Skip to main content

Momenteel verblijf ik in Shanghai. Voor 30 euro een internetpakketje gekocht (wat voor gezien het prijsniveau hier van internet waanzinnig duur is, maar goed). Dekking valt soms uren uit, wat vrij waardeloos aangezien je in China werkelijk alles moet doen met - een met internet verbonden - telefoon.  Ik heb geen betaalachterstand, heb alle instellingen al nagelopen en gisteren eindeloos geprobeerd door die uitermate vervelende chatrobot heen te komen en iemand in de chat te krijgen...niet gelukt. Dit is dus een klacht. Het geld niet waard. Volgende keer regel ik een Chinese sim. 

Voor dekking in China is Odido natuurlijk afhankelijk van de dekking en kwaliteit van de lokale netwerken. Mijn tip, zoek eens handmatig naar netwerken en kies dan een andere.

Daarnaast, is jouw telefoon wel geschikt voor de frequenties die ze in Asia gebruiken voor GSM en 4G? Wellicht maar een beperkt deel van de frequenties. Als je lang in china blijft kun je dan ook een simpele telefoon daar kopen die wel alle frequenties ondersteund.

Voor dekking in China is Odido natuurlijk afhankelijk van de dekking en kwaliteit van de lokale netwerken. Mijn tip, zoek eens handmatig naar netwerken en kies dan een andere.

Daarnaast, is jouw telefoon wel geschikt voor de frequenties die ze in Asia gebruiken voor GSM en 4G? Wellicht maar een beperkt deel van de frequenties. Als je lang in china blijft kun je dan ook een simpele telefoon daar kopen die wel alle frequenties ondersteund.

Chinese telefoon , op China ingesteld, en van een half jaar oud. Staat default op voorkeursnetwerk vanuit Odido: China Unicom. Laat mij dan een paar vragen stellen: Gewoon een slecht contract van Odido in China afgesloten - althans, slecht voor de klant en goed voor de winst van Odido? Chinezen die ik spreek kijken hier namelijk met verbazing naar, hun netwerk dekking doet het echt altijd en overal. Dertig euro rekenen voor slechte dekking, je als klant dus hier in de kou laten staan (want je kun echt niets zonder telefoon). Is het normaal dat je dat doet als provider, voor ergernis zorgen dat het steeds niet werkt, dat je in een wezenloze chatbox terechtkomt als je een klacht wilt indienen en dan via dit forum nog niet echt verder geholpen wordt? Klantenservice anno 2024 in Nederland….

Hi ​@peterlouw, welkom op onze Community en heerlijk dat je in Shanghai bent, volgens mij is het erg prachtig daar! Wel zo fijn als je internet het goed doet. Aangezien je een Chinees toestel hebt, houd er rekening mee dat het ook aan je toestel kan liggen en dus niet alleen aan onze simkaart. Bij je abonnement zie ik verder geen bijzonderheden, ik zie dat alles goed staat ingesteld. In het buitenland hebben we afspraken gemaakt met lokale providers, om internet mogelijk te maken. We zijn dus volledig afhankelijk van de dekking die zij aanbieden. Kun je wel handmatig verbinding maken met een netwerk van een andere provider? Had je toevallig al je telefoon opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat deze dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik hoor het graag van je! 

Alles al gedaan, behalve de kruistest (ga ik ook niet doen). Ik heb de indruk dat de simkaart iedere keer even geactiveerd moet worden om in actie te komen. Toestel even op vliegmodus zetten en daarna weer terug wil soms helpen, al duurt het dan soms nog minuten voordat er een signaal is. Echter, zodra ik door de stad beweeg en - zo vernoed ik - bij een andere mast kom, dan is het weer zo dood als een pier. Voor mij zit er veel in het zinnetje: afspraken gemaakt met lokale providers, benieuwd naar de details. 

@peterlouw Dan vermoed ik dat het aan je simkaart ligt en kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen. Deze zal dan wel worden verstuurd naar het bij ons bekende adres, binnen 3 dagen. Je dient dan wel ervoor te zorgen dat iemand de simkaart naar jou in het buitenland stuurt, mits je nog lang in het buitenland blijft. De activatie kan ik dan voor je in orde maken. Of je kunt als je terugbent even langsgaan in één van onze shops. Daar kunnen ze direct een nieuwe simkaart koppelen en activeren. 

Lukt het wel om handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider? Zorgt dat voor iets verbetering? Ik hoor het graag! 

Reageer