Skip to main content

sim kaart 1 onbekend

• December 1, 2025
  • 13 reacties
  • 80 Bekeken

Ik heb een odido simkaart prepaid met beltegoed er op.

Ik  heb ook 1 maand een esim buiten de eu. En mijn imei is geregistreerd in Indonesië sinds 4 dagen. Ik kan niet meer bellen of gebeld worden maar ontvang wel sms'jes van odido. Ik kon vorige week nog wel gebeld worden maar toen was mijn beltegoed op en stopte het gesprek.

Telefoon op nieuw opgestart en code sim kaart ingevuld. Hij blijft zeggen simkaart onbekend.

Is er een instelling die verkeerd staat?

December 11, 2025

Hoi ​@Meinke dank voor het invullen van je profielgegevens! Echter, mis ik alleen nog je telefoonnnummer. Als ik zoek op je e-mailadres, kom ik wel je Prepaid-nummer tegen. Alleen zie ik dat het huisnummer niet overeenkomt. Zou je je telefoonnummer en het juiste huisnummer kunnen toevoegen? Dan kan ik meekijken of er geen bijzonderheden te zien zijn bij je Prepaid-aansluiting.

Goed om te weten: als je simkaart het ook niet doet in zijn toestel, dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart die het niet meer (goed) doet. Blijf je nog lang op Bali? Je kunt bij terugkomst langsgaan in 1 van onze shops. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kunnen mijn collega's je direct voorzien van een nieuwe simkaart! 

13 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Meinke, van harte welkom op de community en gaaf dat je in Indonesië bent! Wat apart dat je opeens niet meer bereikbaar bent en dat er nu een onbekend nummer bij je simkaart staat. Wil je je simkaart eens een minuut uit je telefoon halen en daarna weer goed terugstoppen? Wellcht zit de simkaart niet meer helemaal goed en dan kan dit helpen. Krijg je ook een bepaalde melding als je je pincode invoert? Zet je voor mij je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag mee of ik verder niks raars zie!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 10, 2025

Ik heb het toegevoegd. 

Ik heb de simkaart op nieuw er in gedaan. Ook getest in mijn vriend zijn mobiel zijn simkaart doet het wel maar die van mij niet in zijn telefoon.  Bij mij blijft die ook aan geven nummer onbekend. Maar ik ontvang wel sms'jes. Er staat ook beltegoed op... het enige wat er anders is dan vorige maand is dat we te imei hebben geregistreerd op bali.  Kan je me helpen? 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Meinke dank voor het invullen van je profielgegevens! Echter, mis ik alleen nog je telefoonnnummer. Als ik zoek op je e-mailadres, kom ik wel je Prepaid-nummer tegen. Alleen zie ik dat het huisnummer niet overeenkomt. Zou je je telefoonnummer en het juiste huisnummer kunnen toevoegen? Dan kan ik meekijken of er geen bijzonderheden te zien zijn bij je Prepaid-aansluiting.

Goed om te weten: als je simkaart het ook niet doet in zijn toestel, dan ligt het vermoedelijk aan je simkaart die het niet meer (goed) doet. Blijf je nog lang op Bali? Je kunt bij terugkomst langsgaan in 1 van onze shops. Op vertoon van een geldig legitimatiebewijs kunnen mijn collega's je direct voorzien van een nieuwe simkaart! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 11, 2025

De simkaart is 2 maanden oud... we hebben dit speciaal voor vertrek gedaan. Ik blijf voorlopig nog op bali...  ik kan er wel mee sms'en dat is toch wel raar dan? 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

​@Meinke ook met een nieuwe simkaart kan er wel eens wat aan de hand zijn. Aangezien hij blijft aangeven dat het nummer onbekend is en je dit probleem ook hebt in zijn toestel, vermoed ik echt dat het ligt aan de simkaart. Het zou kunnen dat bepaalde diensten dan niet goed werken. Sms-en zou wel kunnen, maar bellen bijvoorbeeld niet. Ik zie bij je Prepaid-aansluiting verder geen bijzonderheden, alles staat goed ingesteld. Had je het bovenstaande al geprobeerd? Vaak wil dat ook wel helpen. Kun je ook controleren in de instellingen van je toestel of de APN-naam goed staat ingesteld? Dit kan via de instellingen van je toestel. Daar zou internet.mobiel moeten staan. Als er iets anders vermeld staat, kunnen de diensten ook niet werken. Je kunt het dan handmatig aanpassen naar de juiste naam en daarna je toestel opnieuw opstarten. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 12, 2025

Wat bedoel je met bovenstaande al geprobeerd?

Ik vind het trouwens ook erg vervelend dat ik niet gewoon  privé met iemand van jullie hier over kan praten dat dit zo openbaar staat en dat dit nu al paar dagen duurt vind ik absoluut niet klantvriendelijk..... ik kan jullie bellen ja hahah dat lukt dus niet.... 

Het is voor mij geen mogelijkheid om een nieuwe sim kaart op te komen halen.... ik heb deze net nieuw ook. Vind het ook raar dat ik SMS je kan ontvangen maar niet kan bellen.…

Heb de instellingen apn aangepast en met chatgpt nog wat ander instellingen maar niks help. Kunnen jullie niks op afstand doen? 

Een esim of iets? Ik moet dit nummer behouden dat is belangrijk. 

Kan je me ook uitleggen wat er gebeurt als ik er niet meer mee bel ? Ik dacht dat je na 6 maanden altijd er mee moet bellen anders vervat het nummer ?  Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn nummer niet vervalt?  En is er een manier om privé te praten?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 12, 2025

Hoi ​@Meinke 

Dit is een klant helpt klant forum onder regie van moderators.  Het is geen chat met de klantenservice,  maar je deelt geen persoonlijke gegevens,  dus kunnen andere klanten ook meedenken.

Niet op elke netwerk buiten de EU kun je met prepaid alle services gebruiken. Doe eens handmatig  netwerken zoeken op je telefoon en dan een ander netwerk kiezen. Misschien dat die wel uitgaande prepaid sms of gesprek ondersteund.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 13, 2025

Maar het is toch raar dat het eerst wel kon  hellen en nu niet meer?  Ik ben nog gebeld op 24 nov en in dat gesprek werd ik afgekapt omdat mijn prepaid op was. Ik het het toen opgewaardeerd en 3 dagen later is mijn  imei hier geregistreerd en daarna kon ik niet bellen. 

Ik blijf het vervelend vinden dat er niet 1 iemand verantwoordelijk is voor dit gesprek want nu wordt er namelijk niet op al mijn vragen gereageerd.... 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 13, 2025

Dit is een klant helpt klant forum. Als je direct met de klantenservice wilt spreken kan dat alleen telefonisch. Je geeft ook geen antwoord op de suggesties die worden gedaan. Probeer te bellen nadat je een ander netwerk hebt gekozen in Indonesië. Er kan verschil zitten in de ondersteuning van prepaid diensten in dat soort landen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 13, 2025

Alles wat jullie aangeven werkt niet.

Kan je mij aangeven ben jij een klant of ben je van Odido Eric? 

Als ik bij netwerkoperstor -  netwerkscannen - de netwerken 1 voor 1 kies zeggen ze allemaal  kan sim niet met netwerk verbinden.  

Kan iemand van odido verantwoordelijkheid nemen voor dit gesprek en mij helpen ? En met mij alle stappen die nodig zijn door nemen?  Misschien bellen via wifi?  

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 13, 2025

Ik heb ook aan chatgpt gevraagd en die zegt dit:

Wat Odido moet doen

Voice roaming reset

IMS reprovisioning

VoLTE uitzetten op je sim

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 13, 2025

Chat zegt het volgende is dat mogelijk? Zitten hier nog gevolg aan vast? :

Het netwerk wordt nu gevonden,

maar bij bellen krijg ik “doorschakelen met voorwaarden actief”.

Het resetten via ##002# lukt niet (MMI-fout).

Willen jullie call forwarding, IMS én voice roaming volledig resetten op mijn sim?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 13, 2025

Hoi ​@Meinke 

Je praat hier met andere klanten zoals ik. Er zijn moderators,   die posten wel maar bellen nooit.

Wat even bijzonder is, in een eerdere post zeg je dat je sms kunt ontvangen,  en met de test zeg je dat je op alle netwerken te zien krijgt dat je niet kan verbinden. Maar als je niet kunt verbinden kun je ook geen sms ontvangen.  Niet kunnen verbinden is echt een ander probleem dan het op een netwerk wel sms kunnen ontvangen maar niet kunnen bellen met prepaid.  

Als je met geen enkel netwerk meer kunt verbinden en de sim werkt ook niet met handmatig zoeken in een ander toestel,  dan is de aanname van de moderator dat er iets met je simkaart een logische. Een simkaart is een heel klein computertje met contacten en is gevoelig voor temperatuur en vochtigheid.

Ze kunnen een vervangende simkaart naar het adres sturen in Nederland zodat een vriend/vriendin het naar jou kan doorsturen.