Skip to main content

Tijdens mobiel bellen valt de verbinding min of meer weg. Of nouja er vallen stiltes momenten dat de andere kant mij niet kan horen en ik hun niet.

Dit is niet alleen bij mij ook bij me ouders en me vriendin is dit het geval.

Die zitten ook bij tmobile dit is zowel via mobiel bellen als Whatsapp.

Wij bellen dan via het tmobile netwerk (niet via WiFi).

Dit is bij ons allemaal 08-04-2022 begonnen.

Zijn wij de enigste??

Tmobile zegt er is niks met ons netwerk aan de hand.

Hallo @Shooter18 

Zijn jullie allemaal verbonden met dezelfde zendmast of niet en komen deze problemen ook voor op andere locaties?


@Waqqas Me vriendin en ik op de mast in (Hoogezand) of daar ergens in de buurt. Me ouders op een andere mast in hun dorpje staat die. Bijna 40 km van ons vandaan.


Wat voor toestel gebruik jij en welke je ouders? Dit om te bekijken of je via 3g of 4g belt.


@eric iPhone 13 nu bijna 2.5 week in gebruik en heb het netwerk op automatisch staan.

Ik had geen problemen maar sinds gisteren wel meestal zit ie op 5G of 4G+ met bellen.

Ik heb een keer buiten gebeld en 2 keer binnen beide keren waren er haperingen.

Me ouders hebben een Android telefoon Huawei p20 lite volgens mij kan die (4G+) aan.

Me vriendin heeft Samsung a 52 die pakt meestal altijd 4G+. En ze hebben hem allemaal op automatisch staan. 

Me ouders bellen vaak vanuit huis en hadden ook geen problemen voor die tijd. 
Ze hebben allebei 3 streepjes bereik (binnen)

 

 

 

 


Ik merk alleen dat de snelheid wat lager ligt dan normaal.



Zoals je hier kan zien was ie hier veel hoger terwijl dit overdag was thuis (beide waren thuis op de zelfde plek)

Dit was toen ik de telefoon nog niet zo lang had.

 

mijn iPad met een tmobile simkaart scoort ook lager dan normaal (snelheid op mobile netwerk).

4G 38,7 mbps download en 36,5 mbps upload 

normaal over de 200 mbps download 

 

 

 


Die snelheden zijn prima. Een bottleneck kan die Huawei zijn. Dat is wel een 4g toestel, maar ondersteund deze ook 4g bellen op het T-Mobile netwerk? Als je daarmee belt, zie je dan tijdens het gesprek nog steeds de 4g indicator in het display, of valt je telefoon terug naar 3g en hoe is die dekking daar?

Een andere test kan ook zijn, als jij naar andere nummers belt met de iPhone, heb je dan geen probleem?


@eric als ze bellen met de telefoon blijft het 4G logo in beeld staan. Ontvangst (dekking) is gewoon goed   met een Speedtest halen ze makkelijk 90 mbps download en 29 upload.

 

Ik heb naar vaste nummers (0900) gebeld op 08-04-2022 toen had ik ook last van haperingen wegvallen van geluid.

Ook me vriendin gebeld op 06 toen het zelfde probleem.

En de dag erna heb ik mijn moeder gebeld toen had ik er ook last van (06) en vast nummer.

Toen me vriendins telefoon gepakt precies het zelfde probleem met bellen.

Ze heeft ook nog haar eigen moeder proberen te bellen precies het zelfde probleem.

Samsung a52 naar Samsung galaxy s10.

Mijn schoonmoeder (zit bij tmobile) heeft met haar vriendin gebeld en had ook last van weg vallen van geluid (die heeft een Samsung galaxy S10) en ze belde naar een S20 toestel.

Ze heeft me net geappt…..ik snap er niks van.

 

 


@Shooter18 

Kan je eens kijken of in de instellingen > mobiele netwerk > netwerkmodus 3G kiezen helpt? Dan schakelt je telefoon volgens mij niet tussen 3G en 4G tijdens bellen.


Ik kan alleen 4G kiezen of anders 5G

@Waqqas 


@Shooter18 

Zet hem eens op 4G en controleer het dan.


@Waqqas Wat lichte haperingen 3 keer totaal in 2 min waren aanwezig tijdens het bellen op het netwerk 4G.

Met mijn telefoon….

 

 

 


Dit een tweede Speedtest op 4G net na een tweede telefoon gesprek.

Het lijkt dat de snelheid soms flink afneemt op bepaalde momentent. 
Dit zijn niet de snelheden die ik normaal heb.

Ik woon vlak bij een zendmast dan zou je toch hogere snelheden moeten halen?

Deze haalde ik kort geleden nog wel.

 


 


Dit is nu op 5G ook nu is de Ping hoger en snelheid hier lager.

 

@Waqqas  @eric  check dit?


@Waqqas  @eric 

 Dit was gisteravond toen het internet heel traag was ik kon aast geen websites openen laden duurde lang.

Hij probeerde te verbinden maar dit lukte niet. Pas na de 2de keer.

 


@Shooter18 

Hier op de dekkingskaart kun je een probleem melden en dan zullen de netwerkspecialisten kijken of er een probleem is en deze verhelpen.


@Waqqas  ik heb het gemeld bedankt voor de tip!