Skip to main content
Beantwoord

WhatsApp gebruikt mobiele data vanwege blokkade of slechte wifi verbinding

  • 25 June 2024
  • 3 reacties
  • 128 Bekeken

Hallo.

Sinds kort heb ik een nieuwe (Android) mobiel waarbij ik een steeds terugkerende mededeling ontvang: “WhatsApp gebruikt mobiele gegevens omdat het huidige Wi-Fi-netwerk ze blokkeert of omdat er een verbindingsprobleem is met het huidige Wi-Fi-netwerk”. Voorheen heb ik deze mededeling nooit ontvangen. Ik heb prima ontvangst, geen idee wat er dan geblokkeerd wordt. Is het een kwestie van gewoon bij de instellingen de knop naar “uit” schuiven hierbij? Of kan ik WhatsApp dan helemaal niet meer gebruiken bij evt. blokkades?

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Eeki excuses voor de late reactie, je topic was ons ontglipt. Van harte welkom op onze Community en wat leuk dat je ook een Android toestel hebt, ben je er blij mee? 😄 Ik probeer even met je mee te denken. Voor zover ik weet zitten er geen blokkades op het Wi-Fi netwerk. Is dat netwerk ook van ons of van een andere provider? Ik zou anders gewoon de knop uitschuiven en kijken hoe het dan werkt en of je dan nog de melding te zien krijgt! 

Hallo @Eeki excuses voor de late reactie, je topic was ons ontglipt. Van harte welkom op onze Community en wat leuk dat je ook een Android toestel hebt, ben je er blij mee? 😄 Ik probeer even met je mee te denken. Voor zover ik weet zitten er geen blokkades op het Wi-Fi netwerk. Is dat netwerk ook van ons of van een andere provider? Ik zou anders gewoon de knop uitschuiven en kijken hoe het dan werkt en of je dan nog de melding te zien krijgt! 

 

Hallo Pharwin, 

Dank voor je reactie.

Ik heb sinds de knop verschoven is naar “uit” gelukkig geen meldingen meer gekregen. Probleem is opgelost. 

Reputatie 6
Badge +7

@Eeki Fijn dat de melding niet meer is teruggekomen! Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😄

Reageer