Skip to main content
Beantwoord

Wifi valt weg op S23, maar niet op andere apparaten

• is een Top Poster
  • 6 reacties

Beste Community,

De helpdesk wist met het volgende geen raad, hopelijk hier wel:

De wifi-verbinding op mijn s23 is sinds enige periode (klein aantal weken) zeer instabiel. Vaak blijft er na het handmatig verbinden een paar minuten verbinding en deze valt daarna weg. Opvallend is dat mijn andere apparaten dit niet hebben (Pixel 8, Macbook, HP-laptop) en mijn telefoon ook op andere plekken (bijvoorbeeld op het werk of bij vrienden) een prima wifi-verbinding heeft. De combinatie van mijn Odido Zyxel modem en S23 is het probleem, maar ik begrijp niet waar. Ik begin te vermoeden dat er een issue is met de wifi-chip of firmware in mijn s23.

Dingen die ik al geprobeerd heb en die niet hielpen:

• Netwerkreset uitvoeren op S23
  • Na het lezen van (vroegere) problemen van de S23 met wifi6, verschillende configuraties van mijn draadloze netwerk, waaronder wifi6 aan/uit, 2.4Ghz/5Ghz, WPA2/WPA3
  • reboots van modem en telefoon

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Rens, van harte welkom op de Community en leuk om te zien dat je met zowel je mobiele als internetabonnement bij ons bent! Wat apart dat je S23 geen verbinding meer maakt met wifi. Het zal inderdaad aan het toestel liggen, aangezien je andere apparaten wel verbinding kunnen maken. Ik heb ook meteen gezocht en kwam op deze pagina van Samsung uit. Mochten al deze opties niet helpen, dan geven zij als laatste tip om je toestel terug te zetten naar Fabrieksinstellingen. Niet het meest ideale, dus ik zou eerst je vraag nog stellen bij Samsung, bijvoorbeeld op op de Samsung Community. Zou je ook eens kunnen testen of jouw S23 wifi-verbinding kan maken met het netwerk van iemand anders, bij een vriend of familielid? Ik ben erg benieuwd of dat wel werkt. Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

17 reacties

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

mischien moet je een gast wifi maaken en het 2.4 ghz aleen maaken hoopelijk gaat dit het oplossen😊

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025
totaleslimmekind schreef:

mischien moet je een gast wifi maaken en het 2.4 ghz aleen maaken hoopelijk gaat dit het oplossen😊

Dank voor de reactie! Ik had eerder al mijn volledige netwerk enkel 2.4ghz gemaakt. Helaas loste dit het probleem op.

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

dus heb ik het opgelost

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025

dus heb ik het opgelost

Excuus. Autocorrect blijkbaar. Dit heeft het probleem niet opgelost 

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

heb je probeeren je apparaat te updaten

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025

heb je probeeren je apparaat te updaten

Ja, alles (one UI, play store en Android) is up to date

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

nou ik heb dit zelfde probleem op mijn s10 waneer ik boven bent en mijn uap ac pro aan doet hij doet nog steeds raar gebeurt nooit op mijn andere aparaaten

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

en ook welke samsung s23 heb jij de ultra de + wat heb jij

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025

De gewone (dus niet de + of ultra).

Blijft raar, vooral als ik niet beweeg door het huis. Mijn huis is ook klein genoeg om overal goede ontvangst te hebben

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025

De meeste opties al geprobeerd, nog 1 niet. Zal het even testen als ik weer thuis ben zo. Dank

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 20593 reacties
  • 10 februari 2025

Hallo ​@Rens.N 

Kan je eens in de telefoon instellingen naar verbindingen gaan, WiFi, klik op de 3 puntjes rechtsboven, intelligente WiFi en schakel de eerste optie overschakelen naar mobiele netwerk uit.

Hoe gaat het dan?

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
Waqqas schreef:

Hallo ​@Rens.N 

Kan je eens in de telefoon instellingen naar verbindingen gaan, WiFi, klik op de 3 puntjes rechtsboven, intelligente WiFi en schakel de eerste optie overschakelen naar mobiele netwerk uit.

Hoe gaat het dan?

moet ik dat ook doen?

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
Waqqas schreef:

Hallo ​@Rens.N 

Hoe gaat het dan?

ik ben op lintage 22.1 voor de s10 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 10 februari 2025
Waqqas schreef:

Hallo ​@Rens.N 

Hoe gaat het dan?

Ah dank, ja deze had ik ook online gevonden en geprobeerd. Helaas geen verschil 

totaleslimmekind
Forum|alt.badge.img
Rens.N schreef:
Waqqas schreef:

Hallo ​@Rens.N 

Hoe gaat het dan?

Ah dank, ja deze had ik ook online gevonden en geprobeerd. Helaas geen verschil 

ik heb presies de zelfde probleem als jouw dus ik volg

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Rens, van harte welkom op de Community en leuk om te zien dat je met zowel je mobiele als internetabonnement bij ons bent! Wat apart dat je S23 geen verbinding meer maakt met wifi. Het zal inderdaad aan het toestel liggen, aangezien je andere apparaten wel verbinding kunnen maken. Ik heb ook meteen gezocht en kwam op deze pagina van Samsung uit. Mochten al deze opties niet helpen, dan geven zij als laatste tip om je toestel terug te zetten naar Fabrieksinstellingen. Niet het meest ideale, dus ik zou eerst je vraag nog stellen bij Samsung, bijvoorbeeld op op de Samsung Community. Zou je ook eens kunnen testen of jouw S23 wifi-verbinding kan maken met het netwerk van iemand anders, bij een vriend of familielid? Ik ben erg benieuwd of dat wel werkt. Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen