Sinds de rebranding is het bereik tussen amsterdam en utrecht zeer slecht. Ik heb geen 5g internet meer nadat je utrecht uitrijdt en voordat je de Bijlmer inrijdt.
volgens de dekkingskaart zijn er maar een paar lege plekjes.
dir was voorheen niet echt een probleem.
is er wat veranderd?
kan het bereik beter?
Hallo @Tjeerdw geen zorgen! Ik geef je graag meer duidelijkheid hierover!
Mobiel bellen en internetten in de trein kan door verschillende factoren soms een mindere ervaring geven in vergelijking met de ervaring die je bent gewend op een vaste locatie. In een rijdende trein wordt vaak van mast gewisseld waarover je gesprek of internetsessie wordt afgehandeld. Dit maakt de kans (wat) groter op het verliezen van de verbinding. De trein zelf en de elektrische bovenleidingen beperken zelf ook het signaal(bereik), dit effect is groter in een trein dan in een auto.
Mocht de ervaring minder zijn op een station, dan kan dit komen omdat het op enig moment een zogenoemd ‘high traffic area’ is, waarbij dus heel veel mensen bij elkaar komen en gebruikmaken van het netwerk. Daar kunnen we vrij weinig aan doen, sorry!
Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Groetjes,
Pharwin
Het is ook een probleem als ik er stilsta met de fiets. Er is gewoon geen dekking in dat gebied meer sinds de rebranding. In de trein gaat het overal goed, behalve daar.
KPN gaat wel goed dus het is gewoon slechte dekking op een cruciaal stuk.
Er zijn veel met klachten op de verbindingsproblemen sinds de rebranding. Waarom wordt dit weg gewuifd?
Ik ervaar hetzelfde probleem, sinds de naam wijziging heb ik in trein tussen Rotterdam en Utrecht geen internet en geen bereik. Daarvoor had ik totaal geen probleem mee. Kon ik tenminste nog normaal internetten op mijn iphone.
Gelezen er meer klachten zijn na naamswijziging, zal ik meer begrip hebben als het erkend wordt en onderzocht wordt. In plaats van weg wuiven inderdaad.
hoop echt dat ernaar gekeken wordt.
alvast bedankt
Hi allemaal,
Jullie kunnen een melding maken op onze dekkingskaart dan kunnen onze netwerk specialisten dit onderzoeken. Als je op Meld en probleem klikt dan kun je je probleem kenbaar maken. Excuses voor het ongemak!