Skip to main content
Beantwoord

Simkaart werkt niet

  • 12 september 2022
  • 1 reactie
  • 348 Bekeken

  • is net lid geworden

Gister simwissel gedaan bij Mediamarkt. Zou vandaag in gebruik genomen worden. Zojuist nieuw toestel geinstalleerd maar kan niet bellen dus denk dat sim kaart niet werkt.

 

Beste antwoord door Cristien

Goedemorgen @CDEK 

De nieuwe Sim moet in de winkel van TM worden geactiveerd.

Ga als je in de gelegenheid bent even langs een shop.
https://www.t-mobile.nl/winkels

TM en al de andere providers vinden het belangrijk criminelen een halt toe te roepen om simswapping tegen te gaan en doet dit op o.a. op deze manier

  1. We hebben onze protocollen en processen nog verder aangescherpt. Klanten die hun simkaart kwijt zijn of een kapotte simkaart hebben, kunnen alleen nog in de T-Mobile winkel hun nieuwe simkaart activeren. Klanten die echt niet in de gelegenheid zijn om naar de winkel te komen, worden doorgeschakeld naar een speciaal team dat met extra controle stappen alsnog in uitzonderlijke gevallen de nieuwe simkaart kan activeren.   
     
  2. Als we zien dat er een poging is gedaan om te simswappen, nemen we contact op met de klant om hierop te wijzen. Daarbij adviseren we extra waakzaam te zijn op verdachte zaken.   
  3. Via al onze kanalen brengen we het gevaar van simswapping bij klanten, dealers en medewerkers op regelmatige basis onder de aandacht.  SimSwap uitleg
Bekijk origineel

1 reactie

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8067 reacties
  • Antwoord
  • 13 september 2022

Goedemorgen @CDEK 

De nieuwe Sim moet in de winkel van TM worden geactiveerd.

Ga als je in de gelegenheid bent even langs een shop.
https://www.t-mobile.nl/winkels

TM en al de andere providers vinden het belangrijk criminelen een halt toe te roepen om simswapping tegen te gaan en doet dit op o.a. op deze manier

  1. We hebben onze protocollen en processen nog verder aangescherpt. Klanten die hun simkaart kwijt zijn of een kapotte simkaart hebben, kunnen alleen nog in de T-Mobile winkel hun nieuwe simkaart activeren. Klanten die echt niet in de gelegenheid zijn om naar de winkel te komen, worden doorgeschakeld naar een speciaal team dat met extra controle stappen alsnog in uitzonderlijke gevallen de nieuwe simkaart kan activeren.   
     
  2. Als we zien dat er een poging is gedaan om te simswappen, nemen we contact op met de klant om hierop te wijzen. Daarbij adviseren we extra waakzaam te zijn op verdachte zaken.   
  3. Via al onze kanalen brengen we het gevaar van simswapping bij klanten, dealers en medewerkers op regelmatige basis onder de aandacht.  SimSwap uitleg

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen