Hallo @Richardvup, welkom op onze Community! Dat is niet de ervaring die we je willen geven en we brengen hier graag verandering in, laten we samen naar een oplossing kijken! Het is misschien vragen naar de bekende weg, maar had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Ik heb ook gelijk met je meegekeken en ik zie op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking dat de dekking bij jou in de buurt iets minder goed is, maar wel stabiel zou moeten zijn. Daarnaast zie ik geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart.
Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Ik hoop dat dit voor wat verbetering zorgt!
Goedemiddag Pharwin
Ja de telefoon is up to date. Als de verbinding wegvalt en ik weer probeer te bellen en hij aangeeft kan niet verbinden moet ik hem wel weer uit en weer aan doen anders blijft hij aangegeven kan niet verbinden. Het gekke is kan dan wel gebeld worden.
Heb net netwerkinstellingen gereset, dus nu maar afwachten of er verbetering in zit. In iedergeval alvast bedankt gr Richard
@Richardvup dat is inderdaad wel gek. Hopelijk zorgt de reset van je netwerkinstellingen voor wat verbetering. Zo niet, dan raad ik je aan om hiervan een melding te maken via onze dekkingskaart.
Vul je postcode/locatie in het daarvoor bestemde veld en klik daaronder op de button met de tekst 'Meld een probleem'. Vervolgens is het belangrijk dat je in het formulier met name één exacte datum en tijdstip invult waarop dit probleem zich voordoet of heeft voorgedaan. Onze netwerkspecialisten kunnen aan de hand daarvan namelijk de verbinding tussen jouw simkaart en de netwerkmast(en) op dit exacte tijdstip verder voor je onderzoeken. Ze nemen dan binnen enkele dagen telefonisch contact met je op om de uitkomst te bespreken. Daar komt dan meer duidelijkheid en een oplossing uit!
Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Hallo @Richardvup, welkom op onze Community! Dat is niet de ervaring die we je willen geven en we brengen hier graag verandering in, laten we samen naar een oplossing kijken! Het is misschien vragen naar de bekende weg, maar had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Ik heb ook gelijk met je meegekeken en ik zie op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking dat de dekking bij jou in de buurt iets minder goed is, maar wel stabiel zou moeten zijn. Daarnaast zie ik geen storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart.
Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Ik hoop dat dit voor wat verbetering zorgt!
Tot nu toe lijkt het te werken. Heb ik nog een vraag. Met de nieuwe telefoon heb ik Samsung swich gebruikt. Neemt de nieuwe telefoon dan de netwerkinstellingen van de oude over?
Goedemorgen @Richardvup, wat fijn! Als je Smartswitch hebt gebruik, worden alleen je apps & bestanden overgezet. De netwerkinstellingen worden niet overgenomen, maar als je een nieuwere telefoon hebt, zal dit waarschijnlijk wel beter zijn dan de vorige. Je kunt natuurlijk altijd nog een keer de netwerkinstellingen resetten op je nieuwe telefoon, dan moet het helemaal goedkomen!
Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust!
Goedenmorgen nounnadat ik dit getypt had ging het bij het eerstvolgende gesprek alweer mis. Dus heeft weinig geholpen dat resetten. Misschien toch maar is kijken voor andere provider. Heb tig jaren tele 2 gehad nooit problemen. Sinds Odido drama
@Richardvup Oei, dat is uiteraard niet de bedoeling, excuses hiervoor! Overstappen zal niet nodig zijn, we willen dit graag voor je onderzoeken, zodat er meer duidelijkheid komt over dit euvel. Ik heb met je meegekeken en zie dat een collega een case voor je had doorgezet naar onze netwerkspecialisten. Dit is inmiddels opgepakt en ik zie dat ze je ook hebben geprobeerd te bereiken (gister rond 10:15). Ze willen graag wat meer informatie, omdat systematisch alles goed lijkt te staan. Kun je aangeven of dit probleem op één bepaalde locatie ervaart of overal? Als je dit op één locatie ervaart, heb je dan voor mij twee voorbeelden met een tijdstip, datum & locatie (straatnaam, postcode, plaats) toen het probleem plaatsvond? Dit mag je in een privébericht naar mij sturen. Dan geef ik het voor je door! Ik zie dat er inmiddels vandaag een nieuwe case voor je is aangemaakt richting onze netwerkspecialisten. Als je die informatie met mij kunt delen, kan ik het alvast voor je doorgeven, zodat ze nog gerichter onderzoek kunnen doen. Alvast bedankt!
Wat heeft Odido allemaal veranderd dan na Tele2 want sindsdien is het bereik veel slechter. En in heel veel vragen zie ik dat terugkomen. Dus ben niet de enigste met problemen.
Klopt heb oproep gemist. Heb een cashnummer doorgekregen wat ik moest doorgeven. Toen zei diegene die ik je word weer teruggebeld. Hij zegt je bent te bereiken op dit nr. Noemt hij het casenr op.
Maar grote kans dat als ze me weer bellen dat ik niet opneemt.
Ik ben chauffeur en het probleem doet zich overal voor. Geen specifiek gebied.
Jij zegt wel niet de bedoeling maar ben hier de laatse 2 weken inmiddels al elke dag mee bezig word er inmiddels wel flauw van. En ik ga echt niet gekluisterd aan de telefoon zitten te wachten tot ik wat hoor van odido.
@Richardvup wat leuk dat je een chaffeur bent, je komt vast op veel mooie plekken! Ik snap je punt en ik durf de oorzaak nu niet te zeggen, sorry. Aangezien je dit probleem overal ervaart, heb ik zojuist een reset uitgevoerd op je simkaart. Kun je voor mij nu even je toestel opnieuw opstarten, zodat de simkaart opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt? Kun je ook nog een keer de netwerkinstellingen resetten? Mocht je het probleem daarna nog steeds ervaren, zou ik je willen vragen om alsnog met deze simkaart een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Als je dat aan mij kunt doorgeven, kan ik het vermelden in de case die al klaarstaat bij onze technische dienst. Heb je toevallig ook een voorkeursdatum + tijdstip wanneer ze je kunnen bellen? Dan kan ik dit vermelden, zodat ze rekening met je kunnen houden en ze je sowieso telefonisch te pakken kunnen krijgen. Is natuurlijk wel zo fijn!
Jazeker heel veel mooie plekken.
Heb hem weer aan uit gezet en netwerkinstellingen gereset. Beste tijd is s'avonds. Overdag tijdens laden en lossen ligt hij in de cabine. Vroeger zo vaak s herm stuk gehad, dan buk of leun je ergens tegenaan tijdens werk. Kijk je op telefoon jawhor scherm stuk.
Heb vorige week nieuwe simkaart gehad en daarna nieuwe telefoon probleem bleef
Goedemorgen Richard, gaaf dat je op zo veel mooie plekken komt! Bedankt voor de terugkoppeling. Ik heb in de case aangegeven dat ze je 's avonds het beste kunnen bereiken. Ik hoop dat ze snel aan jouw case toekomen en dit probleem kunnen oplossen. Houd je ons op de hoogte als je iets van ze hoort? Anders houden wij de case volgende week ook in de gaten voor updates. Jouw casenummer is 73913746. Voor nu wens ik je nog een hele fijne zondag en ik hoop snel goed nieuws van je te horen of het je te kunnen geven!
Goedenmorgen ik heb wat van ze gehoord. Technische dienst heeft mij om kwart voor 10 gebeld, oproep gemist. Er is voicemail ingesproken daarin werd gezegd om terug te bellen. Ik dus vol goede moed teruggebeld. Na lang in de wacht eindelijk iemand te pakken. Eigenlijk niks wijzer geworden want kreeg te horen kan je niet verder helpen. Nogmaals doorgeven s'avonds te bellen.
Hoi Richard, niet fijn dat ze aan de telefoon hebben gezegd dat ze je niet verder konden helpen. Ik gok dat je iemand van de klantenservice hebt gesproken en niet van de technische dienst, klopt dat? Ik heb zojuist nogmaals een melding achtergelaten met de vraag of ze je in de avond willen bellen. Houd je me op de hoogte als ze je hebben gebeld? Wellicht vragen ze me om een nieuwe case aan te maken i.v.m. de drukte, dus zodra dat nodig is om teruggebeld te worden, ga ik direct aan de slag!
Ik wacht het wel af. Ik ga er niet meer achteraan ben er nu 2 weken dagelijks mee bezig en nog niks opgeschoten. Jullie bedankt voor de inzet hier