Beste,
Zojuist pakte ik mijn telefoon op en moest ik de pincode van mijn simkaart (gewoon het normale scherm op mijn telefoon, niet een gekke website of iets dergelijks dus daar zit het hem niet in) invoeren. Ik weet niet precies waarom, ik dacht dat de telefoon misschien perongeluk in mijn zak een paar keer de foute pincode in heeft gevoerd. Voordat ik dit pincode wilde invoeren, starte ik eerst mijn telefoon opnieuw op om er zeker van te zijn dat er niks geks aan de hand was. Na het opnieuw opstarten van mijn telefoon moest ik zoals gewoonlijk mijn pincode weer invoeren. Het zou kunnen dat het niets te maken heeft met het volgende maar misschien is het relevant.
Na het opnieuw opstarten zag ik iets vreemds, ik kreeg een waarschuwingssignaal te zien (op dezelfde manier als ik een nl-alert zou krijgen) met daarin een weeralarm van de Filipijnen. Toen ik er op klikte opende google met als zoekopdracht “Openbaar waarschuwingssignaal 1 wegens storm”. Nu weet ik dat er veel fraude met telefoonnummers in de Filipijnen wordt gepleegd en nu ben ik bang dat mijn telefoonnummer misbruikt wordt (ik krijg namelijk de laatste maanden continu robotstemmen aan de telefoon). Maak ik mij druk om niets of is er inderdaad iets geks aan de hand?
Met vriendelijke groet