Skip to main content

Hallo, ik kom er niet uit: heb al heel lang een Tele2 abonnement, kan ik in Zwitserland internetten vanuit mijn bundel? Hoor graag! Hester

Hallo @HesterHylkje 

Met een Tele 2 abonnement is Zwitserland niet inbegrepen in de bundel. Mocht je verlengen met Unlimited Plus of Premium dan is Zwitserland wel inbegrepen in de bundel.


Hier de info over Zwitserland

  • Internet Op Reis XS-pas: je krijgt 500 MB en betaalt € 3,-. De pas is 24 uur geldig.
  • Internet Op Reis S-pas: je krijgt 2 GB en betaalt € 7,50. De pas is 3 dagen geldig.
  • Internet Op Reis M-pas: je krijgt 5 GB en betaalt € 15,-. De pas is 14 dagen geldig.
  • Internet Op Reis XL-pas: je krijgt 15 GB en betaalt € 30,-. De pas is 31 dagen geldig.

Voor bellen/sms’en gelden de tarieven voor Zone 1. Sms PRIJS ZWITSERLAND naar 5545.

Je kunt ook de bundels bestellen en inzien zodra je in Zwitserland bent in de Odido APP.


Voor zover ik weet, is Zwitserland juist wel bij Tele2-abonnementen inbegrepen. Uit https://forum.tele2.nl/netwerk-en-verbinding-372/mobiel-internet-in-het-buitenland-80388:

> Voor alle Tele2 abonnementen geldt dat je internetbundel/databundel geldig is in de hele EU en in IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland. Je kunt dus internetten, bellen en sms’en in de EU met de bundels die je gewend bent te gebruiken in Nederland. Bekijk alle landen die binnen je EU-bundel vallen.

 

In de praktijk was dit ook het geval, het bericht dat ik bij mijn laatste bezoek aan Zwitserland (2022) heb ontvangen:

> Jodelahiti, hast du schon eine lila Kuh gesehen?  Je bent in Zwitserland waar een EU datalimiet geldt van 18GB. Bellen en sms'en gaat hier uit je normale bundel.  Ben je door je EU datalimiet heen, dan betaal je EUR 0,00242 per MB. Liever Extra Data? Bestel deze dan in de MijnTele2 app.

> Buitenbundeltarieven voor lokaal/naar Nederland bellen en sms'en: EUR 0,25 per minuut/bericht. Gebeld worden en het ontvangen van sms'jes is gratis.

> Een fijn verblijf! Tele2

 

Mij lijkt het onwaarschijnlijk dat Odido de voorwaarden van deze abonnementen eenzijdig zal wijzigen bij het overnemen, dus het lijkt me verstandig dat je dit specifiek voor jouw abonnement navraagt bij de klantenservice en ons laat weten wat de uitkomst is.


En vanuit de veelgestelde vragen:

> Heb je nog een Tele2-abonnement (dit kun je zien op je factuur)?
> Dan heb je geluk in Zwitserland: bellen en internetten gaat daar gewoon uit je bundel. 


Hi @HesterHylkje, ontzettend leuk dat je naar Zwitserland gaat! Door alle informatie over onze verschillende bundels zie ik dat er wat verwarring ontstaan is, mijn excuses hiervoor! Ik geef je graag wat meer duidelijkheid. Als je nog gebruikmaakt van een oud abonnement van Tele2, dan geldt voor jou in Zwitserland dat bellen en SMS'en uit jouw bundel gaat. Gebeld worden en SMS-berichten ontvangen is gratis. Ook je databundel kun je in Zwitserland gewoon gebruiken. Als je gebruikmaakt van een Unlimited abonnement, dan heb je in de EU (en in Zwitserland) 30 GB per maand te besteden. Voor alle andere databundels krijg je gewoon de hoeveelheid die je gewend bent. Meer informatie kun je ook vinden op de Tele2 Community. Mocht je nog aanvullende vragen hebben, laat het mij dan gerust weten!


Reageer