Skip to main content
Beantwoord

verbinding US ene keer wel andere keer niet

  • 13 June 2024
  • 3 reacties
  • 28 Bekeken

Ik ben in de VS maar de connectie is af een toe een ramp. Ik heb unlimted abo met 50GB per maand buitenland. Als het werkt is het prima maar regelmatig is er geen verbinding of krijg ik terug dat er geen mb's meer zijn. Dat is niet het geval en later maakt het op een of andere manier weer verbinding. Het is erg vervelend, iemand tips? Thks.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik was zelf in de US een paar weken geleden met een Helo unlimited abonnement. Dan heb je toegang tot alle netwerken in de US en zelfs inclusief bellen/gebelt worden.

Ik moet zeggen dat de dekking in de US niet vergelijkbaar is zoals hier in ons kleine landje. Buiten de steden wordt het al snel spotty.. Maar check eens of jouw netwerk selectie voor mobiele netwerken op “auto” staat.  Wat voor toestel gebruik je trouwens. Ondanks dat er veel overlap in frequenties zit met Europa zijn er ook verschillen. Is jouw toestel optimaal geschikt voor gebruik in de USA?

 

Ha

Ik was zelf in de US een paar weken geleden met een Helo unlimited abonnement. Dan heb je toegang tot alle netwerken in de US en zelfs inclusief bellen/gebelt worden.

Ik moet zeggen dat de dekking in de US niet vergelijkbaar is zoals hier in ons kleine landje. Buiten de steden wordt het al snel spotty.. Maar check eens of jouw netwerk selectie voor mobiele netwerken op “auto” staat.  Wat voor toestel gebruik je trouwens. Ondanks dat er veel overlap in frequenties zit met Europa zijn er ook verschillen. Is jouw toestel optimaal geschikt voor gebruik in de USA?

 

Ha Eric dank voor je snelle reactie. Ik werk met Iphone nieuwste model. Ik zit in Chicago. Ik schuif regelmatig met de netwerken - de voor Oidido van toepassing zijn - soms werkt dat maar ook niet altijd.

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @roel22, van harte welkom op onze Community! Wat Eric hier vertelt, klopt helemaal. We hebben namelijk met andere providers afspraken gemaakt om internet in het buitenland mogelijk te maken. Maar de dekking kan inderdaad iets minder goed zijn dan dat je in Nederland gewend bent. Je kunt natuurlijk altijd zelf een paar dingen doen in de hoop dat het verbetert: 

Je toestel opnieuw opstarten helpt ook wel eens, omdat deze dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Je kunt ook checken of de software van je toestel up-to-date is. Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Je kunt daarnaast ook handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider. Maar zoals ik je verhaal lees, doe je dit al regelmatig en dat het helpt, maar niet altijd. Dat heeft dus met de dekking daar in de US te maken, waar we weinig aan kunnen doen, sorry!

Reageer