Soms komen ze vrijwel direct binnen zoals het hoort, maar sinds een paar weken vaak ook helemaal niet.
Een paar dagen geleden ging het weer goed, nadat het een tijdje niet gewerkt had, dus ik had goede hoop dat het probleem opgelost was, maar helaas ging het vandaag weer mis.
Aangezien andere sms'jes wel goed binnenkomen lijkt het een specifiek probleem met Paypal te zijn. Zij geven aan dat de sms'jes wel verstuurd worden en dat het probleem daarmee aan de ontvangende kant zouden moeten zitten (dus ergens bij T-Mobile).
Het zou fijn zijn als dit probleem verholpen zou kunnen worden 🙂
I'm sorry to read you're having troubles receiving these codes via sms! Do you only have this problem with mijnhypotheekonline.nl or also with other services? My colleague Issam explained how this sometimes happens so I will try to translate that a little!
Companies use other services to send these codes through text messages. It depends on the technique they use, if these texts are arriving on our network. So it may be that mijnhypotheekonline.nl is now using a text service that doesn't work well with the network. Of course if you can't receive codes through sms at all, it is probably due to another problem, so in that case please let us know so we can look into this further!
Let me know if you have any other questions. I'm here to help!
Thanks for the quick reply!
Hoi allemaal,
Bedankt voor het delen van al jullie ervaringen. We zijn op dit moment ontzettend hard bezig met een oplossing voor de PayPal sms’jes! De meldingen waarin jullie hebben aangeven dat het om meerdere diensten gaat, zijn natuurlijk direct doorgezet. Hier wordt dan ook zéker naar gekeken. Omdat het probleem ingewikkelder is dan in eerste instantie gedacht, heb ik hieronder twee workarounds beschreven. Zie het als een tijdelijke oplossing waardoor jullie alsnog veilig gebruik kunnen maken van PayPal.
Workaround 1
Je vult in dit geval eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Vervolgens kies je voor "stuur mij de sms" om een sms-bericht te ontvangen. Deze komt op dit moment niet aan, maar de optie "Heeft u uw telefoon niet bij de hand? Een andere manier proberen" wordt nu ook getoond. Wanneer je hierop klikt, kun je ervoor kiezen om gebeld te worden door PayPal of in te loggen door het beantwoorden van de beveiligingsvragen.
Workaround 2
Werkt bovenstaande niet, dan kun je ervoor kiezen om niet je telefoonnummer, maar een andere beveiligingssleuteltoken in te stellen in je account, namelijk de VIP Access app van Symantec (vergelijkbaar met Google Authenticator).
Als je (via een pc) ingelogd bent in je PayPal-account, kan je via instellingen > beveiligingssleutels beheren kiezen voor "Activeer een nieuwe beveiligingssleuteltoken". Door de VIP Access app (iOS/Android) van Symantec te installeren, kun je dan een verificatiecode zien die je kan gebruiken om in te loggen.
Om de app te registreren, heb je een serienummer en twee 6-cijferige codes uit de app nodig. Het serienummer begint met "SYMZ" en 6-cijferige codes worden iedere 30 seconden in de app getoond.
Excuses voor het ongemak! Weet dat we er achter de schermen alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mochten er nieuwe updates zijn dan zal ik dit uiteraard weer met jullie delen!
Hoi Jaimy,
Inmiddels zitten we in 2020 en is het probleem nog altijd niet opgelost. Workaround 1 bestaat niet meer en workaround 2 is misschien mogelijk als het alleen zou gaan om een tweetrapsverificatie, maar Paypal wil dat ik mijn mobiele nummer verifier en dat kan alleen met een sms die ik niet ontvang.
Ik heb de T-Mobile klantenservice gebeld maar de medewerker in kwestie wist niet wat PayPal was en vertelde mij dat mijn instellingen allemaal goed staan. Ondanks dat dit een bekend probleem is, in ieder geval sinds 2018, had de medewerker geen enkel benul. Jammer… want nu kan ik dus geen aankopen doen via mijn iTunes account. Dat ging jaren prima en nu kan ik mijn account niet verifiëren.
Is er inmiddels een oplossing?
Heb je een nummer van T-mobile of is deze mee genomen met nummerbehoud?
Bij een nummer van T-mobile zou het gewoon moeten werken en bij een geporteerd nummer kan het zo zijn dat de sms'jes ergens blijven haken.
Wellicht kan T-mobile een onderzoek voor je starten en kijk en waar het precies mis gaat.
Hi
Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken.
Hi
Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je het volgende kunnen geven; 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken.
Hallo Hajar,
Exacte tijdstippen wordt wat lastig want ik heb 6-4-2020 tussen 21-22u meermaals geprobeerd mijn nummer te bevestigen, uiteindelijk werd mijn nummer vanuit Paypal zelfs tijdelijk geblokkeerd omdat ik het zo vaak opnieuw geprobeerd heb. Ook op 7-4 is het geprobeerd maar niet gelukt. Na mijn teleurstellende contact met de T-Mobile klantenservice heb ik contact opgenomen met PayPal, om te kijken of er een alternatieve mogelijkheid was en of zij mij konden helpen omdat ik nu dus geen aankopen kon doen via ITunes. Die film op maandag ging dus niet door. Paypal heeft mij vervolgens gisteren gebeld en hebben in mijn plaats mijn nummer bevestigt (ze hebben mij immers gebeld). Dus mijn praktische probleem is opgelost, namelijk dat ik weer mijn betalingen aan iTunes via Paypal kan doen. Helaas niet dankzij een werkende verificatie sms. Ik heb nu Voorlopig ook niet meer nodig.
Paypal beaamde dat T-mobile een soort spamfilter heeft voor hun sms’jes. Jammer dat dit na zo’n lange tijd niet opgelost is. Voor mij is het niet meer relevant, mogelijk in de toekomst wel weer.
Heb gezocht op dit probleem en kwam hier terecht. Heb hetzelfde probleem, krijg geen sms om mijn telefoonnummer te verifiëren.
Bij inlog verificatie via sms krijg ik de code binnen vijf seconden binnen. Kan helaas niet achterhalen vanuit welk land de sms komt, staat enkel de naam PayPal i.p.v. een telefoonnummer.
Staat jouw nummer in het bel me niet register?
Staat jouw nummer in het bel me niet register?
Jazeker
Ook ik heb gegoogled en kwam hier terecht.
Het telefoonnr wat ik heb, heb ik al heel lang, dus moet ongetwijfeld wel een paar keer geporteerd zijn.
Ja, als het goed is, sta ik in het bel-me-niet-register
Deze verificatie problemen ondervind ik al maanden (zo niet jaren! eigenlijk niet zo erg bij gehouden)
Hi @banzi
Excuses voor dit ongemak, natuurlijk zoeken we dit tot de bodem uit! Ervaar je dit alleen met PayPal of ook andere organisaties? Ik start uiteraard een onderzoek voor je, hiervoor ontvang ik graag de volgende gegevens: 3 voorbeelden van de exacte datum en de exacte tijdstippen waarop dit probleem voorkwam. Met alleen een datum kan hij geen onderzoek uitvoeren, dus het exacte tijdstip is hierin erg belangrijk.
Zodra ik de gegevens binnen heb, ga ik gelijk voor je aan de slag!
Hi
Nee, ik ervaar dit niet met andere organisaties. Ik ontvang wel bevestigings-smsjes van bijvoorbeeld Google, PostNL en Booking.com.
Zojuist weer een test gedaan 8-5-2020:
12:09 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan
12:16 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan
12:38 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan
Dan zou het aan PayPal liggen zou je denken… Maar ik heb hierna mijn werk-telefoon (KPN netwerk) aangemeld als primaire telefoon:
12:41 sms laten versturen vanuit PayPal naar gsm op KPN → komt aan! (is dus NIET mijn T-Mobile nummer)
Meteen weer de boel anders ingesteld en mijn T-Mobile nummer primair gezet:
12:43 sms laten versturen vanuit PayPal → komt niet aan
9 mei, 16.23
9 mei, 16.24
9 mei, 16.25
Bedankt voor het delen van deze voorbeelden. Ik heb voor jullie beide een case aangemaakt en onze technische specialisten gaan dit verder onderzoeken. Zij zullen ook contact opnemen voor een terugkoppeling.
15 mei, 19.38
15 mei, 19.40
15 mei, 19.42
Ben gebeld door jullie maar was aan het werk dus kon niet opnemen. Heb teruggebeld maar degene die ik aan de lijn kreeg kon niet vinden waarom jullie me gebeld hadden. "Ze bellen vast nog wel een keer terug."
Het werkt iig nog steeds niet.
Hi
De technische afdeling heeft inderdaad een aantal keer geprobeerd te bellen, helaas was je niet bereikbaar! Maar geen zorgen, we gaan uiteraard verder kijken. De netwerkspecialisten geven aan wanneer het nog steeds niet goed werkt, ook aan de kant van PayPal een onderzoek moet worden gestart. Is dit toevallig al gebeurd? Mocht dit niet geval zijn raden we je aan om contact op te nemen met PayPal. Op deze manier kunnen we verder kijken naar een oplossing! Laat je even weten of het is gelukt?
Ik ben ook 1x gebeld onder werktijd.
vandaag, 23:11 werkt het nog steeds niet.
Hi
Op 18 mei hebben ze jou inderdaad proberen te bellen! Het klopt ook dat het probleem nog niet is verholpen. Voor jou geldt het zelfde advies wat hierboven aan Huigiebaby is gegeven. De netwerkspecialisten geven aan wanneer het nog steeds niet goed werkt, ook aan de kant van PayPal een onderzoek moet worden gestart. Wanneer dit is gebeurt kunnen we het verder onderzoeken, Ik hoor het graag van je!
Hi T-Mobile. ook hier last van wat als ik dit topic lees inmiddels een hardnekkig probleem begint te worden. Paypal-codes komen in het geheel niet binnen. Wordt hier nog altijd aan gewerkt? Het begint knap vervelend te worden..
Hi
Goed dat je dit laat weten, dit zoeken we uiteraard graag voor je uit! Komt dit alleen voor bij PayPal of ervaar je dit ook met andere codes? Kun je mij drie voorbeelden geven van de exacte datum en tijdstippen waarop dit probleem voorkwam? Dan maken wij een case voor je aan en kunnen onze technische specialisten dit verder onderzoeken. Ik zie je bericht graag tegemoet!
Nog steeds hetzelfde probleem.
Nu zegt Paypal het volgende:
"Om aan de nieuwe regelgeving te voldoen, wordt Sterke Klantauthenticatie (SCA) toegevoegd aan het PayPal-loginproces.
Dit wil zeggen dat wanneer je met PayPal inlogt of betaalt, het kan zijn dat je wordt gevraagd om een eenmalige code. Deze sturen we naar het telefoonnummer dat je hebt geregistreerd op je rekening.”
Zou wel handig zijn dat dit dan ook mogelijk is.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.