Skip to main content
Beantwoord

Storing netwerk rond Veenendaal De Klomp?

  • 27 May 2024
  • 8 reacties
  • 74 Bekeken

Ik reis regelmatig met de trein op het traject Arnhem-Utrecht en het valt me op dat vooral rond station Veenendaal de Klomp het netwerk onbereikbaar is of bijzonder traag.


Vanochtend geprobeerd een Speedtest te doen, terwijl de trein op dat station stil stond. Zelfs die werkte niet. Het netwerk gaf wel 2 van 4 streepjes qua sterkte.

Is er een probleem met het netwerk hier?

Groeten,

Björn

 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Bjorn, goed dat je direct een speedtest hebt gedaan om te zien wat er aan de hand is! Ik heb direct met je meegekeken op onze dekkingskaart en ik zie dat er op meerdere plekken op dit traject een verminderde dekking is. Zie afbeelding hieronder.

  • Rond Ede-Zuid verwachten we op korte termijn op te lossen
  • Maasbergen verwachten we vandaag op te lossen
  • Maarn verwachten we binnen 26 dagen op te lossen
  • En Zeist binnen 4 dagen

Bij Veenendaal zie ik (nog) niks bekend, dus het zou door de omliggende problemen kunnen komen. Meld voor de zekerheid via de dekkingskaart ook in Veenendaal dit probleem. Dan komt dit terecht bij mijn Netwerk-collega's. Mijn excuses voor het ongemak. Wil je het voor mij de komende week ook in de gaten houden. Ik hoop en verwacht dat je verbinding in ieder geval rond Zeist en Maasbergen weer beter gaat worden! 

Afbeelding dekkingskaart

 

Hallo Marciano, fijn dat er zoveel verbetering in het vooruitzicht staat, want het viel me op meer plekken op.

Hoe maak ik een melding op de dekkingskaart?

Via deze url https://www.odido.nl/netwerk/dekking krijg ik een foutmelding (403-forbidden).

Reputatie 7
Badge +9

Hi Bjorn, ik zie nu dat ik vergeten ben de dekkingskaart mee te linken, maar fijn dat je 'm hebt gevonden! De 403-forbidden herken ik inderdaad. In dat geval kan je je cookies verwijderen of simpelweg een andere browser gebruiken. Ik doe altijd het laatste. In Microsoft Edge krijg ik ook de 403, maar in Google Chrome werkt 'ie wel voor me. Laat je het me weten of het lukt? Als je dan links op het adres of de locatie zoekt, zie je daaronder een kopje met 'Meld een probleem’. Vervolgens klik je op 'Meld een probleem op deze locatie’. Je logt dan in op Mijn Odido om vervolgens de melding te kunnen maken.

Het melden van een probleem met de dekking werkt niet.

Zo voorkom je wel storingsmeldingen.

 

Ik probeer het nu thuis, ik moet blijkbaar inloggen, en dan stopt het doen van een melding ook.

Ik heb een locatie op de kaart geselecteerd en dan blijf ik steken bij stap 1.

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Hi @bjornk_ als je de melding  '’je bent te vaak omgeleid'’ krijgt, dan ligt dit aan je browser. Je kunt dit oplossen door de cookies/caches te wissen. Als het niet lukt via de browser, raad ik je aan om het te proberen met een ander apparaat, zoals aan laptop. Dan zou het wel moeten lukken! 

Ik probeerde vanavond via de laptop het probleem met de dekking op een locatie te melden. Ik volg de stappen, ik ben ingelogd en dan blijf ik steken in stap 1 van het formulier. Het formulier is (dus) stuk.

https://www.odido.nl/netwerkklacht?latitude=52.0468&longitude=5.5734&locationDescription=+De+Klomp&zipcode=

[edit]

Zodra je (als je ingelogd bent) de speld verplaatst op de kaart, dan is het wel mogelijk een storing door te geven, dus inmiddels gedaan. Een adres selecteren door het in te typen en vervolgens te selecteren uit de lijst, werkt (dus) niet.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Bjorn, wat apart dat je blijft hangen op stap 1, maar dat je door het verplaatsen van de speld wel verder kan gaan. Fijn dat je deze workaround hebt gevonden en ik geef het direct door aan de juiste afdeling, zodat zij dit kunnen verbeteren. Ik hoop dat de dekking op jouw traject snel weer optimaal is. Houd de dekkingskaart de komende tijd goed in de gaten om te zien welke plekken al zijn verbeterd en houd me gerust op de hoogte! 😄

Reageer