Skip to main content
Beantwoord

Probleem activatie Facetime en iMessage

• July 28, 2025
  • 48 reacties
  • 683 Bekeken

Toon eerste reactie

48 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 26, 2025

​@Marciano van Odido ​@Demy van Odido 

Goedemiddag Marciano,

Ik vind het allemaal maar lang duren. Dit is toch gewoon basis functie.

Ik krijg het gevoel aan het lijntje gehouden te worden.

Ik ben niet de enige met dit probleem. 
Hoe lang gaat dit nog duren. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Rob, ik snap je volkomen. Waarom het niet werkt dat weet ik niet precies, vandaar dat de technische afdeling hiermee bezig is. Ik kan je alleen garanderen dat ze er echt mee bezig zijn, zeker aangezien dit incident is aangemaakt. Hoelang het nog duurt kan ik ook niet zeggen. Als ze een verwachtte oplosdatum hadden, had ik het uiteraard wel met je gedeeld. Zodra het is opgelost kijk ik met alle plezier mee naar een passende vergoeding om het met je goed te maken.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 30, 2025

​@Demy van Odido ​@Marciano van Odido 

Er zijn inmiddels verschillende topics met mensen die deze klacht hebben. 
Er zit geen vooruitgang in helaas. 
Ik denk dat ik lang genoeg heb gewacht op een oplossing.

Nogmaals wanneer is dit opgelost. En zo niet bied dan aan dat klanten hun contract mogen ontbinden

Odido blijft toch in gebreke op deze manier.

ik vind het echt bizar dit. 
Ik kom bij KPN vandaan waar alles gewoon werkte. 
en nog wel met 2 nummers ook. 

Zijn ze wel met beide nummers bezig?

Wat heb ik een spijt dat ik me heb laten overhalen om naar Odido te gaan zeg. 😔

• Auteur
  • is een Top Poster
  • August 30, 2025

​@Marciano van Odido als aanvulling op bovenstaande 

ik heb zojuist 1 nummer overgezet naar E-sim en dat heeft niets geholpen 

• September 1, 2025

Er zijn idd meer mensen met dit probleem. Zoals ik. Mijn melding staat in een ander topic op deze community waar veel anderen het ook hebben gemeld. Graag een oplossing. Het is echt een technisch proleem bij Odido. Bij mij begon het na een ‘carrier update’, dus nieuwe instellingen van de mobielaanbieder, Oidido.

• September 1, 2025

OPGELOST Na een veel geprobeerd te hebben is het nu opgelost. Ik heb op mijn MacBook bij de instellingen van FaceTime en Berichten het mobiele nummer eerst verwijderd en later weer opnieuw toegevoegd. Hierna kreeg ik een 6-cijferige code van Apple op mijn iPhone (Apple-Account code). Na invoeren daarvan zag ik na enige tijd dat het was opgelost. Hiermee wordt je Simkaart weer met Apple gekoppeld.

Het blijft een raadsel waardoor die koppeling eerder was verdwenen. Dat lijkt bij Odido te liggen. Maar het oplossen gaat dus niet via Odido maar via je Apple Account, bij mij via mijn MacBook.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 4, 2025

​@Demy van Odido ​@Marciano van Odido 

Er zijn inmiddels verschillende topics met mensen die deze klacht hebben. 
Er zit geen vooruitgang in helaas. 
Ik denk dat ik lang genoeg heb gewacht op een oplossing.

Nogmaals wanneer is dit opgelost. En zo niet bied dan aan dat klanten hun contract mogen ontbinden

Odido blijft toch in gebreke op deze manier.

ik vind het echt bizar dit. 
Ik kom bij KPN vandaan waar alles gewoon werkte. 
en nog wel met 2 nummers ook. 

Zijn ze wel met beide nummers bezig?

Wat heb ik een spijt dat ik me heb laten overhalen om naar Odido te gaan zeg. 😔

​@Marciano van Odido  ​@Pharwin van Odido ​@Demy van Odido 

Er is nog steeds geen oplossing. Ik kan niet anders concluderen dan dat Odido in gebreke blijft .

Deze diensten werken  niet. Er komen alleen maar klachten bij.

Kunnen jullie bevestigen dat dit een reden is om kosteloos je contract op te zeggen. 

Hoe gaat dit in zijn werk en wat moet ik daarvoor doen

• September 4, 2025

OPGELOST Na een veel geprobeerd te hebben is het nu opgelost. Ik heb op mijn MacBook bij de instellingen van FaceTime en Berichten het mobiele nummer eerst verwijderd en later weer opnieuw toegevoegd. Hierna kreeg ik een 6-cijferige code van Apple op mijn iPhone (Apple-Account code). Na invoeren daarvan zag ik na enige tijd dat het was opgelost. Hiermee wordt je Simkaart weer met Apple gekoppeld.

Het blijft een raadsel waardoor die koppeling eerder was verdwenen. Dat lijkt bij Odido te liggen. Maar het oplossen gaat dus niet via Odido maar via je Apple Account, bij mij via mijn MacBook.

NIET OPGELOST. het draaiende sterretje is weliswaar verdwenen maar de iMessage berichten zijn alleen SMS (dus groen). Dus er speelt nog meer…. echt om moedeloos van te worden. Hierbij komt nog dat ik met mijn e-sim met werktelefoonnummer op dezelfde iPhone nog geen stap verder ben. Hiervoor dus nog steedseen draaiend sterretje, wachtend op activering iMessage en FaceTIme en berichten van Apple krijgen met REG-RESP? etc.

Oidido los dit op!

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@RobN99 op dit moment loopt het issue nog. Zodra er meer bekend is, zul je op de hoogte worden gesteld. Het is voor nu geduldig afwachten, sorry! 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@R-dew in dat geval, wil ik graag een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team. Heb je voor mij de onderstaande informatie: 

• Datum & tijdstip van de meest recente activeringspoging:
  • Datum sinds wanneer dit probleem zich voordoet:
  • Welke foutmelding krijgt je precies te zien en kun je hiervan een screenshot met mij delen (graag zonder privégegevens): 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan zet ik het meteen voor je door!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 5, 2025

Hi ​@RobN99 op dit moment loopt het issue nog. Zodra er meer bekend is, zul je op de hoogte worden gesteld. Het is voor nu geduldig afwachten, sorry! 

​@Pharwin van Odido  Dat is toch niet echt antwoord op mijn vraag. 
Ik begrijp echt niet waarom dit zo lang moet duren. 
Als Odido een dienst niet levert. Al langer dan een maand. 
Ik denk dat ik wel genoeg geduld heb gehad. 
Ik wil een werkende dienst. 
En anders graag het voorstel beide nummers kosteloos contract vrij te maken.
Toestel wil ik dan wel per maand blijven betalen als dit mogelijk is.

Is dit mogelijk 

​@Marciano van Odido 

• September 5, 2025

Hoi ​@R-dew in dat geval, wil ik graag een ticket voor je aanmaken en doorzetten richting ons IT-team. Heb je voor mij de onderstaande informatie: 

• Datum & tijdstip van de meest recente activeringspoging:
  • Datum sinds wanneer dit probleem zich voordoet:
  • Welke foutmelding krijgt je precies te zien en kun je hiervan een screenshot met mij delen (graag zonder privégegevens): 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan zet ik het meteen voor je door!

Ik heb de gegevens (tijdelijk) aangevuld. En ik krijg steeds popup vensters of ik FaceTime wil inschakelen en als ik bevestig dan “FaceTime-activering - Fout tijdens activeren. Probeer het opnieuw”

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@RobN99 dat snappen we heel goed. We willen net als de rest dat deze dienst ook weer zo snel mogelijk gaat werken. Als ik het voor je kon oplossen, had ik het uiteraard graag gedaan. Echter, is dit onmacht en zullen we moeten wachten totdat er meer bekend is. Het is niet mogelijk om hierdoor contractsvrij te worden en je toestelbetaling nog steeds maandelijks te betalen. Zodra het is opgelost, kijken we uiteraard mee naar een gepaste vergoeding. 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@R-dew dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken en ik zie dat het nummer actief is bij Ben, klopt dat? Kan het zijn dat je geen (mobiel) abonnement bij Odido hebt? Dan kun je het beste hierover contact opnemen met Ben. Ik zou alleen een ticket voor je kunnen doorzetten als je een actief abonnement bij ons hebt. Ben is nog steeds een aparte provider met een eigen klantenservice. Zij kunnen dit voor je doorzetten of het is afwachten totdat het issue is opgelost. We zullen dit uiteraard communiceren wanneer het zo ver is. Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb! 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

• is een Top Poster
  • September 8, 2025

Hier hetzelfde probeer.. weken lang geen FaceTime met m’n telefoonnummer

• is een Top Poster
  • September 8, 2025

Beste,

Ik ben inmiddels al weken bezig met het probleem dat FaceTime niet werkt. Alles is geprobeerd, zelfs het terugzetten naar fabrieksinstellingen. Toch word ik telkens van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik wil dit graag samen met jullie oplossen. Lukt dat niet, dan zie ik mij genoodzaakt mijn abonnementen op te zeggen. Apple heeft mij de afgelopen weken uitgebreid geholpen en geeft nu duidelijk aan dat het probleem bij Odido ligt.

Ik hoor graag hoe we dit kunnen oplossen.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Kevinbeuker we helpen je hier graag bij verder. Echter, is het niet de bedoeling om in meerdere topics te reageren of te openen over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. We willen graag alle communicatie op 1 plek houden. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Een collega of ik zal zo snel mogelijk terugkomen in je eigen topic! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • September 15, 2025

​@Pharwin van Odido  Na jouw bericht in het andere topic heb ik het geprobeerd. 
En heb beide nummers kunnen activeren. 
Hopelijk blijft het werken ook na software updates.

Welke gepaste vergoeding/compensatie waar je het eerder overhad is bespreekbaar. 

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@RobN99 yes, ik had inderdaad vernomen dat het inmiddels weer zou moeten werken. Fijn dat alles weer naar behoren werkt en excuses voor het ongemak dat de oplossing lang op zich liet wachten!

Als compensatie voor het ongemak, kan ik eventueel éénmalig € 10,00 vergoeden op je eerstvolgende factuur. Zou je dat willen? 

Als je mij akkoord hierop kan geven, maak ik het meteen voor je in orde! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 16, 2025

Hoi ​@Pharwin van Odido dat is akkoord.

Is dat €10,- per mobiel nummer. Want ik had problemen met 2 nummers natuurlijk.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@RobN99 dat is inderdaad per mobiel nummer ja! Weet dat ik hier nu wel een hele grote uitzondering voor je heb gemaakt en ik hoop dat ik de pijn een beetje kan verlichten, n.a.v. dit issue. Gelukkig is het eindelijk opgelost! 

Ik heb zojuist de credits verwerkt bij je abonnementen en je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. Ik hoop dat je alsnog bij ons wilt blijven! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Anders wens ik je nog een hele fijne dag toe! 🙌

• Auteur
  • is een Top Poster
  • September 17, 2025

Hoi ​@Pharwin van Odido ik zie de credits inderdaad.

Bedankt hiervoor! Je hebt me goed geholpen.

We gaan het zien de komende tijd.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@RobN99 uiteraard, geen dank en graag gedaan! 

Als je nog andere vragen hebt, dan weet je me te vinden. De community is er altijd voor je!