Skip to main content
Beantwoord

Opzeggen wegens alles storingen

• December 4, 2025
  • 28 reacties
  • 295 Bekeken

Goedemorgen alle belanghebbende en mede odido gebruikers die problemen ervaren wegens de storingen ,

Ik ben al langer dan 10 jaar klant bij Odido (voorheen T-Mobile). Ik heb al jaren mijn telefoonabonnement , en internet+thuis , en ik heb eigenlijk weinig problem gehad in al die jaren. Maar sinds de laatste 2 jaren zijn de storingen veel te vaak op mobiel en thuis . Dit leidt tot grote ontevredenheid ! Af en toe kan een keer , maar dit loopt de spuigaten uit

Ik heb na de laatste 2 unlimited abonnementen van mij en mijn vrouw , met 2 toestellen , na de looptijd van 2 jaar , dit laten omzetten naar 2 sim only Hello abonnementen. Maar na weer de zoveelste storing van gisteren ben ik het zat. Ik wil opzeggen en naar een andere provider. Nu wordt mij dit eigenlijk een beetje onmogelijk gemaakt. Ik moet een opzegboete betalen , van de resterende maanden ( tot medio 2027 ). Of ik moet het volgende doen om een case te krijgen om het kosteloos te laten beeindigen.

Ik moet dus 3 keer storing in 1 week hebben , dit kunnen bewijzen en doorgeven aan de technische dienst. Dit moet binnen 1 week zijn , want Odido kan niet verder terugkijken is mij verteld . Terwijl ik al van het laatste half jaar 3 mails heb ontvangen met excuses voor diverse storingen , maar dit kan ik niet gebruiken als bewijs. Ik moet het als volgt doen anders kan ik niet geholpen worden :

Datum + tijdstip + locatie gebeurtenissen binnen 1 week, terwijl 3 x in 1 week haast niet voorkomt volgens mij ? Maar goed , dit is nu gisteren gebeurd , nu ook lichte vertraging dus dan zou ik op 2 keer storing komen.

Maar dan komt het mooiste :

Ik moet een simkaart van een ander in mijn telefoon doen (bijvoorbeeld collega) , om zeker te weten dat de storing niet gewoon aan mijn telefoon ligt. Ik vind dit echt te bizar voor woorden dat jullie dit uberhaupt durven te vragen. Hoe kunnen jullie eisen of er vanuit gaat dat een collega dit heeft , dit met zijn/haar sim wilt laten doen , en dat iedereen hier tijd voor heeft op werk. Dit terwijl overal op het nieuws , en op eigen sites de storingen en andere sites de storingen worden aangegeven ?

De klantenservice en de kwaliteit van T-Mobile internet / bellen , mobiel en thuis waren echt jaren top. Met problemen of vragen die ik had ,werd altijd goede service geleverd . Maar sinds het Odido geworden is , is het echt stukken minder geworden.

Ik heb hier echt behoorlijk het gevoel , dat het me eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt om het bewijs te overleggen , simpelweg omdat Odido zijn klanten niet wil kwijtraken. Maar op deze manier , gaat het veel meer klanten kosten , die zeker nooit meer terug willen komen. Ik hoop echt dat hier naar gekeken wordt ,  en dat jullie je klant en andere klanten tegemoet komen.

Beste antwoord door soepkip67

Hallo ​@BBJMK ,

Geen dank, graag gedaan, ik stuur je graag in de juiste richting. Dit gaat anders eindeloos door zonder een daadwerkelijke oplossing.

Ga die brief maar schrijven en opsturen. Ze zullen geen contact opnemen met jou. Indien je contact wil, zal je zelf moeten bellen. en zoals ik al vermelde in mijn laatste reactie: 

“Je kan blijven posten, er zal geen reactie komen van een moderator, kortweg omdat hij of zij er niets mee kan. Dit moet echt via de officiële weg.”

28 reacties

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 4, 2025

Wilde wat typfouten herstellen. Excuses.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 4, 2025

Hoi ​@BBJMK ,

Je bumbed je eigen topic, dat is niet de bedoeling op een forum. 

De vraag die gesteld wordt om 3 voorbeelden aan te leveren die maximaal een week oud zijn is om een storingsonderzoek te kunnen doen op een specifieke user.

Het is niet bedoeld om met 3 voorbeelden een contract kosteloos te ontbinden.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 4, 2025

Hoi ​@BBJMK ,

Je bumbed je eigen topic, dat is niet de bedoeling op een forum. 

De vraag die gesteld wordt om 3 voorbeelden aan te leveren die maximaal een week oud zijn is om een storingsonderzoek te kunnen doen op een specifieke user.

Het is niet bedoeld om met 3 voorbeelden een contract kosteloos te ontbinden.

Aan de telefoon zei de medewerkster dat inderdaad , dat om het starten van het onderzoek dit nodig was. Maar dit betekent dus dat er 3 keer in een week een storing moet zijn , anders kan het onderzoek niet eens gestart worden ? En het verhaal van " probeer het met een sim kaart van een collega , en dan kunnen we de case starten ? " Dat is toch wel echt vergezocht vind je niet ? Het zijn allemaal landelijke storingen geweest , waar iedereen last van heeft gehad.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 4, 2025

Alleen verstoringen langer dan 12 uur per keer geven recht op een compensatie.  Odido heeft dat inderdaad een keer al gedaan.

Korte verstoringen zijn vervelend, maar bij consumenten sims is er geen formele SLA. Daarnaast was bijvoorbeeld de storing van gisteren niet landelijk. 

Na je contractperiode kun je opzeggen of eerder opzeggen, maar dan betaal je de resterende maanden in 1 keer.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 5, 2025

Alleen verstoringen langer dan 12 uur per keer geven recht op een compensatie.  Odido heeft dat inderdaad een keer al gedaan.

Korte verstoringen zijn vervelend, maar bij consumenten sims is er geen formele SLA. Daarnaast was bijvoorbeeld de storing van gisteren niet landelijk. 

Na je contractperiode kun je opzeggen of eerder opzeggen, maar dan betaal je de resterende maanden in 1 keer.

Goedemorgen Eric. Ik hoef ook geen compensatie , Odido levert niet de kwaliteit die ze horen te leveren. Het onderzoek om een case te starten , om misschien dan onder een opzegvergoeding te krijgen , daar gaat het mij om. 3 keer in 1 week moet de storing zijn , en moet worden doorgegeven en daarnaast nog een simkaart van een collega erin doen. Dit zijn toch dingen wat het onmogelyk maakt om uberhaupt een onderzoek te starten?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 5, 2025

Als ze je om voorbeelden vragen dan klinkt het als een individuele storing. Een sim swap, dus jouw simkaart in een ander toestel is een hele normale procedure. Jouw toestel is namelijk een belangrijk deel van de verbinding. Maar als je last had van een generieke storing, dan heeft het doorgeven van individuele voorbeelden niet zo'n zin, maar dat gebeurt niet 3 x in de week, dus vandaar dat de klantenservice wil laten bekijken of er toch iets specifiek met jouw toestel / sim mis is.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 5, 2025

Als ze je om voorbeelden vragen dan klinkt het als een individuele storing. Een sim swap, dus jouw simkaart in een ander toestel is een hele normale procedure. Jouw toestel is namelijk een belangrijk deel van de verbinding. Maar als je last had van een generieke storing, dan heeft het doorgeven van individuele voorbeelden niet zo'n zin, maar dat gebeurt niet 3 x in de week, dus vandaar dat de klantenservice wil laten bekijken of er toch iets specifiek met jouw toestel / sim mis is.

Het vragen om een sim swap vind ik wel bijzonder , zeker hoe het wordt gevraagd. Of mijn collega even zijn simkaart erin wil doen ? Wie zegt dat iemand van mijn collega's dit heeft ? En welk persoon heeft altijd een reserve sim bij zich ? Ik vroeg ook , stel dat ik een e-sim had , hoe moesten we dat doen dan ? Daar krijg ik ook geen antwoord op . Ik moet zeggen , de dame die me hielp was heel behulpzaam en aardig , maar vanuit de technische dienst werden deze vragen/eisen gesteld.

De storingen zijn zoals je zegt altijd de generieke storingen geweest die in het nieuws kwamen , en het is echt onder klanten van Odido een groot probleem aan het worden. Even geen internet is misschien niet zo een probleem , maar niet kunnen bellen dat is wel echt een heel groot issue.

Ik heb ook nooit gezegd dat dit 3 keer per week gebeurd tegen ze , zoals je zegt gebeurt dat haast nooit 3 x in de week. Dus daarom vind ik dat het me eigenlijk onmogelijk wordt gemaakt om zo een case te beginnen. Dat vind ik onredelijk naar een klant toe. Ik vraag om een oplossing , en dit is het enige wat ze me aanbieden , of tot half 2027 mijn abonnement af te betalen. 

Ik vind het daarom op mijn beurt zeer onredelijk , en eigenlijk wordt het me onmogelijk gemaakt om tot een oplossing te komen. 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 5, 2025

Ik weet niet waar je last van hebt, maar probeer toch eens een ander toestel als je, naast de paar keer generieke storingen in de afgelopen maanden, meer problemen hebt. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 5, 2025

Ik weet niet waar je last van hebt, maar probeer toch eens een ander toestel als je, naast de paar keer generieke storingen in de afgelopen maanden, meer problemen hebt. 

Ik heb niet meer problemen dan ieder ander heeft met Odido.

Ik heb last van de storingen , die bij iedereen bekend zijn. Met oplossing bedoel ik een redelijke oplossing voor het stoppen van mijn abonnementen. Mijn vriendin heeft een IPhone en die heeft hetzelfde , het ligt niet aan de toestellen maar aan het netwerk. Maar ik hoop een inhoudelijke reactie te krijgen op mijn vragen. Want de suggesties van een andere simkaart proberen , 3 keer een storing per week doorgeven , zijn niet redelijk om een case te beginnen. Het bewijs van de storingen daar heb ik in een half jaar tijd , al mails van Odido gehad met excuses. Maar daar heb ik niks aan.

Ik vind dat er vanuit Odido een redelijke oplossing moet komen , en geen onmogelijke vragen om een case te starten.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 5, 2025

Helemaal goed en duidelijk.

Als het om de generieke storingen dan gelden de wettelijke vergoedingen.  Dat is door Odido ook al eens uitgekeerd. Niet minder maar ook niet meer. Er is dus geen mogelijkheid voor kosteloos ontbinden. 

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 5, 2025

@BBJMK

Compensatie is wettelijk vastgelegd door de regering!

Uitleg wanneer compensatie bij storingen

Gelukkig was de storing weer snel opgelost dus geen compensatie nodig.

Dat ze een sim wissel vragen is niet brutaal dat is om te kijken of je simkaart stuk is wat zomaar kan gebeuren. Dus dat was puur om iets uit te sluiten en een hele normale vraag.

En klopt bij een E-Sim gaat dat niet, maar dat kan je dan ook aangeven.

Opzeggen kan uiteraard door je abonnement af te kopen tegen 100% van de abonnement kosten.

Daarvoor moet je even de klantenservice bellen.
Succes en fijn weekend! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 5, 2025

@BBJMK

Compensatie is wettelijk vastgelegd door de regering!

Uitleg wanneer compensatie bij storingen

Gelukkig was de storing weer snel opgelost dus geen compensatie nodig.

Dat ze een sim wissel vragen is niet brutaal dat is om te kijken of je simkaart stuk is wat zomaar kan gebeuren. Dus dat was puur om iets uit te sluiten en een hele normale vraag.

En klopt bij een E-Sim gaat dat niet, maar dat kan je dan ook aangeven.

Opzeggen kan uiteraard door je abonnement af te kopen tegen 100% van de abonnement kosten.

Daarvoor moet je even de klantenservice bellen.
Succes en fijn weekend! 

Er wordt niet gelezen naar wat ik typ.

Compensatie hoef ik niet , ik ben al langer dan 10 jaar klant , en ben klaar met alle storingen.

Kijk op alle vergelijkingsites , Odido komt er prijs technisch / kwalitatief / klantenservice , het slechts uit. En als je wilt opzeggen is er het alleen mogelijk op de manier wat ik bovenstaand heb getypt.

Kan jij op je werk zomaar iemand z'n sim bij jou erin doen ? Vraag jij dat aan je collega's ? Wilt je collega dat? Mag dat zomaar van je werkgever even rommelen met de telefoons ?  

Het was geen vraag , het was een vereiste om uberhaupt een case te starten. Ik moest dit kunnen bewijzen , door middel van 3 x een sim wissel bij elke storing , en dit in 1 week .

Terwijl er nooit 3 keer storing in 1 week is.

Sorry hoor , maar dat is toch echt onredelijk als je het mij vraagt. 

• is een King Poster
  • December 5, 2025

Schrijf een officiële brief waarin je Odido aansprakelijk stelt voor het niet leveren van stabiele diensten en dat je verwacht dat ze het contract kosteloos ontbinden.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 6, 2025

​@BBJMK  Ik heb prima gelezen. Je kan afkopen of meewerken aan een onderzoek.

De klantenservice medewerker wil en moet alles uitsluiten dat is logisch!

Je had ook naar een winkel kunnen gaan om je sim te testen. Alle shops waren vandaag open.

Hoe dan ook begrijp ik dat je zonder kosten weg wil en zonder bewijs gaat dat meestal niet.

Maar hè ik ben geen moderator dus het niet mijn beslissing. 
Odido, Ziggo, KPN doen er uiteraard alles aan om storingen te voorkomen zodat elke klant tevreden blijft helaas gaat er bij elke provider wel eens wat mis! 

Groet en een fijn weekend.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

​@BBJMK  Ik heb prima gelezen. Je kan afkopen of meewerken aan een onderzoek.

De klantenservice medewerker wil en moet alles uitsluiten dat is logisch!

Je had ook naar een winkel kunnen gaan om je sim te testen. Alle shops waren vandaag open.

Hoe dan ook begrijp ik dat je zonder kosten weg wil en zonder bewijs gaat dat meestal niet.

Maar hè ik ben geen moderator dus het niet mijn beslissing. 
Odido, Ziggo, KPN doen er uiteraard alles aan om storingen te voorkomen zodat elke klant tevreden blijft helaas gaat er bij elke provider wel eens wat mis! 

Groet en een fijn weekend.

Goedemorgen ,

Dank voor je reactie , en sorry voor de late reactie van mij.

Het zijn allemaal suggesties , die eigenlijk voor de normale werkende persoon toch niet mogelijk zijn? Mij is verteld dat de simwissel tijdens een storing gedaan moet worden. Dit gebeurde doordeweeks , en ik werk precies tot de sluitingstijd van de Odido winkels. Ik kan toch niet heen en weer van werk om een simwissel te doen ?

Daarom dat ik zeg dat het mij onmogelijk wordt gemaakt , ik kan het niet doen op de manier die wordt vereist…
Het bewijs ligt er , de storingen zijn bij iedereen bekend , zelfs bij niet Odido gebruikers.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

Schrijf een officiële brief waarin je Odido aansprakelijk stelt voor het niet leveren van stabiele diensten en dat je verwacht dat ze het contract kosteloos ontbinden.

Dit is een goed idee , ik ga dit proberen. Ze hebben ook gereageerd op een review op trustpilot , dat ze mijn contactgegevens willen , maar ik heb verder niks meer gehoord.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 8, 2025

@BBJMK Ik wens je veel succes en zeg er vast bij dat ik denk dat het nog steeds geen reden is om je contract te ontbinden. 

Echt elke klant vind dit mega vervelend maar niemand is er op uit om storingen te veroorzaken.

Lees voor dat je de brief verstuurd eerst de algemene voorwaarden die in je contract staan.

13. Gebruik en beveiliging van de diensten 

Wij doen ons best om onze diensten goed te laten werken. Ons netwerk werkt door verspreiding van signalen. De signalen worden soms verstoord door invloeden van buitenaf. Wij kunnen daarom niet beloven dat ons netwerk altijd beschikbaar is. Ook kan het gebeuren dat je tijdelijk geen of slecht bereik hebt door onderhoud of een storing. We doen dan natuurlijk ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen.

OdidoNetherlandsbv

Waldorpstraat 60  2521CC

DenHaag

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

@BBJMK Ik wens je veel succes en zeg er vast bij dat ik denk dat het nog steeds geen reden is om je contract te ontbinden. 

Echt elke klant vind dit mega vervelend maar niemand is er op uit om storingen te veroorzaken.

Lees voor dat je de brief verstuurd eerst de algemene voorwaarden die in je contract staan.

13. Gebruik en beveiliging van de diensten 

Wij doen ons best om onze diensten goed te laten werken. Ons netwerk werkt door verspreiding van signalen. De signalen worden soms verstoord door invloeden van buitenaf. Wij kunnen daarom niet beloven dat ons netwerk altijd beschikbaar is. Ook kan het gebeuren dat je tijdelijk geen of slecht bereik hebt door onderhoud of een storing. We doen dan natuurlijk ons best om dit zo snel mogelijk op te lossen.

OdidoNetherlandsbv

Waldorpstraat 60  2521CC

DenHaag

Ik snap het dat niemand erop uit is , maar lees Trustpilot maar eens door , en vegelijk Odido met alle andere aanbieders. Odido komt er het minst uit , en ook de klantenservice is niet wat het is geweest.

Ik vind het bijzonder dat ik als behoorlijk trouwe klant , die al langer dan 10 jaar alles van thuis en mobiel gehad heeft. Daarnaast mijn vrouw ook Odido heb aangeraden en erbij laten nemen ,  er totaal geen souplesse is of een middenweg betreft een oplossing voor opzeggingskosten. Alleen de opties die ik al eerder genoemd heb , die niet haalbaar zijn . 

De kwaliteit is echt heel veel minder geworden , dat ziet iedereen , weet iedereen en hoort iedereen. Als je daar ontevreden over bent , en klaar mee bent , voel ik me niet gehoord als klant. 
Als je dan na verloop van tijd , een andere keuze wilt maken om wel haast altijd bereikbaar te zijn , wordt dit je dus onmogelijk gemaakt . Of een opzegboete betalen van 18 maanden x 25 x 2 abonnementjes , en dus 900 euro betalen.

Asociaal vind ik , aangezien ik altijd een abonnement met toestel heb gehad bij Odido , en een thuisabonnement. Is er niet genoeg verdiend aan mij?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • December 8, 2025

Volgens Trustpilot vergelijk moet je toch bij Odido zijn!

Manes1
  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

@BBJMK  Is het ergens anders goedkoper dat je zo drammerig bezig bent?  🤣 

Ik ben al 13/14/15 jaar klant niemand heeft meer of minder rechten.

De storing was in de ochtend, ik mag geen mobiel gebruiken op mijn werk Jij wel?

Contract is contract daar is niets asociaal aan. #Overmacht Punt! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

Volgens Trustpilot vergelijk moet je toch bij Odido zijn!

LEES Trustpilot maar eens door , EN vergelijk Odido met ALLE andere aanbieders.

Vergelijken op Trustpilot met de 2 providers die slechter uitkomen op Trustpilot , zoals KPN en Vodafone , dat is geen vergelijken.

Dat is Odido proberen omhoog te praten ! 

Werk jij voor Odido of ben jij een consument ? Het lijkt erop dat je goede reclame wilt maken , maar dit gaat niet op als je goed onderzoek doet.

Ik zie in jou vergelijking geen Lebara , Simyo , Hollands Nieuwe , Youfone , Delta , Simpel , allen staan hoger op Trustpilot. 

Echt vergelijken doet de Consumentenbond en die geeft helaas de laagste notering aan Odido. :)

( Zie website consumentenbond ) 

Beste mobiele telefoon provider 2025? Vind wat bij je past

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+11
  • Odido Superuser
  • December 8, 2025

Dat is wel leuk ​@BBJMK ,

Weet jij welk netwerk Lebara  en Delta gebruiken?  Odido.
Lebara en Simpel en nog een paar zijn geen echte providers zij maken gebruik van netwerken van KPN ,Vodafone en Odido. Dus dat is een beetje lastig vergelijken. Delta is wel een provider van internet maar gebruikt voor mobiel:  Kies uit Sim Only of een telefoon met abonnement van DELTA en je maakt gebruik van het snelle en stabiele netwerk van Odido. Zie website van Delta.

Het is bij iedere provider wel wat, en de één heeft toevallig net wat negatievere ervaringen dan de ander. Ik weet uit eigen ervaring, ik ga niet naar KPN, al zou ik het gratis krijgen en dit geld ook voor Ziggo. Er zijn daarentegen weer zat mensen die zweren bij KPN of Ziggo.

Overigens, ik  ben gewoon klant bij Odido.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

@BBJMK  Is het ergens anders goedkoper dat je zo drammerig bezig bent?  🤣 

Ik ben al 13/14/15 jaar klant niemand heeft meer of minder rechten.

De storing was in de ochtend, ik mag geen mobiel gebruiken op mijn werk Jij wel?

Contract is contract daar is niets asociaal aan. #Overmacht Punt! 

Nee hoor Lebara is zelfs 1.50 duurder. Maar ben klaar met Odido , en hun service.

De storing was in de ochtend inderdaad , mijn vrouw wilde mij bellen op mijn mobiel en toen lukte dat niet. Kreeg pas uren later een voicemail. 

Blijkbaar heb je inderdaad geen rechten bij Odido als van hun kant de dienstverlening en service ondermaats is. 

En hoe zou jij zo een simwissel kunnen doen , als jij niet op werk op je mobiel mag ? Word lastig toch ?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • December 8, 2025

Dat is wel leuk ​@BBJMK ,

Weet jij welk netwerk Lebara  en Delta gebruiken?  Odido.
Lebara en Simpel en nog een paar zijn geen echte providers zij maken gebruik van netwerken van KPN ,Vodafone en Odido. Dus dat is een beetje lastig vergelijken. Delta is wel een provider van internet maar gebruikt voor mobiel:  Kies uit Sim Only of een telefoon met abonnement van DELTA en je maakt gebruik van het snelle en stabiele netwerk van Odido. Zie website van Delta.

Het is bij iedere provider wel wat, en de één heeft toevallig net wat negatievere ervaringen dan de ander. Ik weet uit eigen ervaring, ik ga niet naar KPN, al zou ik het gratis krijgen en dit geld ook voor Ziggo. Er zijn daarentegen weer zat mensen die zweren bij KPN of Ziggo.

Overigens, ik  ben gewoon klant bij Odido.

Lebara gebruikt geen Odido netwerk , die gebruikt KPN is te lezen op hun site…

Ik zou graag naar Lebara willen , maar Odido laat het niet toe. Voorlopig dan in ieder geval.

Tenzij ik 900 betaal.

Maar ik zal mijn best blijven doen , want ik vind dit niet een normale gang van zaken.

soepkip67
Super User
Forum|alt.badge.img+11
  • Odido Superuser
  • December 8, 2025

Hallo ​@BBJMK ,

Wat betreft Lebara heb je gelijk.

Dan zal je dit via een officiele brief moeten aangeven, waarin je Odido aansprakelijk stelt voor het niet leveren van stabiele diensten en hierdoor je contract kosteloos wil opzeggen, voor zover dit juridisch mogelijk is. Dit kan je nazien in de algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.

Je kan hier blijven posten, er zal geen reactie komen van een moderator, kortweg omdat hij of zij er niets mee kan. Dit moet echt via de officiële weg.