Skip to main content

Samsung A51 verbindt niet automatisch met mijn wifi netwerk

  • 20 June 2024
  • 19 reacties
  • 225 Bekeken

Ik heb een Samsung A51 die niet automatisch wil verbinden met mijn ODIDO wifi netwerk. Op vakantie in elk hotel en bij mijn kinderen thuis verbind hij automatisch met wifi bij terugkomst. Echter thuis met mijn ODIDO netwerk niet.

Ik heb alle WPA2/WPA3 instellingen geprobeerd met het opnieuw opstarten van de router. Geen resultaat. Nu ook de optie wifi 6 uitzetten geprobeerd. Geen resultaat.

 

Zijn er nog andere opties die ik kan proberen?

19 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Marco Veld ,

Je zou kunnen proberen om je ODIDO wifi netwerk te verwijderen op je telefoon, daarna opnieuw aanmelden en dan bij instelling gelijk instellen op : Automatisch opnieuw verbinden.

Dank voor je reactie, helaas biedt ook dat geen oplossing

Overigens is het de combinatie Samsung A51 en ODIDO wifi. Met andere telefoons gaat het automatisch verbinden met mijn wifi netwerk prima.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Marco Veld ,

Dat is niet fijn. Nu is het afwachten totdat een moderator reageerd.  Heb je eventueel je klantnummer al in je profiel staan? Anders dat gelijk even doen. De moderator jan je dan beter op weg helpen. 

De moderators reageren vanzelf, dit gaat op volgorde van binnenkomst. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Marco Veld 

En als je eerst de netwerkinstellingen reset op je Samsung?

Hallo @Marco Veld ,

Dat is niet fijn. Nu is het afwachten totdat een moderator reageerd.  Heb je eventueel je klantnummer al in je profiel staan? Anders dat gelijk even doen. De moderator jan je dan beter op weg helpen. 

De moderators reageren vanzelf, dit gaat op volgorde van binnenkomst. 

Dank, mijn klantnummer staat in mijn profiel

 

Hallo @Marco Veld 

En als je eerst de netwerkinstellingen reset op je Samsung?

Ook na een volledige reset/update van mijn telefoon, hetzelfde resultaat helaas

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Marco, ik zag geen klantnummer in je profiel staan, maar ik heb op e-mailadres gezocht en ik kom uit op het nummer **26. Gaat het om dit (Ben) nummer? Zie je je Odido wifi-netwerk helemaal niet in de lijst verschijnen? Of zie je hem wel in de lijst verschijnen, maar lukt het niet om verbinding te maken? Aangezien andere toestellen wel met je wifi-netwerk kunnen verbinden lijkt er een instelling in de weg te zitten op je Samsung A51. Probeer allereerst eens de overige stappen op deze Samsung support-pagina: Smartphone maakt geen verbinding met wifi | Samsung NL | Samsung NL

Ik hoor het graag van je!

nummer **26. Gaat het om dit (Ben) nummer? ==>  JA

Beste Marciano,

Dank voor je reactie. Ik krijg prima verbinding met wifi. Alleen:

Ik heb een Samsung A51 die niet automatisch wil verbinden met mijn ODIDO wifi netwerk als ik weg ben geweest. Op vakantie in elk hotel en bij mijn kinderen thuis verbind hij automatisch met wifi bij terugkomst. Echter thuis met mijn ODIDO netwerk niet.

Ik heb alle WPA2/WPA3 instellingen in de router geprobeerd met het opnieuw opstarten van de router. Geen resultaat. Nu ook de optie wifi 6 uitzetten geprobeerd. Geen resultaat.

Zo is de vraagstelling wellicht duidelijker?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Marco Veld ,

Wil je even het tv klantnummer uit je berichtje halen? Dit kan door onderin op de 3 stipjes te klikken en daarna op bewerken , als je klaar bent klik je op opslaan. Dit kan tot 59 minuten na het plaatsen van je bericht.
Er kijken hier soms ook mensen mee met minder goede bedoelingen.
Je hebt je tv klantnummer ingevuld , je klantnummer is meer zoiets als ABC12345

Hallo @Marco Veld ,

Wil je even het tv klantnummer uit je berichtje halen? Dit kan door onderin op de 3 stipjes te klikken en daarna op bewerken , als je klaar bent klik je op opslaan. Dit kan tot 59 minuten na het plaatsen van je bericht.
Er kijken hier soms ook mensen mee met minder goede bedoelingen.
Je hebt je tv klantnummer ingevuld , je klantnummer is meer zoiets als ABC12345

Thanks!

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Marco Veld ,

Het enige wat ik nog kan bedenken is een factory reset van het modem. Let op, alles wat je ingesteld hebt gaat weer terug naar fabrieks instellingen. 

Onderstaande link is klikbaar.

Factory reset

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Marco, ah duidelijk! Ik las even over het woordje automatisch heen inderdaad. Fijn dat 'ie in ieder geval verbinding maakt, laten we kijken hoe we 'm nu ook voor jouw toestel automatisch kunnen laten verbinden.

  1. Probeert je telefoon automatisch met een ander (oud) wifi-netwerk te verbinden?
  2. Wellicht vind je iets meer over Automatisch verbinding maken via Instellingen > Wifi > Wifi-voorkeuren

Ik tag @Pharwin van Odido ook even als Samsung expert! Wil jij eens meekijken? 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Marco Veld, excuses voor de late reactie! Ik zie dat de stappen die je zelf kunt doen, allemaal al hebt gedaan. Als dat niet helpt, ligt het vermoedelijk aan je toestel. Laat je even weten of een factory reset van je router heeft geholpen? Ik zie dat er werd gevraagd om je netwerkinstellingen te resetten, waar je op had geantwoord dat je een factoryreset/update van je toestel had gedaan. Echter, is dit wat anders dan de netwerkinstellingen resetten. Zou je dat alsnog kunnen doen? Dit kun je doen door te gaan naar Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. 

Ik hoop dat het dan wel werkt! 

Hallo Pharwin,

Als ik mijn netwerkinstellingen van mijn router reset, ben ik dan mijn nieuwe naam en al mijn toestellen kwijt die ik aan het netwerk heb gekoppeld?

Groet Marco

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Marco Veld, van je router durf ik niet te zeggen, ik bedoelde hiermee eigenlijk de netwerkinstellingen resetten van je toestel. Alle gekoppelde apparaten zullen dan wel ontkoppeld worden en dienen daarna opnieuw gekoppeld te worden. Vaak wil een netwerkreset wel helpen. Het ligt vermoedelijk niet aan je router, maar je kunt het natuurlijk wel proberen. Wellicht dat het helpt! 

Hallo Pharwin,

Netwerk instellingen op toestel (Samsung A51) gereset. Maar hij verbindt nog niet automatisch.

Melding die je krijgt is “WPA3 connection is required”

Router geeft aan:

Dus het zou moeten werken?

 

Groet Marco

Mijn partner heeft recent een Samsung A55 gekocht.

Met dit toestel werkt het automatisch verbinden prima.

Met een Samsung A51 is het dus niet mogelijk automatisch te verbinden met ODID wifi.

Ik denk dat we alle opties nu al wel geprobeerd hebben. Echter geen resultaat, helaas :-(

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Marco, fijn om te lezen dat het met de Samsung A55 van je partner wel gewoon werkt. Blijft wel apart dat het precies met je A51 niet lukt. Er lijkt echt iets in de instellingen van de A51 te zitten, aangezien andere toestellen wel automatisch verbinden met ons wifi-netwerk. Ons wifi-netwerk kan bepaalde toestellen niet specifiek uitsluiten. Ik las dat je wel een volledige reset/update had gedaan. Ging dit over een reset van de netwerkinstellingen of over je telefoon zelf? Een laatste optie is wellicht om je A51 naar fabrieksinstellingen terug te zetten. Anders zou ik je vraag ook nog stellen op de Samsung Community. Ik hoop dat de Samsung experts hier meer over weten! 

Dank Marciano. Ik ga contact opnemen met Samsung

Reageer