Ik ben nu 2 maanden in Peru en Ecuador en heb moeite mijn internet op reis pas. In Peru kwam ik er uiteindelijk achter dat er via handmatig kiezen 1 (van de 4) netwerk was dat wel werkte met mijn telefoon, maar de grootste providers niet. Nu ben ik doorgereisd naar Ecuador en helaas werken de beschikbare netwerken niet met mijn telefoon. Als ik mijn telefoon opnieuw opstart werkt alles voor enkele minuten, maar daarna verdwijnt dat. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.
Bedankt!
Bladzijde 1 / 1
Hi @Ingrid1133, wat leuk dat je in Peru en Ecuador bent, heb je het naar je zin daar? Het schijnt daar erg prachtig te zijn! Wel zo fijn als je Internet op Reis pas het doet. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Kun je ook je telefoonnummer invullen in je profiel? Dan kan ik met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld!
Hi,
Bedankt voor je reactie! Mijn software is up to date en mijn netwerk instellingen zijn nu gereset. Helaas nog steeds geen internet. Mijn nunmer staat nu bij mobiel klantennummer.
Hoi Ingrid, bedankt voor het proberen van deze opties en voor het invullen van je profiel! Ik zie in ieder geval geen blokkades, dus dat is mooi. Wil je de volgende punten (nog eens) willen controleren:
Roaming uit- en opnieuw aanzetten
Wat gebeurd er precies als je (handmatig) verbinding maakt met de netwerken Movistar Ecuador (1e keuze) of Claro Ecuador?
Wat staat er precies bij je APN-instellingen? Staat hier internet.mobiel of iets anders?
Mocht dit niet werken, dan zet ik een case voor je door naar mijn collega's van de technische dienst. Wil je in dat geval 2 voorbeelden verzamelen van wanneer de verbinding het niet doet. Een voorbeeld bestaat uit datum, tijdstip en het netwerk waarmee je bent verbonden. Mijn collega's nemen dan telefonisch contact met je op als ze jouw case behandelen. Heb je iemand bij je die we telefonisch kunnen bereiken? Wil je dit nummer dan via een privébericht naar me sturen met daarbij een voorkeur voor de ochtend of middag? Dan maak ik het graag voor je in orde!
Hi,
Roaming is meerdere malen uitgezet. Wanneer ik in ecuador handmating verbinding maak met een netwerk gebeurt er precies niets met mijn internet, als ik mijn telefoon opnieuw op start heb ik voor ongeveer een half uur internet. Dit staat er bij mij apn. De internet.mobiel heb ik handmating toegevoegd op advies van chatgpt maar is meestal minder goed dan smartsites. Maar misschien deed ik iets verkeerd.
2 voorbeelden:
- 29 nov 23:00 (ecuador tijd) geen verbinding via apn internet.mobiel en movistar
- 30 nov 8:44 (ecuador tijd) geen verbinding via apn smartsites en movistar
Ik denk dat ik zelf telefonisch ook bereikbaar bent, maar ik vroeg mij af of er een mogelijkheid om via internet te kunnen bellen zoals whatsapp of teams bijvoorbeeld aangezien het anders vrij veel kan kosten denk ik. En ik heb de voorkeur voor contact in de Nederlandse middag.
Bedankt!
Hoi Ingrid, bedankt voor de terugkoppeling en je screenshot! Ik heb je case doorgezet. Mijn collega's hebben op dit moment een verwerkingstijd van 3 dagen, dus ik hoop dat ze rond donderdag contact met je opnemen. Mocht je dan nog niets gehoord hebben, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag voor je of er een update is! Het casenummer is 74699760.
Hi Marciano,
Ik heb besloten om een esim te nemen voor internet en hoop dat het probleem zich vanzelf oplost als ik naar Colombia ga. Zou de case mogelijk gesloten kunnen worden, aangezien ik liever niet de hoge kosten wil maken die aan bellen hier verbonden zijn.
Wel vroeg ik mij af of er een mogelijkheid is om een deel van de kosten van mijn abonnement terug te krijgen aangezien ik er nauwelijks gebruik van heb gemaakt.
Bedankt in ieder geval voor de moeite!
Hi @Ingrid1133, dat snap ik heel goed! Geen zorgen, als ze je telefonisch niet te pakken krijgen, zullen ze je per e-mail informeren. Je bent natuurlijk niet verplicht om op te nemen. Of heb je liever dat de case wordt gesloten? Dan kunnen we dat voor je in orde maken. Uiteraard ben ik bereid om de helft van de kosten van je abonnement te vergoeden. Ik zie dat je laatste factuur rond de € 40,00 is. Hiervan kan ik € 20,00 voor je vergoeden. Zou je dat willen? Dan maak ik dat graag voor je in orde!
Ik hoor het graag van je!
Hi Pharwin,
Via e-mail contact is goed! En de 20 euro vergoeding, heel graag.
Bedankt,
Ingrid
Hi @Ingrid1133, helemaal goed! Ik heb zojuist de creditnota van € 20,00 voor je in orde gemaakt. Het bedrag zal in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Als we vanuit deze kant nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.