Skip to main content
Beantwoord

Sim werkt niet

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo, 

Ik ondervind problemen met mijn simkaart in het buitenland. Eerder werkte mijn sim niet in Turkije, en nu ook niet in de Verenigde Staten. De dataroaming staat aan, mijn factuur is betaald en alles lijkt in orde, maar ik heb geen netwerkverbinding.

Ik heb geprobeerd contact op te nemen via e-mail, maar daar heb ik helaas geen reactie op ontvangen.

Beste antwoord door Arino

Hallo, 

Ik wilde u graag laten weten dat het gelukt is. Ik heb de eSIM verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt alles naar behoren. 

bedankt voor jullie help 

Bekijk origineel

5 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hallo ​@Arino, van harte welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je momenteel in de VS bent, wel zo fijn als je verbinding hebt. Laten we samen naar een oplossing kijken! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen bijzonderheden of blokkades wat in de weg staat. 

Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. 

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt. 

Ik hoor het graag van je!

• Auteur
  • 2 reacties
  • 10 april 2025

Goededag Pharwin,

Ik gebruik een iPhone en ik heb de netwerkinstellingen geprobeerd te resetten, maar helaas zonder resultaat. Ook heb ik mijn simkaart in een ander toestel getest, maar daar kreeg ik hetzelfde probleem. Er verschijnt nog steeds “SOS only” op het scherm.

Laat me weten wat ik verder kan proberen.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7973 reacties
  • 10 april 2025

@Arino Wil je dan ook een simkaart van dat andere toestel in jouw telefoon testen.(mits wel werkend)
Dit om uit te sluiten dat het aan je telefoon ligt 

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 10 april 2025

Hallo, 

Ik wilde u graag laten weten dat het gelukt is. Ik heb de eSIM verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd, en nu werkt alles naar behoren. 

bedankt voor jullie help 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Arino, superfijn om te lezen dat je het inmiddels zelf al hebt weten op te lossen en bedankt voor het laten weten! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community is er voor je. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend, ook namens Pharwin! 🙌🏻

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen