Hoi,
Ik heb sinds de overstap naar Odido problemen met mijn mobiele data op mijn OnePlus 6T. In stedelijke gebieden heb ik eigenlijk niet zo veel problemen, maar ze komen naar voren zodra ik ga rijden. Muziek streaming valt weg en komt soms pas terug na een random lange tijd (tussen 5 min en 25 minuten)
Echter blijft ik wel gewoon bereik houden volgens mijn telefoon, alleen data valt weg. Ik zie nog wel 4g staan, maar wel met een uitroepteken. Bellen kan ik nog wel.
In eerste instantie dacht ik aan de APN instellingen. Deze heb ik gereset, andere APN settings geprobeerd (ook een oplossing die ik zag langs komen voor de OnePlus Nord)
Echter heeft dit niet geholpen.
Tevens heb ik mijn telefoon gereset, tussen custom rom en de officiële rom gewisseld, maar heeft niet geholpen.
Ook een simkaart van mijn werk in mijn telefoon (ook Odido) geeft precies hetzelfde probleem.
Het lijkt dus helaas aan mijn telefoon te liggen. Echter had ik dit voor ik naar Odido ging en vroeger bij t-mobile nooit het probleem.
Toch denk ik dat het met de compatibiliteit met het netwerk te maken heeft, want het enige wat is veranderd is de Provider en de mogelijkheid tot het 5G netwerk i.p.v. 4G of LTE.
Echter zijn mij gekke dingen opgevallen:
Elke rit van en naar werk valt de verbinding precies weg tussen Kampen en Noordeinde.
Vliegtuigstand aan en uit doen helpt niet
Herstarten helpt niet.
Wat wel werkt, is het alsnog wisselen tussen APN's. Het maakt niet uit welk APN ik kies, de verbinding komt direct terug. Dan denk ik, het ligt aan de APN en ik laat hem op de betreffende APN staan. Echter treed op de andere APN het probleem dan op de terugweg weer op.
Als ik dit niet doe, heb ik pas rond Elburg en zwolle automatisch weer verbinding.
Dit is ook op andere plekken zo op de snelweg bijvoorbeeld.
Nu is dat natuurlijk niet te doen als ik aan het rijden ben.
Kan het zijn dat er sinds de uitrol van 5G compatibiliteit problemen zijn ontstaan met sommige toestellen? En is het ook mogelijk om in mijn abbonement iets om te zetten zodat het wel weer compatible is? Iets van 5G uitzetten voor mijn simkaart?
Een andere simkaart heeft niet geholpen. Mijn simkaart in een 5g toestel van werk( Samsung a55) geeft dan weer geen probleem.
Ik hoor gaag van jullie. Alvast bedankt!