Skip to main content
Beantwoord

Sim-kaart vergrendeld 's nachts

  • 2 december 2022
  • 5 reacties
  • 931 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi, sinds een paar weken wordt de sim-kaart van mijn telefoon (Samsung S21 plus) vergendeld in de nacht (of na langere tijd geen activiteit). In de ochtend dien ik dan mijn sim-kaart opnieuw te ontgrendelen, mijn pin in te voeren en dan start mijn telefoon op geeft die aan. Dit houdt in dat ik nier bereikbaar ben gedurende die tijd, klopt dat? En een nog belangrijkere vraag: hoe zorg ik er voor dat dit niet meer gebeurt (want ik graag bereikbaar blijven in de nacht)? Ik kan nergens een instelling vinden die hier op toeziet. 

Beste antwoord door Waqqas

Hallo @Tvant 

Ik heb ook een Samsung Galaxy S21 maar ik heb hier nog nooit mee te maken gehad. Als de simkaart eerst ontgrendeld moet worden dan ben je ook niet bereikbaar volgens mij.

Wat je kan proberen is ga naar de instellingen > beveiliging en privacy > andere beveiligingsinstellingen > verg simkaart instellen en zet deze uit zodat je de simkaart nooit hoeft te ontgrendelen.

 

Bekijk origineel

5 reacties

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • Antwoord
  • 2 december 2022

Hallo @Tvant 

Ik heb ook een Samsung Galaxy S21 maar ik heb hier nog nooit mee te maken gehad. Als de simkaart eerst ontgrendeld moet worden dan ben je ook niet bereikbaar volgens mij.

Wat je kan proberen is ga naar de instellingen > beveiliging en privacy > andere beveiligingsinstellingen > verg simkaart instellen en zet deze uit zodat je de simkaart nooit hoeft te ontgrendelen.

 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8975 reacties
  • 2 december 2022
Tvant schreef:

Hoi, sinds een paar weken wordt de sim-kaart van mijn telefoon (Samsung S21 plus) vergendeld in de nacht (of na langere tijd geen activiteit). In de ochtend dien ik dan mijn sim-kaart opnieuw te ontgrendelen, mijn pin in te voeren en dan start mijn telefoon op geeft die aan. Dit houdt in dat ik nier bereikbaar ben gedurende die tijd, klopt dat? En een nog belangrijkere vraag: hoe zorg ik er voor dat dit niet meer gebeurt (want ik graag bereikbaar blijven in de nacht)? Ik kan nergens een instelling vinden die hier op toeziet. 

Dat ene toestel na ingave van de pincode opnieuw opstart klopt natuurlijk niet. Dit klinkt echt als een toestel issue. Probeer je simkaart eens in een ander toestel uit? Dan zou je eventueel een reparatie kunnen aanvragen als dit een “hard” probleem is.

 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 december 2022
eric schreef:
Tvant schreef:

Hoi, sinds een paar weken wordt de sim-kaart van mijn telefoon (Samsung S21 plus) vergendeld in de nacht (of na langere tijd geen activiteit). In de ochtend dien ik dan mijn sim-kaart opnieuw te ontgrendelen, mijn pin in te voeren en dan start mijn telefoon op geeft die aan. Dit houdt in dat ik nier bereikbaar ben gedurende die tijd, klopt dat? En een nog belangrijkere vraag: hoe zorg ik er voor dat dit niet meer gebeurt (want ik graag bereikbaar blijven in de nacht)? Ik kan nergens een instelling vinden die hier op toeziet. 

Dat ene toestel na ingave van de pincode opnieuw opstart klopt natuurlijk niet. Dit klinkt echt als een toestel issue. Probeer je simkaart eens in een ander toestel uit? Dan zou je eventueel een reparatie kunnen aanvragen als dit een “hard” probleem is.

 

Hoi Eric, ik bedoel niet dat hij volledig opnieuw opstart. Maar na ingeven pincode komt er te staan: telefoon start op... Dat is wat ik bedoel.


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
  • 2 december 2022
Waqqas schreef:

Hallo @Tvant 

Ik heb ook een Samsung Galaxy S21 maar ik heb hier nog nooit mee te maken gehad. Als de simkaart eerst ontgrendeld moet worden dan ben je ook niet bereikbaar volgens mij.

Wat je kan proberen is ga naar de instellingen > beveiliging en privacy > andere beveiligingsinstellingen > verg simkaart instellen en zet deze uit zodat je de simkaart nooit hoeft te ontgrendelen.

 

Dit zou wel eens kunnen helpen, bedankt!


Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • 21000 reacties
  • 2 december 2022

@Tvant 

Staat bij mij al sinds dag 1 uit en dan is de vingerafdruk met een andere telefoon vergrendeling als back up voldoende bescherming voor mij 🙂


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen