Skip to main content
iPhone 16 Pro Max iOS 18.0.1
Prive: e-sim
Zakelijk: gewone sim prepaid Odido

Op mijn prive krijg ik gewoon SMS-jes binnen
Op mijn zakelijk niet. Als ik de telefoon helemaal uit en weer aan zet, dan komen ze soms binnen, maar daarna wederom niet meer.
Iemand een idee?

Hi ​@RemKem, welkom op onze Community! Wel zo fijn als je de smsjes gewoon ontvangt op je PrePaid sim. Ik zou je graag hiermee willen helpen, maar voor zakelijke klanten bieden we via deze weg beperkt support. Daarom raden we altijd aan om bij zakelijke vragen, telefonisch contact op te nemen met onze zakelijke klantenservice door te bellen naar: 0800-7112. Onze Community is meer bedoelt voor particuliere klanten, waar we elkaar helpen. Maar ik kan je zeker wat tips geven! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. Kun je de netwerkinstellingen van je iPhone resetten? Dat kan via 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Wellicht dat dat helpt! 

Het zou ook aan je simkaart kunnen liggen. Dit kun je testen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Wellicht dat een nieuwe simkaart helpt voor dit probleem. Je kunt hiervoor uiteraard gewoon langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe simkaart. Mocht het vanuit deze kant nodig zijn (en het ligt echt aan je simkaart), kan ik eventueel wel een nieuwe voor je bestellen. Vul hiervoor wel je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers in in je profiel. Dan kan ik met je meekijken en indien nodig, kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen! 


Hi ​@RemKem, welkom op onze Community! Wel zo fijn als je de smsjes gewoon ontvangt op je PrePaid sim. Ik zou je graag hiermee willen helpen, maar voor zakelijke klanten bieden we via deze weg beperkt support. Daarom raden we altijd aan om bij zakelijke vragen, telefonisch contact op te nemen met onze zakelijke klantenservice door te bellen naar: 0800-7112. Onze Community is meer bedoelt voor particuliere klanten, waar we elkaar helpen. Maar ik kan je zeker wat tips geven! Had je toevallig al een kijkje genomen op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking om te controleren of er storingen en/of werkzaamheden bij jou in de buurt zijn, waardoor je dit ervaart? Mocht er iets te zien zijn, krijg je ook gelijk te zien wanneer we streven het opgelost te hebben. Kun je de netwerkinstellingen van je iPhone resetten? Dat kan via 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Wellicht dat dat helpt! 

Het zou ook aan je simkaart kunnen liggen. Dit kun je testen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. Wellicht dat een nieuwe simkaart helpt voor dit probleem. Je kunt hiervoor uiteraard gewoon langsgaan in één van onze winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe simkaart. Mocht het vanuit deze kant nodig zijn (en het ligt echt aan je simkaart), kan ik eventueel wel een nieuwe voor je bestellen. Vul hiervoor wel je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers in in je profiel. Dan kan ik met je meekijken en indien nodig, kosteloos een nieuwe simkaart voor je bestellen! 

 

Ik praat over zakelijk, maar het is een prepaidkaart voor mijn vrijwilligerswerk als coördinator Buurtpreventie

Het herstellen van de netwerkinstellingen schijnt geholpen te hebben


Hoi RemKem, superfijn dat het resetten van je netwerkinstellingen heeft geholpen en dat Pharwin je zelfs met een zakelijke vraag kon helpen. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We kijken altijd of we kunnen helpen. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend!


Reageer