Skip to main content
Beantwoord

Roaming werkt niet

• August 3, 2025
  • 7 reacties
  • 92 Bekeken

Zodra ik de grens overging, ontving ik geen berichten meer. Boven in de hoek staat 'geen service'. Ik heb alles al geprobeerd wat er wordt aangeraden, maar helaas werkt niks. Wie weet wat ik eraan kan doen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemorgen ​@Kayleebkaylee dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt er altijd automatisch een blokkade voor Roaming ingesteld. Dit doen we om extra kosten te voorkomen. Geen zorgen, we zijn hier niet de moeilijkste in. Ik heb zojuist de blokkade voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer moeten werken! Zo niet, voer dan de stappen opnieuw uit die mijn collega Marciano in zijn bericht heeft aangegeven. 

Goed om te weten. Je behoudt alleen de volgende blokkades. Deze worden niet automatisch opgeheven en zijn bedoelt om extra kosten te voorkomen in het buitenland. Mocht de betalingsregeling voldaan zijn, dan kan je opnieuw contact met me opnemen om ze te laten verwijderen:

•    RIP - Blokkade voor 0906-0909 service nummers
•    RIP - Blokkade Internationale gesprekken - service nummers
•    Aankopen bij derde partijen - Blokkade voor betaalde content diensten
•    Aankopen bij derde partijen - Blokkade app store aankopen via Odido factuur
•    Aankopen bij derde partijen - Blokkade online betalingen derde partijen via Odido factuur

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je! Kan je ook nog het nummer van je man in je profiel zetten met zijn gegevens? Dan kan ik het ook bij hem checken en het meteen in orde maken! 

7 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kaylee, van harte welkom op de community. Ik hoop dat je een goede tijd hebt in het buitenland. Zet je allereerst je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Dan kijk ik graag of je een blokkade hebt op international roaming. Dit kan bijvoorbeeld komen door een betalingsregeling of wanneer je abonnement net van start is gegaan.

Probeer in de tussentijd ook het volgende:

• Zet roaming aan
  • Zet je telefoon een paar minuten helemaal uit en opnieuw aan
  • Reset je netwerkinstellingen via de instellingen van je telefoon
  • Zet automatische netwerkselectie uit en verbind handmatig met een netwerk die je vervolgens in de lijst ziet staan

Laat je het me ook weten in welk land je bent? Dan kan ik je precies vertellen met welke netwerken je kan verbinden. Ik hoor het graag van je! 😊

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 4, 2025

Goedeavond 

Ik heb zojuist alles ingevuld me man heeft het zelfde probleem Alle gegevens zijn bijna het zelfde behalve 06 nummer we zijn in Italië 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Kayleebkaylee dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie dat je een betalingsregeling bij ons hebt lopen. Bij een betalingsregeling wordt er altijd automatisch een blokkade voor Roaming ingesteld. Dit doen we om extra kosten te voorkomen. Geen zorgen, we zijn hier niet de moeilijkste in. Ik heb zojuist de blokkade voor je verwijderd. Kun je je toestel opnieuw opstarten? Dan zou alles weer moeten werken! Zo niet, voer dan de stappen opnieuw uit die mijn collega Marciano in zijn bericht heeft aangegeven. 

Goed om te weten. Je behoudt alleen de volgende blokkades. Deze worden niet automatisch opgeheven en zijn bedoelt om extra kosten te voorkomen in het buitenland. Mocht de betalingsregeling voldaan zijn, dan kan je opnieuw contact met me opnemen om ze te laten verwijderen:

•    RIP - Blokkade voor 0906-0909 service nummers
•    RIP - Blokkade Internationale gesprekken - service nummers
•    Aankopen bij derde partijen - Blokkade voor betaalde content diensten
•    Aankopen bij derde partijen - Blokkade app store aankopen via Odido factuur
•    Aankopen bij derde partijen - Blokkade online betalingen derde partijen via Odido factuur

Laat je weten of het is gelukt? We horen het graag van je! Kan je ook nog het nummer van je man in je profiel zetten met zijn gegevens? Dan kan ik het ook bij hem checken en het meteen in orde maken! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 5, 2025

Goedemiddag 

Heb opnieuw opgestart dat werkte niet daarna alle stappen ondergaan van vorige tips maar werkt helaas niet

Heb geven van me man ingevoerd

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Kaylee, bedankt voor het proberen van de stappen. Wat apart dat het nog niet werkt. Er staat geen blokkade meer, dus je zou verbinding moeten kunnen maken. In Italie kan je (handmatig) verbinding maken met de volgende netwerken: ILIAD, WINDTRE, TIM en Vodafone. Wat gebeurd er precies als je met deze netwerken probeert te verbinden?

Ik heb ook gekeken naar het account van je man. Hier staat ook een blokkade op international roaming. Heb je alleen nog zijn geboortedatum voor me? Dan kan ik zijn blokkade opheffen. Je mag zijn geboortedatum via een privebericht naar me sturen of je kan hem in je profiel zetten onder het kopje ‘info voor moderator’. Dan ga ik meteen voor hem aan de slag!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • August 6, 2025

Goedemiddag 

Eindelijk doet die het. Heb gegeven van me man bij gewerkt in mijn profiel

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Kaylee, superfijn om te lezen dat het nu werkt! Ik heb ook voor je man de blokkade opgeheven. Voor hem geldt exact hetzelfde als wat ik hierboven voor jou stuurde, qua blokkades, netwerken waarmee hij handmatig verbinding kan maken en het resetten van de netwerkinstellingen. Ik verwacht dat het voor hem ook binnen een half uur moet werken. Laat je het me weten? 😄