Skip to main content

Al ongeveer 2 weken hebben ik en buurtbewoners alsmede passanten slechte tot geen mobiele internetverbinding in de regio Sliedrecht.

Ook is bellen soms niet mogelijk (kan geen verbinding maken). Opnieuw registreren op het netwerk is dan nodig.

Vandaag al heel de dag geen internet.

Op de storingskaart zie ik niets. Bellen met de klantenservice brengt ook geen oplossing. Mijn SIM-kaart zou verouderd zijn? 

Graag ontvang ik meer informatie over deze storing en het verzoek zo snel mogelijk de storing definitief te verhelpen. 

 

Nog altijd geen service/internet verbinding en naast mij vele anderen! En geen update of inlichting door Odido!


Hi @shearwater 

Wat jammer dat je problemen ervaart met je verbinding. Je kan via onze dekkingskaart een melding maken en dan gaan onze netwerk specialisten dit verder onderzoeken. Als je klikt op Meld een probleem dan kun je je case doorzetten naar ze. Excuses voor het ongemak!


Bedankt @Hajar van Odido 

Zoals je wellicht begrijpt word ik er een beetje moedeloos van. Ik ben al meer dan 2 weken met jullie in de weer. Nu zou ik zelf weer een melding moeten maken? Hoeveel willen jullie er? 

Eind vorige week weer gebeld en volgens je collega ligt het aan alles behalve jullie. Beloftes dat ik zou worden teruggebeld worden niet nagekomen. Ik heb serieuze verbindingsproblemen tesamen met mijn gezin en de buren. 

Na 2 weken is het genoeg. We zijn aan het kijken naar een andere provider.


Hi @shearwater 

Wat jammer dat je problemen ervaart met je verbinding. Je kan via onze dekkingskaart een melding maken en dan gaan onze netwerk specialisten dit verder onderzoeken. Als je klikt op Meld een probleem dan kun je je case doorzetten naar ze. Excuses voor het ongemak!

Het formulier is overigs te beperkt. Kan nog geen 7 woorden opgeven bij de probleemomschrijving. Daarnaast gaan jullie uit van 1 incident, locatie, toestel, dienst, etc. Hoe dan ook heb ik een melding gedaan. Ik ben benieuwd of ik word teruggebeld.


Nu ook storing thuis. 


Hallo @shearwater 

Heb je thuis een glasvezel of DSL aansluiting? Indien je glasvezel hebt welke lampjes zie je branden of knipperen op de mediaconverter en loopt de internetkabel maar de WAN poort van je router?


@Hajar van Odido @Waqqas 

Vanmiddag ben ik gebeld door jullie collega Jens. Een zendmast doet het niet meer waardoor diensten het niet meer doen of iets in die trant. Uiterlijk dinsdagochtend moeten de problemen verholpen zijn.


Hi Shearwater, fijn dat je door Jens bent gebeld! Minder fijn dat er problemen zijn met de zendmast. Ik hoop dat deze inderdaad morgenochtend zijn verholpen. Houd je ons op de hoogte?


De problemen zijn helaas nog steeds niet verholpen. Op het moment 1 "streepje" en geen mobiele internet verbinding. Eveneens mijn gezin en onze visite hebben geen verbinding. 


Een volledig postcode gebied al weken zonder diensten, schandalig! Ik hoop dat jullie het serieus gaan nemen. Het staat wederom niet op de landelijke dekking kaart. Zal opnieuw een case maken. Kunnen jullie ook nog iets voor mijn gezin betekenen? @Hajar van Odido @Waqqas @Marciano van Odido 

 


Krijg het niet voor elkaar. Als ik mijn straat invoer dan zie ik mijn straat op de kaart. Als ik dan druk op "meld een probleem op deze locatie" dan pakt hij bij het invullen van het formulier de locatie niet (zit in een loop). Terwijl de locatie doorgegeven wordt in de URL. Het netwerk is trouwens nu helemaal weg.

 


Gisteren en vandaag telefonisch de belofte gehad dat ik vanmiddag terug gebeld zou worden maar helaas. Slechte zaak! 


Weer gebeld en gesproken met Laurens. Wederom de belofte gehad dat ik terug gebeld zou worden. Ook vandaag is dat weer niet het geval geweest.  


Gisteren voor de 3e keer gebeld. De zoveelste belofte gekregen dat ik word teruggebeld. Blijkbaar is na de bewuste dinsdag (2 weken terug) weer een bij jullie bekende storing opgetreden. Deze zou volgens jullie collega moeten zijn opgelost. Echter is dat niet het geval. Het getroffen postcode gebied heeft al weken geen mobiel internet. Bellen is ook bijna niet te doen. Word eens wakker en help ons!


Niet meer teruggebeld. Ook hier geen reactie meer ontvangen. Ik heb door veelvuldig te bellen en te reageren jullie genoeg de kans en tijd gegeven om met een oplossing te komen. Morgen ga ik advies inwinnen bij mijn rechtsbijstand. Jammer dat het zover heb moeten komen. 


Rechtsbijstand zit erop. Jullie kunnen binnenkort een brief verwachten. 


Hoi, sorry voor de late reactie! Jouw topic is me ontglipt. Niet fijn dat je steeds niet bent teruggebeld terwijl dit wel beloofd werd. Ik zie dat er uit onderzoek is gebleken dat naast de problemen met de mast, de mast ook ongunstig gericht staat voor jouw adres. Ik zie momenteel geen problemen meer in Sliedrecht of rond jouw postcode. Ik ben bang dat er iets anders aan de hand is. Als je wil kunnen mijn collega's dit nog (eens) voor je onderzoeken. In dat geval wil ik je vragen de volgende gegevens te verzamelen:

Om goed onderzoek te kunnen doen zijn minimaal 3 voorbeelden nodig van het probleem. Een voorbeeld bestaat uit: 

  • een datum + tijdstip
  • een locatie
  • bij bellen/sms - het telefoonnummer van de andere partij

ik hoop dat hiermee toch het probleem gevonden kan worden!


Bedankt @Marciano van Odido voor je reactie.

 

Niet fijn dat je steeds niet bent teruggebeld terwijl dit wel beloofd werd.

- Zelfs niet als ik vraag om een verleningsaanbod word ik niet teruggebeld!

Ik zie dat er uit onderzoek is gebleken dat naast de problemen met de mast, de mast ook ongunstig gericht staat voor jouw adres.

- Hoe kan het dan zijn dat ik 5 jaar lang daar geen last van heb gehad. Die mast kan toch niet plotseling aan de wandel zijn gegaan?

Ik zie momenteel geen problemen meer in Sliedrecht of rond jouw postcode.

- Nee, die reactie krijg ik ook van de klantenservice alsook op de storingskaart staan geen problemen voor Sliedrecht gemeld. Toch zijn deze er. Op en rond de tijd dat ik het probleem heb gemeld (en dat aan de zendmast lag) waren ook geen problemen bekend. Hoe kan het dan dat zelfs buren klagen? Dat mijn familie/vrienden zodra zij mijn wijk in rijden geen mobiel internet meer hebben? 

Om goed onderzoek te kunnen doen zijn minimaal 3 voorbeelden nodig van het probleem. Een voorbeeld bestaat uit: een datum + tijdstip; een locatie; bij bellen/sms - het telefoonnummer van de andere partij

- Wat voor voorbeelden? Dat mobiel internet het niet doet/tergend traag? Deze doet het altijd niet. Ik heb om 14:28 4G 1 tot 2 streepjes thuis en odido.nl laad niet. Eveneens om 14:38 laad buienradar.nl niet. ERR_CONNECTION_CLOSED, ERR_TIMED_OUT en “No internet connection” foutmeldingen.  Tot slot om 14:48 precies hetzelfde voor outlook.com.

 

 

 

 

 


@Marciano van Odido 

11.31 Hema Kerkbuurt geen verbinding / internet 4g + streepje voor zowel mij als mijn vrouw


11.51 p.c. hooftlaan/kerkbuurt, idem

12.08 albert heijn burg. winklerplein, idem


13.42 Op het moment Sliedrecht uit (ben in de binnenstad van Dordrecht) en het mobiele internet werkt zoals het hoort. 4G+ twee strepen


15.48 werkt nog steeds in de binnenstad van Dordrecht. 4g drie strepen. 


10.30 eenmaal thuis / in de wijk is het weer helemaal niets hoor! @Marciano van Odido 


13.10 Centrum Breda (Lange Brugstraat) geen moment last van geen of traag mobiel internet 


10.30 eenmaal thuis / in de wijk is het weer helemaal niets hoor! @Marciano van Odido 

Hallo @shearwater, geen zorgen! We gaan dit tot de bodem voor je uitzoeken. Voordat ik dit ga doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken (zoals mijn collega Marciano had aangegeven), wil ik een aantal zaken samen met je uitsluiten. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Kun je ook aangeven van welk merk + type toestel je gebruikmaakt? 

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik verneem graag een reactie van je! 

Groetjes, 

Pharwin


Reageer