Skip to main content
Beantwoord

Slecht bereik 4G en 5G sinds Odido

Toon eerste reactie

38 reacties

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 20 augustus 2024

Ook hier grotendeels geen bereik in Duitsland. Internetinstellingen gereset en ook partner heeft op exact dezelfde plekken geen bereik. Vervelend, want in ene valt google maps weg. Offline kaart gedownload, maar werkt niet altijd naar behoren. Op locaties kan je niet even googlen voor parkeergarages, info over bezienswaardigheden, etc. Lijkt mij dat je gewoon bereik hoort te hebben. 

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21279 reacties
  • 20 augustus 2024

Hallo @Moniek87 

In het buitenland is Odido afhankelijk van de providers en dekking daar. Je kunt eventueel kijken of een andere provider betere dekking heeft.

Je kunt kiezen uit Telefonica, Telekom en Vodafone.

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 20 augustus 2024
Waqqas schreef:

Hallo @Moniek87 

In het buitenland is Odido afhankelijk van de providers en dekking daar. Je kunt eventueel kijken of een andere provider betere dekking heeft.

Dank voor je reactie! Wij gaan morgen terug naar Nederland. Een andere provider is niet heel gunstig voor ons. Wij hebben vaste abbonementen lopen.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8001 reacties
  • 20 augustus 2024
Moniek87 schreef:
Waqqas schreef:

Hallo @Moniek87 

Dank voor je reactie! Wij gaan morgen terug naar Nederland. Een andere provider is niet heel gunstig voor ons. Wij hebben vaste abbonementen lopen.

@Moniek87 Je mag in Europa een provider selecteren die je ziet staan in je telefoon. Dat gaat allemaal via je Odido/Ben abonnement en bezorgt je geen extra kosten.(zolang je nog data in het buitenland kan gebruiken) Zelf heb ik in Duitsland het beste resultaat met Telekom en Vodafone.
Netwerkselectie: Odido: Haal het vinkje weg bij ‘kies automatisch en kijk welke opties er zijn.

In mijn abonnement kan ik 40 gig in het buitenland gebruiken via de providers die ik zie staan.

Welk abonnement hebben jullie? Hopelijk maakt deze uitleg het iets gemakkelijker ⬇️ 

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 20 augustus 2024

Dit wist ik niet, wat interessant en wat goed! Ik ga mij hier binnenkort in verdiepen, want dit is heel welkom (vooral voor ons als snelle verdwalers;)).

• is een Top Poster
  • 12 reacties
  • 20 augustus 2024

Toch meteen even geprobeerd. Vodafone staat er niet tussen Telekom wel. Dank voor jullie reacties, heel prettig!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8001 reacties
  • 20 augustus 2024
Moniek87 schreef:

Toch meteen even geprobeerd. Vodafone staat er niet tussen Telekom wel. Dank voor jullie reacties, heel prettig!

Kom je weer in een ander gebied kan het internet zomaar slechter of  beter worden. Vaak staan er dan ook nieuwe providers.  Let op hoeveel data je in het buitenland mag gebruiken dat hangt af van je gekozen abonnement.

Als ik de grens weer terug over ga zet ik de provider weer op automatisch.

Kan ik mijn bundels ook gewoon in de EU gebruiken?

Verberg inhoud

Jazeker. Met je abonnement of PrePaid kun je jouw internetbundel gebruiken in de EU , IJsland en Noorwegen, zonder extra kosten. Zijn je GB’s op? Kies dan voor beperkt verder internetten op lage snelheid (zonder extra kosten) of koop een aanvuller voor direct weer snel internet. De aanvuller is geldig in Nederland en de EU.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 28 september 2024

Beste voorbeeld wat ik kan geven en waarom ik nu volledig naar KPN ga is, dat mijn zoon gisteren over is gegaan van ODIDO. Naar KPN is het volgende. Op zijn werk had hij geen verbinding met ODIDO en nu met KPN. WEL!! Dus het ligt niet aan de software mobiel of een slechte simkaart maar puur aan de provider. Ik heb heb hiervoor geen ander oordeel over.

wel jammer hoor dat ik over moet stappen vanaf 2017 maar nu is voor mij de maat vol en wil ik verzekerd zijn van een goede internet en verbinding thus. Helaas ODIDO

• is een King Poster
  • 93 reacties
  • 29 september 2024

Odido is niks anders dan een teleurstelling. Ipv de naam te wijzigen kunnen ze beter investeren in fatsoenlijk apparatuur. 

2ta schreef:

Sinds odido maar 1 of 2 balkjes 4 en 5G ipv vol bereik. O veel plekken helemaal geen bereik meer. 

Hoe kom ik van odido af? Erg slim gespeeld, niks aan de abonnementen veranderen zodat iedereen moet blijven. Ondanks superslechte service en geen bereik.

GEEN 5G ONTVANGS MET KLIK&KLAAR (mobiel internet)

Misschien niet de goede reactie na alle berichten, maar ben ook net geabonneerd op Odido Klik&klaar 5G (mobiel internet) en loop steeds vast met personeel van Odido die er eigenlijk geen verstand van hebben. Ik heb nu een maand sinds april 2025, Odido Klik&Klaar. Ik heb geen 5G ontvangst, geen 5G en maar beperkt 4G ontvangst. Tevens staan de IP adressen op een zwarte lijst bij TransIP, wat weer voor andere problemen zorgt. Ik heb diverse malen gebeld met Odido en langs geweest in de winkel. Ik krijg steeds dezelfde reacties als hieronder beschreven. En zelfs reacties om het abonnement maar op te zeggen. Nu betaal ik wel al een tijdje voor 5G en heb dit ook nodig. Ik heb een expert (uit eigen gelederen) hier naar laten kijken, hij zegt dat het modem van Odido een goedkoop model is en veel te zwak is. Odido kan het beste deze zwakke modem vervangen voor een betere en sterkere en evt. met buitenantenne. Bij het afsluiten van het abonnement zou het signaal bij mij thuis goed moeten zijn, dit was ook door Odido zelf nagekeken. Buiten geprobeerd en toen net 5G gehaald de downloadsnelheid ging van 40 naar 300.Binnen achter dubbelglas of half binnen in de deuropening al geen 5G meer. Buiten dat wij betalen voor 5G en Odido niet levert, hebben wij 5G nodig (10 snelwegen ipv 1 landweggetje). 5G heeft ongeveer 10x meer capaciteit dan 4G plus en i.c.m. een hogere snelheid 300/40=7,5 keer 10 is een factor 75 aan meer capaciteit/snelheid. Mijn mobile telefoon heeft wel gewoon 5G ontvangst binnen!! Dus ligt gewoon aan goedkope en slechte modem.
Dit is wat ik hiervan heb begrepen, ben zelf leek en wil gewoon goed en snel internet.

Het Klik&Klaar (5G!) product is een handige oplossing, alleen het modem is veel te zwak en zou moeten worden vervangen door Odido inclusief eventueel een losse buiten antenne.

Ik hoop op een serieuze reactie van Odido en niet weer een reactie van je abonnement maar opzeggen, rondlopen met je modem, bij het raam zetten (dan ramen zonder glas), aan- en uitzetten, raam open zetten, buiten neer zetten, geen dekking e.d. Het is gewoon een technisch probleem Odido levert niet waar je voor betaalt en houdt je aan het lijntje. Wees eens een sterk bedrijf wat waarmaakt waar je voor betaald en probeer de kwaliteit hoog te houden, de basis was al gelegd door T-mobile nu even goed doorpakken en mensen niet aan het lijntje houden, er zijn hier duizenden klachten over!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9141 reacties
  • 15 mei 2025

Als er buiten signaal en een goede ervaring is en binnen niet, dan is de enigste conclusie dat jouw huis teveel demping geeft voor radiosignalen. Dat kan een klantenservicemedewerker ook niet op afstand inzien. Het is wel een bekend fenomeen en daarom heeft odido een hele lage drempel om het product aan te schaffen, te proberen en als het voor jou geen oplossing is weer te annuleren zonder lang contractperiode.

je kunt niet verwachten dat ze 3.5 Ghz 5G in jouw woning kunnen optimaliseren en een buiten modem zit (nog) niet in een bekende pijplijn. Dat TransIP een blacklist heeft is ook niet iets waar Odido iets aan an doen. Er is een IP pool en elke 24 uur krijgt een klik en klaar modem een ander IP adres. Blijkbaar ziet TransiP deze snelle wisseling van IP adressen naar diensten van hen als “ gevaarlijk” maar Fixed Wireless Access is een nieuw fenomeen in Nederland en daar moeten dat soort hosting partijen zich blijkbaar nog op aanpassen.

Beste Eric, bedankt voor uw reactie. de ontvangst buiten is maar net goed 1 of 2 streepjes, met je mobile telefoon (5G) binnen 2 streepjes en buiten beter.

Jammer dat er geen sterkere modem door jullie kan worden geleverd ik heb hier ook wel extra geld voor over of kan deze zelf aanschaffen. Ik heb begrepen dat de ‘Zyxel 5G NR Outdoor Router - NR7302’ een goed alternatief is (buiten antenne).

Nu heb ik van jullie Klik&klaar een modem en 2 bijbehorende wifi versterkers, kan de ‘Zyxel 5G NR Outdoor Router - NR7302’ aansluiten op jullie modem (op een WAN poort). 

Wat kan ik het beste doen omdat ik geen glasvezel of kabel heb, wat heb ik nodig om alles te laten werken?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 9141 reacties
  • 15 mei 2025

De optimale positie zoeken voor het modem is het engiste wat je kan doen. Het klik en klaar modem is voorzien van Mimo antennes en best aan de prijs. Dus niet zomaar een goedkoop simpele uitvoering. Maar met een wireless oplossing is er geen garantie dat het overal werkt. Dus je zult het moeten doen met deze performance, of het product terugsturen.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen