Skip to main content

Sinds enkele dagen werkt bellen via de gsm niet goed meer, hebben we een signaalsterkte van 1 á 2 streepjes en gaat de gsm zelfs regelmatig op vowifi stand.

Gsm is diverse malen opnieuw opgestart maar het probleem blijft.

Gelieve eens te kijken wat er scheelt met jullie netwerk.

 

Iwein

Sinds enkele dagen werkt bellen via de gsm niet goed meer, hebben we een signaalsterkte van 1 á 2 streepjes en gaat de gsm zelfs regelmatig op vowifi stand.

Gsm is diverse malen opnieuw opgestart maar het probleem blijft.

Gelieve eens te kijken wat er scheelt met jullie netwerk.

 

Iwein

Hallo @Iwein, je wilt natuurlijk optimaal gebruik kunnen maken van ons netwerk en ik zoek dit graag voor je uit! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben!

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.

Het zou natuurlijk ook nog aan je simkaart kunnen liggen. Je dit kunt testen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin 


Geachte, 

Mijn telefoons zijn altijd up to date. Netwerkinstellingen ga ik niet resetten want dan zijn ook mijn wifi en bluetooth instellingen gereset. Ik begrijp niet hoe de signaalsterkte aan mijn simkaart kan liggen.

Met vriendelijke groet, 

Iwein


Hoi Iwein, goed om te lezen dat je toestellen altijd up to date zijn! Het resetten van je netwerkinstellingen komt inderdaad met het nadeel dat instellingen opnieuw ingesteld moeten worden. Echter is het wel een mogelijk goede oplossing, maar laten we eerst naar de andere opties kijken. Het kan heel goed liggen aan de simkaart. Een kruistest zoals Pharwin aangaf is de beste manier om dit te testen. We willen graag uitsluiten of het dus aan je simkaart of toestel ligt. 

Had je ook al gekeken op de dekkingskaart of er iets bekend is? Ik hoor graag of je alle stappen hierboven al hebt gecontroleerd en wat er uit de kruistest komt! 😄


Voor zo ver gekend zouden er geen problemen moeten zijn met dekking of storingen. Het lijkt mij meer een capaciteitsproblemen op jullie netwerk aangezien ik merk dat in de nacht wel alle 4 streepjes donker zijn.

Iwein


Hallo @Iwein 

Heb je alleen slechte nereik bij jou in de regio en gaat het beter als je ergens anders bent? Je zou dan een melding kunnen maken op de dekkingskaart zodat de netwerkspecialisten kunnen kijken wat het probleem is.

Is de slechte dekking verder zowel binnen als buiten?


Reageer