Skip to main content
Beantwoord

Simkaart werkt niet meer

  • 30 June 2024
  • 8 reacties
  • 268 Bekeken

Sinds vrijdag doet mijn simkaart het niet meer, er staat “geen service”. Ik kan dus sinds vrijdag niet bellen of gebeld worden. Ook kan ik geen gebruik maken van mijn 5G. Ik heb vrijdag proberen te bellen, maar kreeg niemand aan de lijn en in het weekend zijn jullie niet bereikbaar. Op het internet kan ik niets vinden om dit probleem te verhelpen..

 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Issammm 

Ben je in Nederland of in het buitenland? Een blokkade op gebruik in het buitenland zou kunnen.

Heb je je simkaart al eens in een andere telefoon geplaatst?

Heb je ook geen openstaande facturen waardoor je aansluiting geblokkeerd is?

Hoi @Waqqas 

Bedankt voor je reactie. Ik ben niet in het buitenland en mijn kaart is niet geblokkeerd. (In de app geeft status aan: niet geblokkeerd.) Er zijn geen veranderingen geweest en dit is plots gebeurd. 
Ik heb zojuist ook de sim kaart in een andere telefoon geplaatst, maar hier werkt hij ook niet op. Geeft ook “geen service” aan.

Reputatie 7
Badge +15

@Issammm 

Is dit hetzelfde wanneer je op een andere locatie bent? Als je denkt dat je simkaart kapot is dan kan je een vervangende simkaart aanvragen in je Odido account.

@Waqqas 

Ja. Ik vind het wel vreemd dat mijn simkaart dan stuk is, want ik heb er niets mee gedaan. Of is het normaal dat deze zomaar kunnen stoppen met werken? Heb het zelf nog nooit meegemaakt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Issam, van harte welkom op de Community! Wat apart dat je simkaart sinds vrijdag opeens niet meer werkt. Sinds vanmiddag zijn er problemen bekend met ons mobiele netwerk en ik zie dat er meldingen binnenkomen uit Harderwijk. Zie topic: [30-06-2024] Problemen met bellen en internetten | Odido community

Hoe het vrijdag zat durf ik op dit moment niet te zeggen, ik zie inderdaad ook geen blokkades of een reden waarom je toen geen netwerk zou hebben. Mijn collega's werken er momenteel hard aan om dit probleem op te lossen en ik hoop en neem aan dat je dan wel weer verbinding hebt. Houd je ons ook even op de hoogte?

Reputatie 7
Badge +14

@Issammm En dan nog even dit…

Je kan altijd hulp vragen in een shop, vele zijn ook op zondag open. 
https://www.odido.nl/winkels Soms is een vervangende sim de oplossing.

 

Hoi Issam, van harte welkom op de Community! Wat apart dat je simkaart sinds vrijdag opeens niet meer werkt. Sinds vanmiddag zijn er problemen bekend met ons mobiele netwerk en ik zie dat er meldingen binnenkomen uit Harderwijk. Zie topic: [30-06-2024] Problemen met bellen en internetten | Odido community

Hoe het vrijdag zat durf ik op dit moment niet te zeggen, ik zie inderdaad ook geen blokkades of een reden waarom je toen geen netwerk zou hebben. Mijn collega's werken er momenteel hard aan om dit probleem op te lossen en ik hoop en neem aan dat je dan wel weer verbinding hebt. Houd je ons ook even op de hoogte?

Hoi @Marciano van Odido

Bedankt en hier nog even een update; ik kan nu weer bellen en internetten, sinds 16:35. Echter staat er wel 3G en niet het gebruikelijke 5G. Maar ben al blij dat ik weer bereikbaar ben en verbinding heb. 

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Issam, fijn dat je weer kan bellen en internetten! Ik heb verder nog niks over 3G gehoord. Hoe is het nu met je verbinding? Heb je inmiddels weer 5G? Wellicht had de verbinding wat tijd nodig om weer terug naar 5G te gaan. Laat het me maar weten. Anders zoek ik het graag voor je uit!

Reageer