Ik ervaar dezelfde problemen. Ik heb geprobeerd het aan Odido te melden, maar tot nu toe is er niets veranderd.
Ik heb hier ook last van, sinds deze week is het onuitstaanbaar. Ik kan weinig tot niks doen voor uni, terwijl dat de hele reden is dat ik unlimited heb. Ik ga deze week nog opzeggen hierdoor... met tele2 nooit problemen gehad.
Ik deel deze mening, ik had er gisteren tussen Den Haag en Amsterdam (zelfde traject) ook last van. Ondanks voldoende bereik moest ik geregeld lang wachten totdat data geladen werd.
Ik heb het gemeld via de dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, hoe hebben jullie het gemeld?
Ik deel deze mening, ik had er gisteren tussen Den Haag en Amsterdam (zelfde traject) ook last van. Ondanks voldoende bereik moest ik geregeld lang wachten totdat data geladen werd.
Ik heb het gemeld via de dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, hoe hebben jullie het gemeld?
Ik heb het nog niet gemeld, zal het van de week ook doen. Misschien helpt het ook om te bellen met klantenservice, ga ik ook proberen.
Ik deel deze mening, ik had er gisteren tussen Den Haag en Amsterdam (zelfde traject) ook last van. Ondanks voldoende bereik moest ik geregeld lang wachten totdat data geladen werd.
Ik heb het gemeld via de dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, hoe hebben jullie het gemeld?
Ik heb het nog niet gemeld, zal het van de week ook doen. Misschien helpt het ook om te bellen met klantenservice, ga ik ook proberen.
Het beste is via de dekkingskaart, dan komt het direct terecht bij de netwerk specialisten. De klantenservice zal hier mogelijk ook naar toe verwijzen, zij kunnen het zelf namelijk (helaas) niet in onderzoek nemen.
Ik ben zojuist teruggebeld n.a.v. de melding die ik heb geplaatst via de dekkingskaart. Medewerker in kwestie vroeg om voorbeelden waarbij de volgende informatie van belang is om verder onderzoek te kunnen plegen:
- Datum en tijdstip
- Locatie, het liefste een postcode of postcodegebied
- Speedtest resultaten
- Omschrijving van de klacht
Aangezien niet iedereen hier misschien aan denkt, dacht ik laat ik het maar even delen zodat deze informatie bij het voordoen van het probleem alvast verzameld kan worden en zodoende de oorzaak sneller boven water komt.
Ik heb hier ook last van op het traject Arnhem - Schiphol. Als de trein vol zit is het internet bijna het hele traject onwerkbaar. Dus als ze op zoek zijn naar voorbeelden zou ik zeggen, stap zelfs eens in de trein.
Ik heb het zelf hier gemeld: https://radar.avrotros.nl/artikel/oproep-ervaar-jij-problemen-met-odido-60502
Hopelijk levert dat wat op.
Hallo @Freerider, ik geef je graag meer duidelijkheid over! Mobiel bellen en internetten in de trein kan door verschillende factoren soms een mindere ervaring geven in vergelijking met de ervaring die je bent gewend op een vaste locatie. In een rijdende trein wordt vaak van mast gewisseld waarover je gesprek of internetsessie wordt afgehandeld. Dit maakt de kans (wat) groter op het verliezen van de verbinding. De trein zelf en de elektrische bovenleidingen beperken zelf ook het signaal(bereik), dit effect is groter in een trein dan in een auto.
Mocht de ervaring minder zijn op een station, dan kan dit komen omdat het op enig moment een zogenoemd ‘high traffic area’ is, waarbij dus heel veel mensen bij elkaar komen en gebruikmaken van het netwerk. Hier kunnen we vrij weinig aan doen, sorry! Je kunt eventueel een melding maken via onze dekkingskaart, zoals hieronder ook wordt aangegeven. Dan kan een netwerkspecialist de situatie bekijken en onderzoeken! Zij zullen dan ook telefonisch of per mail bij je terugkomen met meer duidelijkheid.
Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust!
Sinds het Odido is geworden is de verbinding rondom Schiphol in de trein en perrons slechter dan toen het T-Mobile was.
Er is toch niks veranderd aan het netwerk zelf?
Wat is de verklaring hiervoor?
@CKY Hallo, wat leuk dat je ook aanwezig bent op onze Community! We zijn dagelijks bezig om de kwaliteit van ons netwerk te verbeteren. Het zou best kunnen dat er in dat gebied werkzaamheden bezig zijn. Je kunt op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking checken of dat het geval is en ook zien wanneer ze streven het opgelost te hebben! Mocht er niks te zien zijn, kan dus het bovenstaande verhaal van toepassing zijn (‘high traffic area’ is, waarbij dus heel veel mensen bij elkaar komen en gebruikmaken van het netwerk).
Je kunt uiteraard checken of je hier zelf verandering in kunt brengen door wat te checken in de instellingen van je toestel. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel oapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Vaak wil dit ook wel eens helpen!