Skip to main content
Beantwoord

Snelheidslimiet met oud T-Mobile Unlimited abonnement?

  • 20 May 2024
  • 4 reacties
  • 184 Bekeken

Hoi allemaal, ik heb een oud T-Mobile Unlimited abonnement, die ik expres niet omgezet heb naar een Odido abonnement, omdat er bij mijn huidige abonnement geen snelheidslimieten zitten voor zover ik weet. Zoals je kunt zien op deze screenshots kon ik in het verleden ruim boven de 300 Mbit uitkomen met een speedtest (speedtest gedaan op 21 september 2023 en 1 januari 2023:

Als ik nu een speedtest doe waar ik hoge internetsnelheden verwacht, lijkt mijn internetsnelheid begrensd te worden op 300 Mbit:

Nu ben ik benieuwd: 

  1. Wordt mijn snelheid begrensd?
  2. Mag dit zomaar?
  3. Als er dan eindelijk echt 5G met (multi-)gigabitsnelheden is, moet ik dan de hoofdprijs gaan betalen om toegang te krijgen tot die snelheden?

Mijn verwachting zou zijn dat ik getekend heb zonder snelheidslimieten, en dat er niet zomaar een limiet op mijn snelheid geplaatst mag worden, en dat ik misschien dan ook toegang zou moeten hebben tot de volledige snelheid van een (multi-)gigabitnetwerk. Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MichaeI 

Met een oud T-Mobile abonnement was er volgens mij een theoretische maximum van 450 Mbps download, met 5G kan dit dan weer een stuk hoger liggen.

Tot 2 mei 2024 had ik ook nog een oud T-Mobile unlimited data & bellen abonnementen en haalde 350-400 Mbps in goede omstandigheden.

Ik denk niet dat de snelheid voor oude abonnementen nu ook begrensd wordt net als de nieuwe Odido abonnementen. Het kan vaak aan verschillende factoren liggen zoals ben je binnen of buiten, wat is de afstand tussen jouw telefoon en de mast waarmee je verbinding maakt, drukte op het mobiele netwerk. Ervaar je ook hetzelfde wanneer je eens ergens anders bent?

Het leek inderdaad te liggen aan de plekken waarop ik de tests deed. Ik ben elders heen gereisd en haal nu 400 Mbit down. Ik ben nog wel benieuwd wat er gaat gebeuren zodra mmwave 5G actief wordt.

Reputatie 7
Badge +14

Aan de oude proposities wordt niets veranderd. 

Ze hebben ter voorbereiding van de nieuwe snelheid mogelijkheden met de 3.5 ghz frequentie juist nieuwe abonnementen geïntroduceerd,  de Odido Helo proposities.  Die bieden 4 verschillende unlimited varianten waarbij de maximale snelheid juist 1 van de verschillen is. 10, 300, 600 en 1000 mbit maximaal download.

Dus als je vanaf september optimaal van de hoogste snelheid gebruik wilt gaan maken,  dan zou je naar een Odido Unlimited Premium moeten verlengen. 

De nieuwe abonnementen staan toe dat je maandelijks kan wisselen tussen elkaar.

Hey eric, je spreekt jezelf tegen als ik het goed begrijp. Je zegt dat aan de oude proposities niks veranderd wordt. Op mijn oude propositie zat geen snelheidsbeperking voor zover ik het begrijp.

 

Op de nieuwe proposities zitten wel een snelheidsbeperking.

 

Dan zeg je dat ik zou moeten wisselen naar Odido Unlimited Premium om dan een snelheidsbeperking van 1000 Mbit/s te krijgen, terwijl ik op mijn oude abonnement geen snelheidsbeperking heb?

Reageer