Ik heb al langere tijd problemen met het bereik van mobiele netwerk op mijn thuisadres en de omliggende wijken. Ongeveer drie weken geleden heb ik een melding gemaakt via de dekkingskaart. Hieruit kreeg ik van de klantenservice te horen dat er onderhoud stond gepland voor de mast waar ik mee verbonden ben, en dat ik die even moest afwachten om te kijken of dit het zou verbeteren.
Na de onderhoudswerkzaamheden is het bereik niet verbeterd. Daarom heb ik nogmaals een melding gemaakt via de dekkingskaart. Vandaag ben ik opnieuw gebeld door de klantenservice en werd aangegeven dat ik de netwerkinstellingen van mijn telefoon moest resetten, dus dat heb ik gedaan. Dit heeft helaas geef effect gehad op het bereik. Als ik kijk naar de signaalsterkte die mijn telefoon aangeeft, dan ligt dit tussen de -110 dBm en -125 dBm. Dit komt neer op vrijwel geen bereik.
Thuis gebruik ik wifi bellen, maar zonder dit zou ik niet eens fatsoenlijk kunnen bellen. Afgelopen weekend wilde ik buiten tijdens een wandeling iets op internet opzoeken, maar dat ging dus niet vanwege geen bereik. De dekkingskaart geeft nog steeds aan dat ik zowel binnen als buiten zeer goed bereik zou moeten hebben.
Aangezien ik recent ben overgestapt naar een nieuwe telefoon heb ik al een nieuwe eSIM, dus dit zou de oorzaak ook niet moeten zijn. Deze problemen spelen ook bij een ander toestel hier in huis op het Odido netwerk. Hiervoor is de verlenging van het abonnement al geannuleerd.
Tijdens mijn eerste contact met de klantenservice van de netwerkafdeling is verteld dat ik bij geen verbetering zonder problemen mijn abonnement kan laten opzeggen. Hoe zou ik dit kunnen aanvragen? Er zou volgens de klantenservice een notitie zijn aangemaakt over mijn melding en het opzeggen van mijn abonnement.