Skip to main content
Beantwoord

Vowifi gesprek valt niet terug naar mobiel netwerk

• is een Top Poster
  • 40 reacties

ik had net een probleeem.
Ik was aan het bellen en liep het bereik van mijn wifi netwerk uit.
daarbij verbrak de verbinding.

hier een screenshot net voor de verbinding verbrak.

is dit normaal? hoort het gesprek niet terug te vallen naar 5g? en waarom VOwifi kiezen als de 5g dekking prima is?

Beste antwoord door fvdberg

Of Odido moet stoppen met die rare IP wisseling en gewoon een adres toe wijzen tot het modem herstart. Dat lost het ook op.  Nu weten we het. zal dat ding eens rond een uur of 3 vannacht laten herstarten, dan gebeurt het niet meer overdag

Bekijk origineel

10 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 1 februari 2025

Vowifi kan terugvallen op Volte. Dus, als je belt zonder wifi, blijft dan je 5g indicatie in het scherm? Of valt het toestel terug naar 3G?

Het toestel beslist wanneer het terugvalt van vowifi naar volte. Welk merk heb je. En is het wegvallen van wifi niet te abrupt? Dan kan het toestel de terugval niet meer communiceren naar het netwerk.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 1 februari 2025

Ik heb een Xiaomi Redmi Note 13 Pro Plus 5g
Onder netwerkvoorkeuren staat “Voorkeur voor IMS” aan
er is geen signaal dat het toestel terug is gevallen naar 3g. 

Als ik bel zonder wifi binnen bereik kiest ie VoLTE en blijft inderdaad de 5g indicatie in beeld. hij schakelt ook niet naar wifi zodra ik binnen bereik kom.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 1 februari 2025

Ok, tja, zoals ik al aangaf, het toestel besluit wanneer het vowifi of volte gebruikt of wanneer het wordt overgedragen. Heb je wel de juiste software versie voor Nederland? Het is natuurlijk wel een low end toestel waarbij die feature door Xiomi niet is geïmplementeerd?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 1 februari 2025

Low end? Nope. Eerder het tegenovergestelde. toestel van dik 400 euro met specs op flagship level.

https://www.mi.com/global/product/redmi-note-13-pro-plus-5g/
https://androidworld.nl/reviews/xiaomi-redmi-note-13-pro-review-geweldige-hardware-draak-van-een-software/

En VoWifi niet geïmplementeerd?
duidelijk wel.

Het heeft bij KPN ook altijd gewerkt zonder dit issue

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 1 februari 2025

Van 309 voor 289.. ok, mid range dan :)

Maar zoals ik al zei, de overgang is een feature van een toestel. Ik heb net nog even met mijn Samsung geprobeerd,  werkt prima.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 1 februari 2025
eric schreef:

Van 309 voor 289.. ok, mid range dan :)

Maar zoals ik al zei, de overgang is een feature van een toestel. Ik heb net nog even met mijn Samsung geprobeerd,  werkt prima.

dat is een ander toestel. de + mist. ander toestel, andere processor die is idd mid range

nee het is deze:

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 1 februari 2025

Ook goed, maar je zult eens te rade moeten gaan bij de verkoper. Probeer de sim maar eens in een Samsung toestel, dan zal het prima werken. 

Maar je kunt natuurlijk ook vowiwi uitzetten als je regelmatig met een gesprek open van binnen naar buiten loopt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 40 reacties
  • 1 februari 2025

heb het issue al kunnen pinpointen. het issue is Odido Klik en Klaar.

Dit heeft geen vast IP adres, en ook geen adres wat ie houdt tot je hem herstart zolang die ververst.
Dit adres vernieuwt elke 24 uur en heel stom toevallig is dat EXACT op hetzelfde tijdstip gebeurt.

Ook in een Samsung had dit gebeurt

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8734 reacties
  • 1 februari 2025

Klik en klaar.... tja, dat zei je er niet bij :)

Zet gewoon vowifi uit.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 40 reacties
  • Antwoord
  • 1 februari 2025

Of Odido moet stoppen met die rare IP wisseling en gewoon een adres toe wijzen tot het modem herstart. Dat lost het ook op.  Nu weten we het. zal dat ding eens rond een uur of 3 vannacht laten herstarten, dan gebeurt het niet meer overdag

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen