Skip to main content
Beantwoord

T-Mobile foutcode 8, Simkaart doet niks meer

  • 1 July 2024
  • 9 reacties
  • 72 Bekeken

Zit momenteel in het buitenland en ik kan geen smsjes sturen, ontvangen en ook niet meer bellen.

Is mijn simkaart misschien gedeactiveerd door inactiviteit? Hoe kan je dit checken? 

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Dea, welkom op de Community! Ik hoop dat je een fijn verblijf hebt in het buitenland. In welk land ben je en heb je PrePaid? Mocht je PrePaid hebben, dan kan je simkaart geblokkeerd zijn na 6 maanden inactiviteit. Op deze pagina vind je alle tarieven in het buitenland: Tarieven en dekking in het buitenland | Odido. Ook vind je hier de netwerken waarmee je verbinding kan maken. Klik ook even op 'PrePaid’. Wellicht mis je een bepaalde bundel voor het land waar je bent. Laat het me maar weten.

Als je je 06-nummer in je profiel (onder Klantnummer) zet dan kijk ik graag met je mee! 😊

Ik heb inderdaad Prepaid en ik zit in Zuid-Korea.

Heb mijn telefoonnummer erin gezet. Zou je even willen kijken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Dea, bedankt voor de informatie en je 06-nummer! Ik ben er direct voor je ingedoken en ik geef je graag meer duidelijkheid. Allereerst; je PrePaid is nog actief, dus dat is mooi. Echter, in sommige landen kan je PrePaid niet gebruiken. Zuid-Korea is er daar 1 van. Als je (handmatig) verbinding maakt met de netwerken KT of SK Telecom dan kan je wel gebeld of ge-sms't worden, zodat je niet volledig bent afgesloten van het thuisfront. Blijf je lang in Zuid-Korea? Dan is een lokaal simkaartje voor nu de beste oplossing. Reis je de komende tijd ook naar andere landen? Bekijk dan zeker even de opties voor PrePaid op Tarieven en dekking in het buitenland | Odido. Dan zie je direct met welke netwerken je kan verbinden en of je in die landen gebruik kan maken van PrePaid of dat je alleen bereikbaar bent. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

Hoi Marciano,

Heb proberen handmatig verbinding te maken met alle beschikbare opties. Helaas werkt het allemaal niet :( Ik zit nog tot mid augustus hier maar ik heb ook een Koreanse simkaart. Ik vind het zo gek want een tijdje terug had ik wel nog gewoon bereik. Maar Ik zie nu wel dat er vele anderen op deze community in het buitenland hetzelfde probleem hebben. Heeft dat er misschien mee te maken? 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Dea, wat krijg je precies te zien als je verbinding probeert te maken met deze netwerken? Krijg je een foutmelding? Of wat zie je precies in beeld staan? Het herstarten van je telefoon kan ook nog helpen. Zo meld je simkaart zich opnieuw aan op het Koreaanse netwerk. Bedoel je dat je een tijdje geleden met PrePaid in Zuid-Korea bereik had? Of in een ander land/met een ander abonnement? Hier zit namelijk veel verschil in. Op dit moment is er niks bekend, maar de reden dat iemand geen verbinding heeft, heeft veel verschillende oorzaken die we op verschillende manieren kunnen oplossen. 

In Zuid-Korea zou er 'alleen bereikbaar’ moeten staan. Ik hoop dat het herstarten van je telefoon dit oplost. Anders is het resetten van je netwerkinstellingen ook een mogelijkheid. Laat het me maar weten!

Ja ik had een tijdje terug gewoon nog bereik in Zuid-Korea. Ben verder nergens anders geweest ook dus ik kan er geen touw aan vast knopen.

Tot nu toe:

Menig keer opnieuw opgestart, sim kaart eruit gehaald en weer in gedaan. Netwerk instellingen ook reset.

Helaas mocht het niet baten.

Ik kan alleen met KT 3G verbinden, dan komt er KT - Tmobile NL te staan. Dit netwerk verbindt ie trouwens ook mee zodra ik hem op automatisch selecteren zet. Maar hij doet helemaal niks op dit netwerk. En als ik een sms probeer te verzenden bv dan komt er een popup met Tmobile foutcode 8. Sms ontvangen lukt trouwens ook niet..

Reputatie 7
Badge +9

Hi Dea, bedankt voor de terugkoppeling! Apart dat je een tijdje terug wel breik had in Zuid-Korea. Volgens mijn gegevens hoor je alleen bereikbaar te zijn en kan je verder geen gebruikmaken van bellen, SMS of internet. Ik laat me net vertellen dat 'alleen bereikbaar’ niet zichtbaar is op je telefoon. Mijn fout! Dit is gewoon de informatie op onze website. Als je bent verbonden met KT - Tmobile NL dan ben je als het goed is wel bereikbaar. Kan je dit testen door iemand je te laten bellen of sms'en?

Hi Dea, bedankt voor de terugkoppeling! Apart dat je een tijdje terug wel breik had in Zuid-Korea. Volgens mijn gegevens hoor je alleen bereikbaar te zijn en kan je verder geen gebruikmaken van bellen, SMS of internet. Ik laat me net vertellen dat 'alleen bereikbaar’ niet zichtbaar is op je telefoon. Mijn fout! Dit is gewoon de informatie op onze website. Als je bent verbonden met KT - Tmobile NL dan ben je als het goed is wel bereikbaar. Kan je dit testen door iemand je te laten bellen of sms'en?

 

Hoi Marciano

Smsjes komen binnen nu! Heb wederom de simkaart eruit gehaald en weer erin gedaan en je andere instructies opgevolgd en het is eindelijk gelukt.

Dankjewel voor je hulp! Dit topic mag dicht :).

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Dea, superfijn dat de SMS'jes binnenkomen en uiteraard graag gedaan. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community en ik staan voor je klaar. Ik wens je nog heel veel plezier in Zuid-Korea en mocht je nog tips (voor restaurants) hebben, geef ze dan zeker door. Zuid-Korea staat hoog op m'n lijstje om volgend jaar te bezoeken! 😄

Reageer