Skip to main content
Sinds een aantal weken heb ik problemen met het ontvangen van de sms'jes die PayPal stuurt bij het inloggen (2-traps verificatie).

Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.

Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.

Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).

Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂

Tja, als Paypal daar zo prat op gaat zullen ze ook hun SMS provider erop aan moeten spreken dat het niet altijd bij hun klanten aankomt. Die partijen zitten vaak in het buitenland en proberen via allerlei (om)wegen de smsjes zo goedkoop mogelijk af te leveren. Er zit namelijk een kostencomponent aan vast, net als voor het afleveren van een telefoongesprek bij de bestemming.

De sms provider van Paypal kan dus eens een andere route kiezen of een trouble ticket proces opstarten naar de HUB partij wie zij weer ertussen hebben zitten om de smsjes naar mobiele netwerken af te leveren.


Hi @FCM 

Goed dat je dit laat weten, dit zoeken we uiteraard graag voor je uit! Komt dit alleen voor bij PayPal of ervaar je dit ook met andere codes? Kun je mij drie voorbeelden geven van de exacte datum en tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. Ik zie je bericht graag tegemoet! :smile:

Hi @Evy, excuus voor de late reactie. Het probleem leek zich in eerste instantie niet alleen te beperken tot Paypal, maar ook in ieder geval Twitter. SMSjes van Twitter lijken inmiddels echter weer goed te worden bezorgd.

Hierbij een aantal data / tijdstippen voor Paypal:
 

15-08-2020 +/- 20:15
08-09-2020: 12:57
08-09-2020: 13:00

De laatste twee pogingen zitten relatief kort op elkaar. Ik had in eerste instantie een betere spreiding van pogingen, maar can't seem to locate mijn aantekeningen daarvan. Hoe dan ook begint Paypal inmiddels om een (nog niet verplichte) verificatiecode te vragen bij inloggen, dus binnenkort kan ik vermoedelijk niet meer in mijn account.

 

 


Hi @FCM 

Dankjewel voor de voorbeelden! Dit heb ik zojusit doorgezet naar onze specialisten. Zodra er meer informatie over is, nemen zij persoonlijk contact op met jou. Mocht je op dit moment nog vragen hebben, dan weet je me te vinden! :smile:


Ik ook heb problemen met PayPal verificatie SMSes. Ik heb net nogmaals geprobeerd, nogsteeds geen geluk.

Tijdstippen: 18-09-2020 11:37 11:38 11:42


Bedankt voor de voorbeelden @Alex.B1 Dit heb ik zojuist doorgezet naar onze specialisten! Wanneer het onderzoek is afgerond, nemen zij persoonlijk contact op met jou. Laat je even weten wanneer het is opgelost? :smile:


Heeft iemand hier al deze SMSjes werkend gekregen? Ik loop tegen hetzelfde aan, daarnaast komt ook de activatieSMS van Signal niet aan. Heb ook een geporteerd nummer na nummerbehoud.


Nee, nog altijd niet werkend…

Paypal legt de fout net zo makkelijk weer terug.

 

De enige oplossing is waarschijnlijk wachten tot mn abonnement afloopt en dan bij een andere provider een abbo nemen.


Ik krijg al maanden geen SMS van PayPal binnen op mijn telefoon. Ik heb echt van alles geprobeerd maar het werkt gewoon voor geen meter!!
 

Ik kan mijn mobiele telefoonnummer niet eens bevestigen voor 2-trapsverificatie. Het probleem is dat de SMS verstuurd door PayPal niet aankomt op mijn telefoon.

- Alle overige SMS ontvangen (van andere bedrijven incl. T-mobile zelf) werkt gewoon goed;

- Andere telefoon (partner) ingesteld bij PayPal. SMS van PayPal komt gewoon aan;

- Mijn simkaart in iPhone van partner (SMS van PayPal komt niet aan)
- Simkaart van partner in mijn iPhone gehad en sms van PayPal komt aan

-T-mobile gebeld en naar T-mobile shop geweest. Alle mogelijke blokkades laten verwijderen. SMS van PayPal komt niet aan.

Ik heb een iPhone 11 met nieuwste updates en met een abbo van T-mobile (en volledig bereik). Ben al klant met dit nummer vanaf het Orange tijdperk...

@#$&@# BIZAR!!!!!


Daar ben ik nog een keer.

Ik heb een oplossing!!!!! Voor iedereen met bovenstaande problemen. Lees onderstaande!!!

Omdat ik namelijk niet geloof dat T-Mobile of PayPal onze problemen met het niet ontvangen van SMS op gaan lossen (dat werkt namelijk al jaren niet goed) heb ik zojuist een heel andere oplossing bedacht/gevonden… een extra simkaart (eSIM prepaid) waar ik de SMSjes van PayPal op binnen laat komen.

Uiteraard neem je dan een andere provider dan dat brakke T-Mobile, dus bijvoorbeeld van het betrouwbare netwerk van KPN of Vodavone/Ziggo (er zijn momenteel 3 providers met eSIM).

De voordeligste eSIM Prepaid leverancier opzoeken, bestellen (EUR 5 maar omdat ik nog een vriend kende met een abbo van dezelfde provider kon ik hem en mijzelf nog eens 5 euro beltegoed kado doen dus eigenlijk kost het niks), ontvangen, activeren en instellen in nog geen 30 minuten voor elkaar.

Heerlijk!!! Het is echt ongelofelijk maar ik ontvang nu gewoon SMSjes en kan dus eindelijk weer inloggen bij PayPal en ik kan nu veel eenvoudiger betalingen doen, etc., etc.. Helemaal top.

Ik was vergeten hoe geweldig het is als je een SMS nodig hebt dat die dan ook echt binnenkomt. Wat een geweldige techniek!!!

@T-Mobile: Dus als je nog meer klanten hebt die al jaren abonnee zijn maar niet eenvoudig over kunnen stappen vanwege een zakelijk abonnement. Geef ze een eSIM van KPN of Vodavone/Ziggo en ook zij kunnen weer aan het werk!!!

 


Verbaast my dat dit probleem nog steeds niet is opgelost.Heb sind kort mijn 2e abbo aangeschaft bij t-mobile en de eerste maand ontving ik de  verificatie sms jes.Na 1 maand hield dit spontaan op.En nog steeds werkt dit niet.Heb geen blokades en alles is toegestaan,maar krijg niks binnen.Hiermee voldoet t-mobile zich niet aan de voorwaarden.


Hi @Nico_utrecht 

Zou je ons het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam en ook graag aangeven om welke diensten het gaat. Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken.

Ik zie je reactie graag tegemoet!


Zelfde probleem hier, 

2002-07-08 09:30 geen sms ontvangen van Paypal (en dit is afgelopen jaar nog nooit gelukt)


Hi @ps80 

Ik wil dit graag voor je doorzetten.  Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Dan kan ik een case voor je aanmaken. 


Hi there, 

I'm facing this problem (07/06/2024 12:01) not only with Paypal but also with Google using an Iphone 12 Pro with iOS 17.5.1.
 

I see this issue is old. Has Odido fixed it? Is there any workaround?

 


Hi @tonholis, welcome to our Community! Please check the following:

  • Please check with PayPal and Google if they have an old phone number registered
  • If they have the right phone number, please try to link a temporary phone number. Do you receive the verification texts then?

Does it still not work? Please send me 3 different examples of when you should've received the verification texts. Important: they must be max 3 days old. Then I will forward it to my colleagues of the technical department.

Date, time and name of the service (PayPal, Google, etc)


Hey @Marciano van Odido , 

The phone numbers are right at Google and Paypal. It was working before.

I can't change them to a temporary phone number because I can't log in without validating the OTP which is sent via SMS.

 

I tried to log in again on Paypal at 2024-06-10 17:13 but didn't get any SMS.


Hi @tonholis, thank you for checking this and thank you for the PayPal example! I just forwarded a case to my technical colleagues and they will research it. At this time they have a processing time of 4 to 8 days. They will call you on your mobile phone number after they've done their research, so please keep an eye on your phone. If you didn't hear anything next week Wednesday, please contact me and I will take a look in the case to see if there's any updates!

Case 71311377


Reageer