Skip to main content

Weer T-Mobile inbeeld


Toon eerste reactie

46 reacties

ACM
  • is een King Poster
  • 38 reacties
  • 19 oktober 2023
DJ78 schreef:

En weer een week voorbij zonder communicatie… 

Jullie berichten zijn Odido zeker niet ontgaan; echter is het zoals je mogelijk al wel weet, druk. Hierdoor kan het langer duren dan je van Odido gewend bent, om een reactie te krijgen van een dienstdoende moderator. 
 

@Hajar van Odido zou jij hier (wederom) een blik op kunnen werpen? Dank alvast!


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi DJ (en Borssie), ik heb direct eens voor je gekeken en de case die Hajar voor je heeft aangemaakt staat nog open. Onze technische afdeling heeft het nog steeds erg druk, waardoor alles langer duurt dan verwacht. Volgens normale procedure zou je inderdaad binnen enkele werkdagen een terugkoppeling ontvangen. Echter is dit dus niet meer het geval. Ik begreep dat mijn collega je al een workaround heeft aangeboden. Een simswap naar een fysieke simkaart kan dit cosmetische probleem verhelpen. Mochten jullie, totdat de technishe dienst dit oplost, toch Odido in je beeld willen zien staan bestel dan een fysieke simkaart via Mijn Odido. Anders is het echt nog even afwachten. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 23 oktober 2023
Marciano van Odido schreef:

Hoi DJ (en Borssie), ik heb direct eens voor je gekeken en de case die Hajar voor je heeft aangemaakt staat nog open. Onze technische afdeling heeft het nog steeds erg druk, waardoor alles langer duurt dan verwacht. Volgens normale procedure zou je inderdaad binnen enkele werkdagen een terugkoppeling ontvangen. Echter is dit dus niet meer het geval. Ik begreep dat mijn collega je al een workaround heeft aangeboden. Een simswap naar een fysieke simkaart kan dit cosmetische probleem verhelpen. Mochten jullie, totdat de technishe dienst dit oplost, toch Odido in je beeld wilen zien staan bestel dan een fysieke simkaart via Mijn Odido. Anders is het echt nog even afwachten. 

Beste Marciano, wanneer zou de sim swap zijn aangeboden? Ik heb naar Hajar de gegevens gemaild en sindsdien is het stil… en dat gebrek aan communicatie vind ik misschien nog wel een groter probleem dan T-Mobile in beeld hebben staan.


Hajar van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 11665 reacties
  • 24 oktober 2023

Hi @DJ78 

Het klopt dat ik je case heb doorgezet en dat de technische afdeling er nog mee bezig is. Vanwege de extreme drukte is je case nog niet verwerkt. Ik had in mijn reactie ook aangegegen dat zij zelf jou zullen voorzien van een update wanneer de case is verwerkt. Er is momenteel een workaround daarbij kunnen we je kosteloos een fysieke simkaart sturen en daarmee zou je dan wel Odido zien staan. Voor de eSim is er nog geen oplossing en moet de technische afdeling dat verder afhandelen dus mocht je voor de fysieke simkaart willen gaan, laat het dan weten dan kunnen we je die opsturen.


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 6 november 2023

Klinkt als een heel ingewikkeld verhaal, en voor mij is een  workaround niet te noodzakelijk. Probleem is met name cosmetisch. Maar hoe moeilijk kan het zijn. De vorige keer stond het spontaan in beeld (bij de naamswijziging van T/M naar Odido).

maar het gebrek aan enige communicatie op het forum is laakbaar.

je kunt iets niet op kunnen lossen door tekort aan mankracht. Maar je kunt wel communiceren dat je bijvoorbeeld weet wat het probleem is. En dat in week xx je verwacht dat er een fix komt voor het probleem. Of dat je op moment X weer een update krijgt. Nee hoor, ben 2x gebeld ‘s maar omdat ik niet op kon nemen (werk) niet meer terug gebeld. Bellen is geen must, maar als je het forum als officieel communicatie platform gebruikt. Communiceer daar dan ook. 
Met als laatste een kleine tip, zet het geld bedoelt voor allerlei PR activiteiten maar in voor extra mankracht bij de technische dienst. Die kunnen daar wel een extra handje gebruiken ;)


Borssie
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 12 november 2023

 

SebasM schreef:

Klinkt als een heel ingewikkeld verhaal, en voor mij is een  workaround niet te noodzakelijk. Probleem is met name cosmetisch. Maar hoe moeilijk kan het zijn. De vorige keer stond het spontaan in beeld (bij de naamswijziging van T/M naar Odido).

maar het gebrek aan enige communicatie op het forum is laakbaar.

je kunt iets niet op kunnen lossen door tekort aan mankracht. Maar je kunt wel communiceren dat je bijvoorbeeld weet wat het probleem is. En dat in week xx je verwacht dat er een fix komt voor het probleem. Of dat je op moment X weer een update krijgt. Nee hoor, ben 2x gebeld ‘s maar omdat ik niet op kon nemen (werk) niet meer terug gebeld. Bellen is geen must, maar als je het forum als officieel communicatie platform gebruikt. Communiceer daar dan ook. 
Met als laatste een kleine tip, zet het geld bedoelt voor allerlei PR activiteiten maar in voor extra mankracht bij de technische dienst. Die kunnen daar wel een extra handje gebruiken ;)

Je kan je inderdaad afvragen hoe het komt dat dit “probleem” zo lang hoeft te duren. Wat jij inderdaad zegt, De dag dat T-Mobile overging in Odido, kwam alles spontaan in beed. Je zou zeggen, de telefoonummers die dit “probleem” hebben, opnieuw via het netwerk laten registeren, of in ieder geval de methode gebruiken die gebruikt is, ten tijde dat het Odido werd. 

Ook zou ik zeggen, bied t.n.o geen E-sim meer aan op de site. Als blijkt dat dit alle e-sims betreft, lijkt het dat dit een groter “probleem” zal gaan worden……

 

Ik mag hopen dat we snel een reply gaan krijgen hierop…..

 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 19 november 2023

We gaan richting de 2 maanden, en als je niks vraagt hoor je hier nooit meer wat. Behalve dan dat het echt echt heel eerst druk is. Nog als je een naamswijziging erdoorheen drukt terwijl je er dus niet klaar voor bent.

Komt wel een beetje prutserig over zo, en het gebrek aan communicatie met de klanten is om te janken.

Die sim swap, das echt een zwakte bod. Je wilt mensen juist naar een esim hebben en dan gebeurt dit. 
Maar ik hou er over op, zie het niet meer gebeuren. Ga mij maar eens verder oriënteren.


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 1 december 2023

Weer 14 dagen verder, bogen communicatie, geen oplossing.

zo kansloos dit!

@Hajar van Odido 


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7976 reacties
  • 1 december 2023
Marciano van Odido schreef:

Hoi DJ (en Borssie), ik heb direct eens voor je gekeken en de case die Hajar voor je heeft aangemaakt staat nog open. Onze technische afdeling heeft het nog steeds erg druk, waardoor alles langer duurt dan verwacht. Volgens normale procedure zou je inderdaad binnen enkele werkdagen een terugkoppeling ontvangen. Echter is dit dus niet meer het geval. Ik begreep dat mijn collega je al een workaround heeft aangeboden. Een simswap naar een fysieke simkaart kan dit cosmetische probleem verhelpen. Mochten jullie, totdat de technishe dienst dit oplost, toch Odido in je beeld wilen zien staan bestel dan een fysieke simkaart via Mijn Odido. Anders is het echt nog even afwachten. 

Mooi dat het zelf oplosbaar is, 

 @Hajar van Odido is tijdelijk afwezig 

@Marciano van Odido  heeft uitgelegd wat het probleem is

Op mijn Watch staat ook nog steeds #T-Mobile! Het blijft afwachten. 
Fijn weekend! 


  • is een King Poster
  • 30 reacties
  • 1 december 2023

Ik zie de uitleg van Marciano niet als een oplossing want ik wil geen fysieke sim.

Maar wat mij het meeste stoort is het uitblijven van enige vorm van communicatie, en dan doel ik met name op een streefdatum / tijdpad hoe je het ook wil noemen. Het is vervelend dat het druk is, maar geen excuus om niets te communiceren!


Borssie
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 2 december 2023
SebasM schreef:

Ik zie de uitleg van Marciano niet als een oplossing want ik wil geen fysieke sim.

Maar wat mij het meeste stoort is het uitblijven van enige vorm van communicatie, en dan doel ik met name op een streefdatum / tijdpad hoe je het ook wil noemen. Het is vervelend dat het druk is, maar geen excuus om niets te communiceren!

 

Helemaal mee eens! Communication is key! Ook zou ik zeggen, lijkt me niet moeilijk om de informatie te noteren van diegene die hier last van hebben plus alle e-sims en deze dan op dezelfde manier in het netwerk "updaten" op dezelfde manier zoals ze dat gedaan hebben op de dag dat alles van T-Mobile naar Odido is overgezet..…

Tenzij ik te makkelijk denk 😂


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Borssie en Sebas, als we een streefdatum hadden, hadden we die uiteraard gecommuniceerd. In dit geval was het niet te zeggen hoelang het zou duren, maar goed nieuws. Het bestellen van een nieuwe eSIM lost het cosmetische probleem op en met een nieuwe eSIM krijg je nu het juiste Odido netwerk in beeld! Laten jullie het me weten of het is gelukt met de nieuwe eSIM via Mijn Odido? Stuur me dan ook gelijk even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan vergoed ik de kosten van de nieuwe eSIM! 


Borssie
  • is een Master Poster
  • 21 reacties
  • 5 december 2023
Marciano van Odido schreef:

Hoi Borssie en Sebas, als we een streefdatum hadden, hadden we die uiteraard gecommuniceerd. In dit geval was het niet te zeggen hoelang het zou duren, maar goed nieuws. Het bestellen van een nieuwe eSIM lost het cosmetische probleem op en met een nieuwe eSIM krijg je nu het juiste Odido netwerk in beeld! Laten jullie het me weten of het is gelukt met de nieuwe eSIM via Mijn Odido? Stuur me dan ook gelijk even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan vergoed ik de kosten van de nieuwe eSIM! 

Top! Ik heb je een privé bericht gestuurd @Marciano van Odido 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 30 december 2023
Marciano van Odido schreef:

Hoi Borssie en Sebas, als we een streefdatum hadden, hadden we die uiteraard gecommuniceerd. In dit geval was het niet te zeggen hoelang het zou duren, maar goed nieuws. Het bestellen van een nieuwe eSIM lost het cosmetische probleem op en met een nieuwe eSIM krijg je nu het juiste Odido netwerk in beeld! Laten jullie het me weten of het is gelukt met de nieuwe eSIM via Mijn Odido? Stuur me dan ook gelijk even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan vergoed ik de kosten van de nieuwe eSIM! 

Hallo @Marciano van Odido als ik een nieuwe eSIM bestel voor de iPhone lost die dan het “cosmetische” probleem op de Apple Watch ook op?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
DJ78 schreef:
Marciano van Odido schreef:

Hoi Borssie en Sebas, als we een streefdatum hadden, hadden we die uiteraard gecommuniceerd. In dit geval was het niet te zeggen hoelang het zou duren, maar goed nieuws. Het bestellen van een nieuwe eSIM lost het cosmetische probleem op en met een nieuwe eSIM krijg je nu het juiste Odido netwerk in beeld! Laten jullie het me weten of het is gelukt met de nieuwe eSIM via Mijn Odido? Stuur me dan ook gelijk even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan vergoed ik de kosten van de nieuwe eSIM! 

Hallo @Marciano van Odido als ik een nieuwe eSIM bestel voor de iPhone lost die dan het “cosmetische” probleem op de Apple Watch ook op?

Hallo @DJ78, dat zou inderdaad het probleem moeten verhelpen! Als dat niet het geval is, kunnen we dit eventueel nog voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken. 

We vernemen graag een reactie of het op deze manier lukt! 

Groetjes, 

Pharwin


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 11 januari 2024
Pharwin van Odido schreef:
DJ78 schreef:
Marciano van Odido schreef:

Hoi Borssie en Sebas, als we een streefdatum hadden, hadden we die uiteraard gecommuniceerd. In dit geval was het niet te zeggen hoelang het zou duren, maar goed nieuws. Het bestellen van een nieuwe eSIM lost het cosmetische probleem op en met een nieuwe eSIM krijg je nu het juiste Odido netwerk in beeld! Laten jullie het me weten of het is gelukt met de nieuwe eSIM via Mijn Odido? Stuur me dan ook gelijk even een privébericht met je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan vergoed ik de kosten van de nieuwe eSIM! 

Hallo @Marciano van Odido als ik een nieuwe eSIM bestel voor de iPhone lost die dan het “cosmetische” probleem op de Apple Watch ook op?

Hallo @DJ78, dat zou inderdaad het probleem moeten verhelpen! Als dat niet het geval is, kunnen we dit eventueel nog voor je doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken. 

We vernemen graag een reactie of het op deze manier lukt! 

Groetjes, 

Pharwin

Goedemorgen Pharwin,

 

voor de iPhone heeft de nieuwe eSIM geholpen :D zaten ook geen kosten aan dus dat scheelt. De Apple Watch heb ik ook opnieuw ingesteld en deze blijft nog wel op het T-Mobile netwerk staan.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi DJ, fijn dat de nieuwe eSIM het heeft verholpen en zonder kosten is altijd mooi meegenomen! Op de Apple Watch staat inderdaad T-Mobile. We hebben het gecheckt met @CrisTien en @TMTV en zij hebben hetzelfde. In de app staat als het goed is wel Odido. Kan je dit voor me controleren? Het is op dit moment even afwachten op een update van de Watch-OS app waarbij de aanduiding op de wijzerplaat meegenomen gaat worden.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 12 januari 2024


Hallo Marciano,

 

In de Watch app staat bij mij nog steeds T-Mobile. Ik weet niet of er een andere app is die ik moet checken?

 

Ik heb IOS 17.2.1 en WatchOS 10.2 draaien.

 

en zoals ook eerder gezegd is het puur cosmetisch en zit er wat mij betreft ook weinig haast/spoed bij. 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi DJ, bedankt voor je screenshot en fijn om te lezen dat het geen haast heeft. Ik ga nog even op onderzoek uit en ik houd het de komende tijd in de gaten en zodra ik meer weet, hoor je van mij.

Voor nu wens ik je een heel fijn weekend! 😊


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 30 mei 2024
Marciano van Odido schreef:

Hoi DJ, bedankt voor je screenshot en fijn om te lezen dat het geen haast heeft. Ik ga nog even op onderzoek uit en ik houd het de komende tijd in de gaten en zodra ik meer weet, hoor je van mij.

Voor nu wens ik je een heel fijn weekend! 😊


Hallo Marciano, al nieuws?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @DJ78, excuses dat er geen reactie meer was gekomen! We hebben dit uitgezocht bij onze App-developers en zij gaven aan dat het op dit moment niet aangepast kan worden. Op je Apple Watch zal er nog steeds T-Mobile worden laten zien en kunnen we ook niet op korte termijn aanpassen. We zijn druk bezig om dit overal aan te passen, maar in sommige gevallen is het technisch gezien wat moeilijker om het aan te passen. Dit zal uiteindelijk wel worden aangepast, maar wanneer durf ik niet te zeggen, sorry! De naam staat verder los van de functionaliteit, dus je kunt er (ondanks de naam) wel gewoon goed gebruik van maken! 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten!


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen