Beantwoord

Slecht internet

  • 2 October 2023
  • 7 reacties
  • 246 Bekeken

Ik word letterlijk gek.

 

Voor mijn werk is het erg belangrijk dat ik goed internet heb buitenshuis. Met Tele2 had ik nooit problemen. 

Ik heb nu vaak h+ als verbinding of 5G met een downloadsnelheid van 6 mbps.

 

Iedereen die zegt dat alleen de naam is veranderd, dat klopt dus niet. 

 

Ik heb zelf de APN instellingen gewijzigd, heeft niks geholpen. Telefoon opnieuw opgestart. 

Volgens de dekkingskaart zou ik gewoon internet moeten hebben, maar nee…

 

Dit is oprecht uitermate frustrerend. 

 

Wat kan ik nog meer doen? 

 

icon

Beste antwoord door JasmineG 3 October 2023, 10:23

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JasmineG 

Hoe ervaar je het bereik en de snelheid op andere locaties?

Mocht het probleem alleen in jouw regio optreden dan zou je hiervan een melding kunnen maken op de dekkingskaart en dan zullen de netwerkspecialisten binnen 10 werkdagen een terugkoppeling geven.

Volgens Marciano van odido is er wel degelijk sprake van een algemeen probleem waardoor voormalig tele2 klanten (en msschien nog wel meer?) last hebben van snelheidsdaling en zou dit in onderzoek zijn, zie zijn reactie hier:

Het lijkt er dus niet op dat dit probleem bij de klant zou liggen of aan specifieke locaties. Wel jammer dat er schijnbaar weinig ruchtbaarheid aan dit probleem gegeven wordt als dit inderdaad een algemeen probleem is, waardoor nu talloze klanten met meldingen en APN instellingen aan de slag gaan terwijl het waarschijnlijk niets uit gaat halen.

Hallo @JasmineG 

Hoe ervaar je het bereik en de snelheid op andere locaties?

Mocht het probleem alleen in jouw regio optreden dan zou je hiervan een melding kunnen maken op de dekkingskaart en dan zullen de netwerkspecialisten binnen 10 werkdagen een terugkoppeling geven.

 

Ik woon zelf in Domburg en daar is het slecht. In Middelburg is het slecht, in Goes, Kortgene, Bergen op Zoom en in Rotterdam. Het is helaas echt overal. 

 

Dus als ik een melding moet maken op de dekkingskaart, ben ik wel even bezig. 

Reputatie 5

Hoi @JasmineG

 

Heb je al een verbetering gemerkt? Goed dat je zelf al enkele dingen hebt geprobeerd in ieder geval. Idealiter heb je natuurlijk een mooie netwerkervaring. Zou je mij via een privébericht kunnen voorzien van je 06-nummer, adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kijk ik mee. 

Hoi @JasmineG

 

Heb je al een verbetering gemerkt? Goed dat je zelf al enkele dingen hebt geprobeerd in ieder geval. Idealiter heb je natuurlijk een mooie netwerkervaring. Zou je mij via een privébericht kunnen voorzien van je 06-nummer, adres, geboortedatum en laatste vier cijfers van je IBAN? Dan kijk ik mee. 

Hoi Mitch!

 

Na 2 geëscaleerde cases heeft de technische dienst net meegekeken. Zij konden helaas niks voor me betekenen en erkenden dat er heel veel oud Tele2 klanten zijn met dit probleem. Ze weten niet wat er precies aan de hand is en wanneer dat dan is opgelost. Hij kon een ticket indienen en dat ik het zou afwachten. 

Daar heb ik natuurlijk niks aan.

 

Dus ik ga overstappen zonder afkoopsom want hij kon ook niks doen. 

 

Nooit problemen gehad met Tele2, maar kan nu niet eens bellen/gebeld worden met Odido... 

 

Vreemde zaak. Maar bedankt voor je reactie. 

Goede dag 

 

 Ik zit sinds 16-05-2023 bij T-mobile nooit geen klachten gehad sinds de naam verandering slecht internet speedtest komt niet boven de 200 terwijl ik 400 mb glasvezel bij jullie heb een tijdje geleden gebeld en daar gaven ze aan niks voor mij te kunnen betekenen maar dit is boelchit want ik wil dat er graag een signaal monteur word aangestuurd want ik betaal wel voor 400 en als je maar onder de 200 uit komt dan is er iets niet goed voorheen zaten we bij budget alles in1 daar werkte alles perfect zijn overgestapt omdat we bij jullie goedkoper uit waren maar goedkooper blijkt helaas niet altijd beter dus goedkoop is dure koop op dit moment ik hoop dat hier iets aangedaan gaat worden en als jullie niet kunnen leveren wat er beloofd word wil kostenloos ontbinden dat eis ik dan en dat is dan ook mijn recht heb inmiddels alvast informatie ingewonnen bij een juridische loket Dus ik hoor graag van jullie en anders schakel ik ook de geschillencommissie in want dit accepteer ik niet 

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @Davey1990hb ,

Je stuurt een reactie in een topic over een mobiele vraag. Beter kun je jouw eigen vraag in een nieuw topic in het juiste subforum over Odido voor thuis zetten.

Check ook even de algemene instructie van moderators bij dit soort vragen. Garanties op wifi kun je namelijk niet krijgen. Volg deze instructies voor een snelheidsmeting:

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen ze niet in behandeling nemen.

 

Reageer