ieder geval de huidige simkaart voor je blokkeren en laat ook even weten of je een nieuwe simkaart vanuit ons wilt hebben! 

Groetjes, 

Pharwin

Reageer