Ik heb een aantal weken geleden de Pixel 8 Pro aangeschaft. Nu zit ik met het probleem dat mijn telefoon regelmatig geen 5G verbinding kan krijgen. Deze valt dan terug op H of H+ en ik moet dan de netwerkinstellingen resetten om 5G weer op te kunnen pakken. Verder is het bereik vrijwel gelijk aan andere telefoons hier in huis op het Odido netwerk.
Ik gebruik nog een oude Tele2 simkaart, kan het probleem hierdoor onstaan? Gaat het verschil maken als ik een nieuwe Odido simkaart zou gaan gebruiken?
Verder vraag ik me nog het volgende af. Mijn telefoon zou ook E-sim moeten ondersteunen, maar als ik in jullie webshop kijk bij de Pixel 8 Pro dan kan E-sim niet worden gekozen. Ik kon dit ook niet selecteren tijdens het verlengen. Waarom is dit zo? Ondersteunen jullie geen E-sim voor de Pixel 8 Pro?
Bladzijde 1 / 1
Hallo @Randy Grouls, wat leuk om te lezen dat je de Google Pixel 8 Pro hebt aangeschaft, goede keus! Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. Het zou kunnen dat er werkzaamheden bij jou in de buurt plaatsvinden, waardoor je dit ervaart. Je kunt het checken op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking of dat het geval is. Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben!
Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Zou je ook voor me willen checken of de software van je toestel up-to-date is? Heel goed dat je de netwerkinstellingen reset, daarmee is het probleem ook vaak op te lossen!
Als het daarna nog steeds speelt, vermoed ik dat er iets anders aan de hand is. Het zou inderdaad aan je oude Tele2 simkaart kunnen liggen. Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren met je simkaart. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Mocht blijken dat het probleem zich nog steeds voordoet in een ander toestel, ligt het vermoedelijk aan je simkaart en kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen!
De Google Pixel 8 Pro beschikt over een eSIM functie. Dit kan je ook terugzien op onze website: https://www.odido.nl/google/pixel-8-pro onder het kopje '’toestelspecificaties'’. Je kunt op deze website: https://www.gsmarena.com/google_pixel_8_pro-12545.php ook zien onder het kopje '’body'’ en dan '’sim'’ dat deze beschikt over de eSIM functie. Je kunt hier dus ook gebruik van maken! De reden waarom deze niet geselecteerd kan worden bij het bestellen van dit toestel, durf ik ook niet te zeggen, maar je kunt er wel gebruik van maken!
Als je een eSIM wilt hebben, kun je deze heel gemakkelijk bestellen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Binnen enkele minuten staat de QR-code voor je klaar in je Mijn Odido account om te scannen. Zodra je deze scant, staat de eSIM gekoppeld in je toestel en je kunt 'm daarna ook activeren via dezelfde link onder het kopje '’activeren sim'’.
Laat je me even weten of het is gelukt of dat ik een nieuwe voor je moet bestellen? Ik verneem het graag van je!
Groetjes,
Pharwin
Hallo @Randy Grouls, wat leuk om te lezen dat je de Google Pixel 8 Pro hebt aangeschaft, goede keus! Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. Het zou kunnen dat er werkzaamheden bij jou in de buurt plaatsvinden, waardoor je dit ervaart. Je kunt het checken op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking of dat het geval is. Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben!
Als er niks te zien is, kan er iets anders aan de hand zijn. Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Zou je ook voor me willen checken of de software van je toestel up-to-date is? Heel goed dat je de netwerkinstellingen reset, daarmee is het probleem ook vaak op te lossen!
Als het daarna nog steeds speelt, vermoed ik dat er iets anders aan de hand is. Het zou inderdaad aan je oude Tele2 simkaart kunnen liggen. Je kunt dit testen door een kruistest uit te voeren met je simkaart. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Mocht blijken dat het probleem zich nog steeds voordoet in een ander toestel, ligt het vermoedelijk aan je simkaart en kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen!
De Google Pixel 8 Pro beschikt over een eSIM functie. Dit kan je ook terugzien op onze website: https://www.odido.nl/google/pixel-8-pro onder het kopje '’toestelspecificaties'’. Je kunt op deze website: https://www.gsmarena.com/google_pixel_8_pro-12545.php ook zien onder het kopje '’body'’ en dan '’sim'’ dat deze beschikt over de eSIM functie. Je kunt hier dus ook gebruik van maken! De reden waarom deze niet geselecteerd kan worden bij het bestellen van dit toestel, durf ik ook niet te zeggen, maar je kunt er wel gebruik van maken!
Als je een eSIM wilt hebben, kun je deze heel gemakkelijk bestellen via je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Binnen enkele minuten staat de QR-code voor je klaar in je Mijn Odido account om te scannen. Zodra je deze scant, staat de eSIM gekoppeld in je toestel en je kunt 'm daarna ook activeren via dezelfde link onder het kopje '’activeren sim'’.
Laat je me even weten of het is gelukt of dat ik een nieuwe voor je moet bestellen? Ik verneem het graag van je!
Groetjes,
Pharwin
Beste Pharwin,
Op de dekkingskaart zie ik geen werkzaamheden staan. Het toestel opnieuw opstarten heeft maar een tijdelijk effect.
Ik heb gisteren mijn simkaart in een ander toestel gedaan en daar had ik ook last van dezelfde problemen. Eerst kreeg ik een aantal uren alleen H+, daarna kort even 5G en dan meteen weer terug naar H+. Dit toestel ontvangt normaal prima 5G met een Odido simkaart van een ander hier in huis. Dus het zal dan toch aan mijn simkaart liggen.
Je had het erover dat je kosteloos een nieuwe simkaart kan bestellen voor mij. Kan ik er dan ook meteen voor kiezen om naar een eSIM over te stappen?
Groet,
Randy
Hallo @Randy Grouls, dan ligt het probleem vermoedelijk aan je simkaart. Heb je toegang tot je Mijn Odido account? Dan kan de eSIM voor je bestellen. Gaat het om dit nummer eindigend op ****876? De QR-code komt dan voor je klaar te staan in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Zodra je deze scant, staat de eSIM gekoppeld in je toestel en je kunt 'm daarna ook activeren via dezelfde link onder het kopje '’activeren sim'’. Je kunt 'm ook zelf bestellen. De kosten hiervoor zijn € 5,09. Als je mij een berichtje kunt sturen of een reactie kunt achterlaten in dit topic, kan ik de kosten voor je vergoeden, zodra je de eSIM hebt aangevraagd.
Ik verneem graag een reactie van je waar je voorkeur naar uit gaat!
Groetjes,
Pharwin
Hallo @Randy Grouls, dan ligt het probleem vermoedelijk aan je simkaart. Heb je toegang tot je Mijn Odido account? Dan kan de eSIM voor je bestellen. Gaat het om dit nummer eindigend op ****876? De QR-code komt dan voor je klaar te staan in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Zodra je deze scant, staat de eSIM gekoppeld in je toestel en je kunt 'm daarna ook activeren via dezelfde link onder het kopje '’activeren sim'’. Je kunt 'm ook zelf bestellen. De kosten hiervoor zijn € 5,09. Als je mij een berichtje kunt sturen of een reactie kunt achterlaten in dit topic, kan ik de kosten voor je vergoeden, zodra je de eSIM hebt aangevraagd.
Ik verneem graag een reactie van je waar je voorkeur naar uit gaat!
Groetjes,
Pharwin
Beste Pharwin,
Ik heb gisteravond een eSIM aangevraagd en geactiveerd. Ik heb ook sinds dat moment de mobiele data aan laten staan om te testen, en ik ben tot nu toe de 5G verbinding nog niet verloren. Dus het probleem lijkt door de nieuwe eSIM nu te zijn opgelost.
Het gaat inderdaad om het telefoonnummer eindigend op 876. Zou jij voor mij dan de vergoeding willen regelen?
Bedankt voor alle hulp.
Groet,
Randy
Het valt me op dat na het toevoegen van de nieuwe eSIM de toegangspunt naam nog verwijst naar smartsites.t-mobile. Maakt het uit als dit er staat of moet ik dit nog handmatig aanpassen naar Odido?
Als het niet uitmaakt, dan blijf ik er liever van af als het nu goed werkt.
@Randy Grouls heel goed van je dat zelf al een eSIM hebt aangevraagd en superfijn dat het probleem (voor nu) opgelost lijkt te zijn. Als je alsnog problemen ervaart, laat het dan gerust weten, zodat we samen kunnen kijken naar een andere oplossing. De kosten voor de eSIM heb ik zojuist voor je vergoedt en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur!
Het klopt dat de APN-naam nog steeds T-Mobile laat zien, dit hoef je ook niet aan te passen naar Odido en je kunt het gewoon zo laten staan. Ik hoop dat het in ieder geval nu goed blijft werken!
Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een mooie dag toegewenst!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.