voWifi heeft altijd goed voor mij gewerkt. Een paar weken geleden heeft mijn glasvezel provider het publieke IP adres gewisseld van mijn vaste verbinding. Sindsdien werkt voWifi niet meer voor mij.
Het nieuwe publieke IP adres stond tot november 2021 geregistreerd bij een britse hostingprovider. Maar staat sinds november geregistreerd bij Freedom Internet in NL.
Ik heb sterk het vermoeden dat T-Mobile nog steeds denkt dat IP leeft in de UK en daarom geen toegang meer geeft tot voWifi, want volgens de FAQ vond ik:
Bellen via 4G en wifi wordt vanuit het buitenland niet ondersteund. Je gesprek zal automatisch via het 2G- of 3G-netwerk van de buitenlandse provider verlopen.
Nu is mijn vraag, kan ik iemand van T-Mobile mijn IP adres DMen zodat bovenstaande kan worden bevestigd en mogelijk T-Mobile het ip-adres/subnet kan accepteren als Nederlands?
Om eerder gestelde servicedesk vragen voor te zijn. Ja, bij andere wifi verbindingen kan mijn toestel nog steeds over wifi bellen met T-Mobile enkel thuis werkt het niet meer. Mijn Wifi signaal thuis is sterk genoeg, en heb naast mijn accesspoint gezeten. En er is echt niets anders veranderd bij mij thuis dan alleen het publieke IP adres.