In de helpdesk-knel!
Mijn Amerikaanse vrouw zit in de VS, heeft toegang tot Digid (Nederlandse sms) nodig om dringend met de Nederlandse overheid te kunnen communiceren, maar kan niet bij Digid omdat haar Odido belabonnement momenteel niet werkt in de VS. Ze heeft eerder deze maand een bericht gekregen dat er sprake zou zijn van ‘onredelijk verbruik’ maar dat lijkt onzinnig. Dit omdat ze naast haar Nederlandse Odido abonnement een Amerikaans T-mobile abonnement heeft om dekking te hebben bij bezoek aan zowel Amerikaanse als Europese familie.
Gisteren en vandaag stelt de Odido telefonische helpdesk automatisch vragen en verbreekt vervolgens de verbinding, de Odido online chatbot biedt een circulaire verwijzing naar zowel de inbelhelpdesk (die automatisch ophangt) als naar de Odido online ‘community’ (waar ik nu deze vraag stel met onzekerheid over de responsetijd). En toen ik zojuist de receptie van het Odido hoofdkantoor belde werd er niet opgenomen, en werd de verbinding automatisch verbroken.
Mijn vrouw moet urgent met de overheid kunnen communiceren via Digid. Ik krijg geen antwoorden en ik kan niemand binnen de Odido organisatie bereiken.
Ik heb Søren Abildgaard, de Odido CEO, publiekelijk op Linkedin benaderd met deze situation maar heb ook daar geen idee wat voor responsetijd te verwachten, if any.
Ik kijk daarom uit naar een spoedige oplossing van Odido voor deze netelige situatie.
Vriendelijke groet,
Thomas