Skip to main content
Antwoord

Roaming en mobiele data

• August 8, 2025
  • 10 reacties
  • 86 Bekeken

Hallo,

momenteel verblijven mijn vriend en ik in Griekenland. Mijn vriend kan zijn mobiele data niet aanzetten en zijn roaming ook niet. De instelling zijn helemaal anders. Hij kan wel bellen en sms’en dus zijn simkaart is niet kapot. 
Afgelopen mei in Turkije geweest en toen nergens last van gehad. 

Beste antwoord door Cristien

Goedenavond ​@naomihubers Weet jij toevallig of hij een betalingsregeling heeft lopen? 
Dit omdat dan het internet in het buitenland geblokkeerd is.

Geen regeling? Test dan even jullie simkaarten in elkaars telefoon. De sim kan kapot zijn. 
Start de telefoon opnieuw op en kies handmatig een andere provider en kijk of dat helpt.

Zet de volgende gegevens van het desbetreffende abonnement in je profiel: volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.dat werkt sneller voor de moderators als je aan de beurt bent

10 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • August 8, 2025

Goedenavond ​@naomihubers Weet jij toevallig of hij een betalingsregeling heeft lopen? 
Dit omdat dan het internet in het buitenland geblokkeerd is.

Geen regeling? Test dan even jullie simkaarten in elkaars telefoon. De sim kan kapot zijn. 
Start de telefoon opnieuw op en kies handmatig een andere provider en kijk of dat helpt.

Zet de volgende gegevens van het desbetreffende abonnement in je profiel: volledige naam, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN.dat werkt sneller voor de moderators als je aan de beurt bent

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 8, 2025

Hallo Christien,

nee hij heeft geen betalingsachterstand

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 8, 2025

Inmiddels profiel aangevuld

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • August 8, 2025

Hallo Christien,

nee hij heeft geen betalingsachterstand

Ook geen betalingsregeling?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 8, 2025

Nee ook geen betalingsregeling

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • August 8, 2025

Hallo ​@naomihubers 

Je kunt bellen en smsen dus roaming is het probleem niet.

Als je iets naar onderen gaat zie je dan netwerk selectie? Kies daar eens handmatig een andere provider.

Kan je mobiele data niet aanzetten via het menu als je van boven naar beneden veegt?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 8, 2025

Ik heb een foto in het originele bericht gezet. Daar zie ik hele andere instellingen dan bij mijn eigen telefoon. Hij kan sowieso niet invullen of hij roaming aan wil zetten. Ook staat er nergens netwerk selectie. In het andere menu kan hij mobiele data aanzetten maar gebeurd helaas niks. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Naomi, wat heerlijk dat je samen met je vriend in Griekenland bent. Ik hoop dat jullie aan het genieten zijn! Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb direct gekeken en ik zie geen blokkade op international roaming. Daar ligt het niet aan. Ik zie op je screenshot wel dat hij 2 simkaarten/eSIM gebruikt. Het lijkt alsof alles goed staat, dus op de primaire simkaart. Ik heb je screenshot wel verwijderd, omdat zijn telefoonnummer zichtbaar is. Kunnen jullie eens proberen om via Mobiele data, Standaard telefoonlijn of via Primair instellingen te resetten? Het lijkt erop dat de zakelijke simkaart in de weg zit. Wellicht helpt deze iPhone-gebruikershandleiding. Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 11, 2025

Hoi!

We hebben een heerlijke vakantie! helaas heeft hij nu helemaal geen service meer en kan hij ook niet meer bellen en sms’en dus zijn hele simkaart is kapot. We hebben een nieuwe besteld. 
Ik heb al even met iemand van Odido gebeld. Alsnog bedankt voor de reactie!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Naomi, superfijn om te lezen dat jullie het heerlijk hebben! Is het inmiddels helemaal gelukt met mijn collega van de telefonische klantenservice? 😊