Skip to main content
Beantwoord

Problemen activering Facetime en iMessage

Toon eerste reactie

128 reacties

• September 1, 2025

OPGELOST Na een heleboel geprobeerd te hebben is het nu opgelost. Ik heb op mijn MacBook bij de instellingen van FaceTime en Berichten het mobiele nummer eerst verwijderd en later weer opnieuw toegevoegd. Ik kreeg  daarna een 6-cijferige code van Apple op mijn iPhone (Apple-Account code). Na invoeren daarvan zag ik na enige tijd dat het was opgelost. Hiermee wordt je Simkaart weer met Apple gekoppeld.

blijft een raadsel waardoor die koppeling eerder was verdwenen. Dat lijkt bij Odido te liggen. Maar het oplossen gaat dus niet via Osido maar via je Apple Account, bij mij via mijn MacBook.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Arjntm ik heb meteen een ticket voor aangemaakt en doorgezet naar onze technische dienst. Het ticketnummer is: 79352103. De verwerkingstijd is momenteel 12 dagen wegens drukte. Het kan best zo zijn dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat je uiterlijk binnen 12 dagen een terugkoppeling kunt verwachten. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Hi ​@Bleekie dat maak ik graag voor je in orde! Echter, zie ik in je profielgegevens dat ik alleen de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer nog mis. Zou je die voor mij kunnen invullen? Ook ontvang ik graag een screenshot van de foutmelding. Dan zet ik het meteen voor je door! 

Hey ​@R-dew fijn dat het toch nog is gelukt, daar ben ik blij mee! Superbedankt voor het delen van de workaround, dit is erg handig om te weten voor anderen! 

• is een Top Poster
  • September 2, 2025

​@Pharwin van Odido Laatse 4 cijfers bankrekening zijn toegevoegd.

Screenshots:

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag ​@Bleekie, bedankt voor het invullen van de laatste gegevens en je screenshots! Ik heb het direct doorgezet naar mijn collega’s van de technische afdeling. Op dit moment hebben zij een verwerkingstijd van 12 kalenderdagen. Laat je het me weten als zij contact met je hebben opgenomen? Mocht je maandag 15 september nog niets hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag of er een update is. Jouw casenummer is: 79366422. 

• is een nieuwe Poster
  • September 4, 2025

Nou, ik heb dezelfde uitdaging….

Ook bij mij draaiende symbooltjes.

alles al geprobeerd incl wipe van mn toestel.

​@Marciano van Odido kunnen jullie dit structureel niet gewoon oplossen?

• September 4, 2025

OPGELOST Na een heleboel geprobeerd te hebben is het nu opgelost. Ik heb op mijn MacBook bij de instellingen van FaceTime en Berichten het mobiele nummer eerst verwijderd en later weer opnieuw toegevoegd. Ik kreeg  daarna een 6-cijferige code van Apple op mijn iPhone (Apple-Account code). Na invoeren daarvan zag ik na enige tijd dat het was opgelost. Hiermee wordt je Simkaart weer met Apple gekoppeld.

blijft een raadsel waardoor die koppeling eerder was verdwenen. Dat lijkt bij Odido te liggen. Maar het oplossen gaat dus niet via Osido maar via je Apple Account, bij mij via mijn MacBook.

NIET OPGELOST. het draaiende sterretje is weliswaar verdwenen maar de iMessage berichten zijn alleen SMS (dus groen). Dus er speelt nog meer…. echt om moedeloos van te worden. Hierbij komt nog dat ik met mijn e-sim met telefoonnummer op dezelfde iPhone nog geen stap verder ben. Hiervoor dus nog steedseen draaiend sterretje, wachtend op activering iMessage en FaceTIme en berichten van Apple krijgen met REG-RESP? etc.

Oidido los dit op!

• is een nieuwe Poster
  • September 4, 2025

NIET OPGELOST. het draaiende sterretje is weliswaar verdwenen maar de iMessage berichten zijn alleen SMS (dus groen). Dus er speelt nog meer…. echt om moedeloos van te worden. Hierbij komt nog dat ik met mijn e-sim met telefoonnummer op dezelfde iPhone nog geen stap verder ben. Hiervoor dus nog steedseen draaiend sterretje, wachtend op activering iMessage en FaceTIme en berichten van Apple krijgen met REG-RESP? etc.

Oidido los dit op!

Ja die heb ik ook al gehad :)

• is een nieuwe Poster
  • September 4, 2025

Hi ​@Marciano van Odido, uiteraard heb ik het bovenstaande allemaal al geprobeerd. Ik hoop dat het nu spoedig opgelost kan worden door de IT afdeling want dit duurt mij allemaal een beetje lang. Tot nu toe niet een hele goede ervaring…. Klantenservice in de winkel was ook waardeloos

• is een Top Poster
  • September 4, 2025

Hi ​@Marciano van Odido, uiteraard heb ik het bovenstaande allemaal al geprobeerd. Ik hoop dat het nu spoedig opgelost kan worden door de IT afdeling want dit duurt mij allemaal een beetje lang. Tot nu toe niet een hele goede ervaring…. Klantenservice in de winkel was ook waardeloos

Ik denk er hetzelfde over. Dit is echt een wanprestatie.

Zelf denk ik dat als dit nog lang duurt dat je kan stellen dat Odido in gebreke blijft. 

Ik kom van KPN en dan beland je bij Odido voor een paar euro goedkoper.

Echt heel veel spijt van… 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Daffiej, welkom op onze community! Uiteraard excuses voor het ongemak. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ook wil ik voor jou een ticket aanmaken en doorzetten richting ons IT-team, zodat je op de hoogte kan worden gesteld wanneer het is opgelost. Heb je voor mij de onderstaande informatie: 

• Datum & tijdstip van de meest recente activeringspoging:
  • Datum sinds wanneer dit probleem zich voordoet:
  • Welke foutmelding krijgt je precies te zien en kun je hiervan een screenshot met mij delen (graag zonder privégegevens): 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Als je ook nog bovenstaande informatie met mij kunt delen, ga ik direct voor je aan de slag! 

• heeft eerste post geplaatst
  • September 8, 2025

Hoi allemaal, fijn dat het weer werkt! Uiteraard, excuses voor het ongemak. Alles zou nu weer naar behoren moeten werken. Voor de mensen waarbij het nog niet werkt, voer dan het onderstaande uit: 

• Telefoon opnieuw opstarten
  • Checken of de software van je toestel up-to-date is
  • Netwerkinstellingen resetten  Bij een iPhone doet je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Mocht dat niet werken, stuur dan een reactie in dit topic en tag mij met de volgende informatie: 

• Sinds wanneer speelt dit probleem?
  • Welke foutmelding krijgen jullie te zien (met screenshot zonder privégegevens) 

​@Pharwin van Odido 
We hebben nu al een paar weken een probleem met de iMessage activatie (nummer eindigend in xxxxxxx715)
Alles geprobeerd, ook langs de shop gegaan, nieuwe eSim er in, maar nog steeds kan het 06 nummer niet geactiveerd worden voor iMessage. Netwerk reset ook al een paar keer uitgevoerd maar helpt ook niet… 

Probleem sinds een of 2 weken geleden mid Augustus…

Fout melding is een basic Error … 

• is een Top Poster
  • September 8, 2025

Hier ook hetzelfde probleem.. probeer het al weken met de hulp van Apple support. Die geven aan dat het probleem bij Odido ligt. Hang elke dag met ze aan de lijn, en je word teruggebeld zeggen ze. Heb nooit meer een telefoontje terug gehad. Alles geprobeerd, maar telefoonnummer blijft laden. Zoek je hulp krijg je niks..

• Debutant
  • September 8, 2025

Hier ook hetzelfde probleem en alle stappen al geprobeerd. Zelfs e-sim opnieuw geinstalleerd. Telefonisch worst je ook niet geholpen (probleem is bekend zeggen ze). Zo te lezen lult het al langer aps een maand niet om het op te lossen. 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@jssx, welkom op onze community en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Op dit moment kunnen een aantal klanten nog problemen ervaren met Facetime & iMessage. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik wil daarom ook meteen een ticket voor je aanmaken en doorzetten, zodat ze dit ook voor jou kunnen onderzoeken en op de hoogte kunnen stellen wanneer het is opgelost. 

Dubbelcheck: het gaat dus niet om het nummer uit je profiel? Zou je het juiste telefoonnummer in je profiel kunnen vermelden met de juiste bijbehorende gegevens? Kun je ook aangeven rond welke datum dit probleem speelt? Daarnaast ontvang ik ook graag een datum & tijdstip van de meest recente activeringspoging. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Kevinbeuker ​@maurice_1975  ik heb zojuist in jullie eigen topics gereageerd en ik spreek jullie daar graag verder! Goed om te weten: het is niet de bedoeling om in meerdere topics te reageren over hetzelfde onderwerp of te openen. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. We willen graag alle communicatie op 1 plek houden, zodat het overzichtelijk voor ons blijft en we iedereen zo goed mogelijk verder kunnen helpen. 

• is een Top Poster
  • September 9, 2025

Topics worden gewoon gesloten als “beantwoord”. Dat is ook niet erg netjes. Leuk dat jullie alles op 1 plek willen houden, maar sluit dan niet het topic zomaar.

Overigens werkt het bij mij ook nog steeds niet :-D

• heeft eerste post geplaatst
  • September 9, 2025

Hi ​@jssx, welkom op onze community en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Op dit moment kunnen een aantal klanten nog problemen ervaren met Facetime & iMessage. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak! Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik wil daarom ook meteen een ticket voor je aanmaken en doorzetten, zodat ze dit ook voor jou kunnen onderzoeken en op de hoogte kunnen stellen wanneer het is opgelost. 

Dubbelcheck: het gaat dus niet om het nummer uit je profiel? Zou je het juiste telefoonnummer in je profiel kunnen vermelden met de juiste bijbehorende gegevens? Kun je ook aangeven rond welke datum dit probleem speelt? Daarnaast ontvang ik ook graag een datum & tijdstip van de meest recente activeringspoging. 

Ik zie je reactie graag tegemoet! 

Hi Pharwin, 

Het betreft het 2e nummer in m’n profiel, eindigend in 715‬ (we hebben het Samen Unlimited). Ik zou niet precies weten wanneer dit probleem starte, het kan 2 weken gelden zijn maar ook 3 weken gelden.

Ik hoop echt dat jullie dit snel kunnen oplossen want m’n vrouw ontvangt haar activatie codes en andere belangrijke berichten niet…

Mvg, JS

• is een nieuwe Poster
  • September 9, 2025

Hi ​@Pharwin van Odido ik heb sinds eergisteren hetzelfde probleem als de mensen hierboven. Vandaag alles geprobeerd te resetten zoals je aangeeft maar niks werkt. Krijg dezelfde errormelding als de mensen in dit topic. Telefoon staat alleen wel in het Spaans. Ik heb nog een tweede nummer (Spaanse provider) maar die lijkt het ook niet meer te doen met imessage en facetime sinds dit probleem is ontstaan.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Janssen23 er worden in topics Beste Antwoorden geselecteerd, omdat het antwoord op dat moment ook het Beste Antwoord is (totdat iemand anders met een ander Beste Antwoord komt). Zodra er een Beste Antwoord wordt geselecteerd, wordt het topic automatisch op '’opgelost'’ gezet. Dit kan ook niet veranderd of aangepast worden, maar dat betekent niet dat het ook daadwerkelijk is opgelost. Dat is in de reacties altijd terug te lezen. Ik zag dat je al een eigen topic hierover had aangemaakt, waar ik ook in heb gereageerd. Het is niet de bedoeling om in meerdere topics te reageren over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen.

Ik spreek je graag verder in je eigen topic!

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@jssx dat snap ik heel goed! Ik wil net als de rest dat jullie zo snel mogelijk weer gebruik kunnen maken van deze diensten. Dank voor het delen van de informatie! Ik heb meteen een ticket voor je aangemaakt en doorgezet richting ons IT-team. Het referentienummer is: 79446457. De verwerkingstijd is momenteel 12 dagen wegens de drukte. Het kan best zo zijn dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het maximaal 12 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kan verwachten. Ze zullen er alles aan doen om het zo snel mogelijk op te lossen. 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je!

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@DyJai welkom op onze community! In dat geval, wil ik ook graag voor jou een ticket aanmaken en doorzetten. Heb je sinds eergisteren dit probleem? Heb je alleen voor mij de meest recente activeringspoging (datum + tijdstip)? Dan zet ik het meteen voor je door! 

• is een nieuwe Poster
  • September 10, 2025

Hoi ​@DyJai welkom op onze community! In dat geval, wil ik ook graag voor jou een ticket aanmaken en doorzetten. Heb je sinds eergisteren dit probleem? Heb je alleen voor mij de meest recente activeringspoging (datum + tijdstip)? Dan zet ik het meteen voor je door! 

Hi, ik heb inderdaad pas 2 dagen dit probleem. de laatste poging was vandaag 10 september rond  13:30

• is een nieuwe Poster
  • September 10, 2025

Ondertussen werkt het weer! Het ticket is niet meer nodig dus ​@Pharwin van Odido 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@DyJai wat fijn dat het weer werkt, daar ben ik blij mee! Ik heb ondertussen vernomen dat het is opgelost en dat het weer zou moeten werken. Dank je wel voor de bevestiging! 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust of open een nieuw topic. De community is er voor je! 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi allemaal, ik heb inmiddels van ons IT-team vernomen dat het opgelost is en dat alles weer naar behoren zou moeten werken. Start voor de zekerheid je toestel opnieuw op en voer het onderstaande uit. 

Facetime: Open de iPhone-instellingen > FaceTime > Zorg ervoor dat FaceTime is ingeschakeld > Tik op het Odido-nummer > Wanneer je een melding krijgt, tik dan op ‘Schakel in’.

IMessage: Open iPhone-instellingen > Apps > Berichten > Zorg ervoor dat iMessage is ingeschakeld > tik op 'Versturen en ontvangen' > Tik het Odido-nummer > Je krijgt een melding, klik op ‘Schakel In’ 

Mocht het niet werken, laat het dan aan mij weten in dit topic met de informatie die ik eerder had opgevraagd. Dan zet ik het alsnog voor jullie door!