Skip to main content
Beantwoord

Roaming Vietnam. Wel verbonden, geen internet.

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hi allen,

Ik ben net in Vietnam geland en heb een buitenlandbundel Xl8 gekocht door een sms naar 1280 te sturen. So far, so good. Nu blijkt echter dat mijn telefoon ondanks dat deze verbindt met Viettel, geen internetverbinding heeft. Blokkades staan voor zover ik heb kunnen zien uit (ook in mijn telefoon zelf). Ik heb kortom geen idee wat er mis is. Ik heb een Nothing phone 2 met unlimited basis. Herstart van de gehele telefoon heeft niets uitgehaald...

​​​​​​Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Beste antwoord door remboman

Nu werkt het ineens wel. Viettel en 5G. Geen idee waarom nu wel (heb de telefoon nog maar eens opnieuw opgestart). Dank voor de tips!

Bekijk origineel

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8792 reacties
  • 2 maart 2025

1) heb je het data roaming vinkje bij mobiele netwerken op AAN staan?

2) probeer eens een ander netwerk te selecteren. 

• Auteur
  • 2 reacties
  • 2 maart 2025

​@eric  Beiden al gechecked/ geprobeerd... Geen resultaat.

• 143 reacties
  • 2 maart 2025

​@remboman Roaming met Viettel is maximaal 3G HSPA (3G+), stel 3G in jouw telefoon als voorkeurnetwerk.

• Auteur
  • 2 reacties
  • Antwoord
  • 2 maart 2025

Nu werkt het ineens wel. Viettel en 5G. Geen idee waarom nu wel (heb de telefoon nog maar eens opnieuw opgestart). Dank voor de tips!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Remboman, superfijn om te lezen dat het nu wel werkt! Je telefoon opnieuw opstarten is vaak een goed begin, zodat je telefoon volledig opnieuw verbinding zoekt met een netwerk. Mocht je nog andere vragen hebben, zet dan je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kan ik direct met je meekijken. Anders wens ik je voor nu nog heel goed verblijf in Vietnam! đŸ˜„

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen