Skip to main content

Wij hebben een klant die gebruik maakt van Routit / KPN voor hun voip telefonie. Maar ze krijgen van een aantal Odido gebruikers die hun bellen de klacht dat ze uit de wachtrij worden gegooid. Routit geeft aan dat er een bye signaal komt vanuit Odido. Maar kan niet aangeven waarom. Waar kan ik met zo iets terecht bij Odido, om dat te onderzoeken. Ik heb telefoonnummers en tijden maar die zal ik niet in een forum gooien :-)

Hallo @brieken, welkom op onze Community! Is dit alleen bij mensen met een Odido mobiel abonnement die bellen naar dat nummer of ook bij andere gebruikers? Gebruikt de klant Voip telefonie van Routit? Is dit onderzocht door hun en wat bedoel je precies met een bye signaal? Is dit éénmalig gebeurd of speelt het continu? Kun je iets meer duidelijkheid geven, dan ga ik mijn best doen om je hierbij te helpen. Ik hoor het graag! 


Hoi @Pharwin van Odido ,

ja dit gebeurt alleen bij Odido klanten. Ik ben geen voip / sip expert. Maar als ik google vind ik het volgende; er wordt dus opgehangen terwijl er een verbinding is. maar dat ophangen gebeurt aan de odido kant.

https://thanhloi2603.wordpress.com/2017/05/28/introduction-to-sip-bye-cancel-and-hop-by-hop-messages/

Dit gebeurt meerdere malen in de week. Maar routit kan dus wel zien dat het gebeurt. Maar niet waarom dat aan de kant van Odido gebeurt.


Goedemorgen Brieken, wat apart dat het alleen bij Odido klanten gebeurd. Ik kan je op je e-mailadres niet in ons systeem vinden, maar klopt het dat het hier om een zakelijk abonnement gaat? Zo ja, bel dan direct met mijn collega's van de zakelijke klantenservice op 0800-7112 of neem contact op via één van de andere kanalen. Gaat het wel om een particulier abonnement? Voeg dan je 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN toe aan je profiel. Dan kijk ik zelf graag met je mee! 😄


Ik ben zelf ook geen Odido klant in deze kwestie. Maar het zou mooi zijn als iemand van Odido eens wil kijken waarom zo veel pariculiere Odido klanten problemen hebben met het bellen van mijn klant die bij Routit zit.


Hi @brieken, we kunnen het zeker onderzoeken, maar hiervoor hebben we wel een klant van ons nodig waarbij dit speelt. Is het mogelijk dat je een klant kunt contacteren die dit heeft en het dan in dit topic kan laten weten? Graag dan de volledige gegevens (telefoonnummer postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie) in het profiel laten vermelden en in dit topic het nummer waar naar gebeld wordt met een datum + tijdstip en locatie toen dit heeft gespeeld. Dan kunnen we dit doorzetten, zodat er onderzoek naar kan worden gedaan. 

Ik hoor het graag! 


Bedankt voor je tijd zover. Maar dit gaat niet werken. Ik kan niet aan een huisartsenpraktijk vragen of ze hun patienten een account willen laten aanmaken op dit forum. Om vervolgens te reageren op dit topic. Ik had gehoopt om ergens een ingang te vinden binnen Odido om dit uit te zoeken. Maar dit is niet de juiste manier begrijp ik nu.


Hi @brieken dat snap ik heel goed. Sorry dat ik geen ander antwood voor je heb. Als het alleen bij Odido particuliere klanten speelt, moeten we echt vanuit hun nummer dit gaan onderzoeken. Anders wordt het lastig voor ons IT-team, sorry! 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. Voor nu nog een heel fijn weekend gewenst! 


Reageer